Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Verschil imitatie <-> hm167 Honda mt5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 984 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #53830 - Verschil imitatie <-> hm167 Honda m...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 16832 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

guidomtx 28-12-2008 17:05 Print reply

Posts: 78
foto's
De eerste paar foto's is de echte 167 (Volgens die man),en die met de inlaat beetje blank is de fast arrow.

nou, het enige verschil is dat bij de fast arrow bij de inlaatkant waar het membraan op moet de letters F A staan. en ik zag ook dat de 167 zonder F A wat roestig was, de fast arrow heeft dat niet.
wie kan mij helpen
 
-
mr200r 28-12-2008 19:12 Print reply
Posts: 5122
Kan je aan de buitenkant iets zien?
Je mag best langskomen,maar de blokjes blijven dicht,weet
niet of je er iets aan hebt?
Maar het zijn wel echte hm167 cilinders.
 
mr200r
De Schout 28-12-2008 19:16 Print reply
Posts: 5327
meeste fabrikanten zijn wel trots op hun product. zou bij deze cilinder dan ook wel verwachten dat er het zelfde ovaaltje met de letters hm erin op staat als bij de ori lc cilinder. al heb ik nooit een hm167 in handen gehad. even bij mr200r gaan kijken of je daar logotje kunt vinden, dan weet je het zeker.
 
tune tweak fiddle bang bummer
LVS 28-12-2008 19:55 Print reply
Posts: 98
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
[...]
---------en aan de inlaat kun je het ook zien,maar is lastig uit te leggen--------------------


leg is uit

want ik zie Helemaal Niks bij me inlaatpoort



---------------------------------------------

bij de inlaat ,heb je 4 gaten ,met M 6 schroefdraad [ voor het inlaatspruitstuk]

bij een orginele is het eerste stukje afgeschuint

een imtatie is gewoon vlak ,

#

 
Sypie_Honda 28-12-2008 20:45 Print reply

Posts: 13830
ik heb je in het begin van dit topic toch al vertelt hoe het zat?

die met FA in de inlaat is een Fast Arrow immi van de echte 167. zie je erg weinig, heb er ooit een in het echt gezien, frysk heeft hem thuis.

die linkse is een echte, zie je ook zo aan de afwerking. kan je eigenlijk alleen herkennen aan 167 boven de uitlaatpoort. iedereen noemt ze HM167 cilinders om dat ze door Honda Motors gemaakt worden

@ de schout, dat ovale (HM) logotje staat niet op de 167 cilinders.

heb hier 2 van die dingen liggen, en een half jaar mee gereden dus weet wel ongeveer hoe ze er uit zien.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 28-12-2008 om 20:47 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
guidomtx 29-12-2008 12:22 Print reply

Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: LVS
[...]

---------------------------------------------

bij de inlaat ,heb je 4 gaten ,met M 6 schroefdraad [ voor het inlaatspruitstuk]

bij een orginele is het eerste stukje afgeschuint

een imtatie is gewoon vlak ,

#



Waar precies bij de inlaatkant? aan de buitenkant of binnenkant (neem aan bij de rand van waar het membraan op komt)?
 
-
jort 31-12-2008 1:21 Print reply
Posts: 176
Ik heb een hm167 gehad.
Het staat aan de bovenkant in een rondje.
 
tja
ikkejw 31-12-2008 1:44 Print reply

Posts: 9886
die 'echte' 167 lijkt meer op een gewone 50cc imitatie cilinder.

als er 167 net boven de uitlaatpoort staat is het een echte, of een fast arrow. de fast arrow kun je herkennen door de letters F A in de inlaat.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
bierbundelhonda 31-12-2008 2:13 Print reply

Posts: 3396
Dus die ik van MTX-Motard gekocht heb is een Echte hm167 en geen FA of imi of wat dan ook?

ik snap dat hele verhaal van de inlaatpoort niet echt
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
LVS 1-1-2009 21:20 Print reply
Posts: 98
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guidomtx
[...]


Waar precies bij de inlaatkant? aan de buitenkant of binnenkant (neem aan bij de rand van waar het membraan op komt)?

---------------------

kijk naar foto 2 en 3 ,,' de afschuining om het m6 schroefdraad !

#

 
Frysk 1-1-2009 22:51 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
ik heb je in het begin van dit topic toch al vertelt hoe het zat?

die met FA in de inlaat is een Fast Arrow immi van de echte 167. zie je erg weinig, heb er ooit een in het echt gezien, frysk heeft hem thuis.

die linkse is een echte, zie je ook zo aan de afwerking. kan je eigenlijk alleen herkennen aan 167 boven de uitlaatpoort. iedereen noemt ze HM167 cilinders om dat ze door Honda Motors gemaakt worden

@ de schout, dat ovale (HM) logotje staat niet op de 167 cilinders.

heb hier 2 van die dingen liggen, en een half jaar mee gereden dus weet wel ongeveer hoe ze er uit zien.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 28-12-2008 om 20:47 uur.


naja weinig,
Johan kreidler man heeft een opgeboorde 167 FA op z'n MT zitten
maat van me heeft 1 op een MB zitten (van mij gekocht)
en ik heb hier nog een opgeboorde 70 liggen volgens mij

echt weinig zijn ze er niet, maar dan kan ook toeval zijn dat die dingen hier in de omgeving juist in omloop zijn


 
giggitybyte

Dit topic is 16832 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved