Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Verschil imitatie <-> hm167 Honda mt5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1061 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #53830 - Verschil imitatie <-> hm167 Honda m...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 11242 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

guidomtx 27-12-2008 19:59 Print topicpost

Posts: 78
Hallo,
ik heb vanmiddag een cilinder gekocht. Heb aan die man nagevraagt of het een belgische hm167 was, hij zei van wel; liet zien dat er bij de uitlaatpoort 167 staat. Nu kwam ik thuis, haal mijn imitatie 50cc eronderuit. Kijk bij de uitlaatpoort en daar staat: 167. Bij de inlaatpoort staat een F en een A, neem aan dit voor Fast Arrow staat. Heb bij de cilinder die ik gekocht had gekeken en zag daar niks staan. Nu zag ik dat de cilinders er aan de buitenkant dus precies hetzelfde uit zien (poorten liggen volgends mij ook op zelfde timingen, nog niet gemeten o.i.d). Nu ik in mijn achterhoofd heb, dat hm167 gietijzer is (dus erg zwaar) lijkt mij deze cilinder dus geen snelle belgische. Ben ik nou opgelicht? of is het nou wel een hm167? Waar kan ik aan herkennen of het er een is ja of nee...
Hoop dat ik niet 80 euro heb verne*kt.
Alvast bedankt
 
-

bierbundelhonda 27-12-2008 20:03 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guidomtx
Hallo,
ik heb vanmiddag een cilinder gekocht. Heb aan die man nagevraagt of het een belgische hm167 was, hij zei van wel; liet zien dat er bij de uitlaatpoort 167 staat. Nu kwam ik thuis, haal mijn imitatie 50cc eronderuit. Kijk bij de uitlaatpoort en daar staat: 167. Bij de inlaatpoort staat een F en een A, neem aan dit voor Fast Arrow staat. Heb bij de cilinder die ik gekocht had gekeken en zag daar niks staan. Nu zag ik dat de cilinders er aan de buitenkant dus precies hetzelfde uit zien (poorten liggen volgends mij ook op zelfde timingen, nog niet gemeten o.i.d). Nu ik in mijn achterhoofd heb, dat hm167 gietijzer is (dus erg zwaar) lijkt mij deze cilinder dus geen snelle belgische. Ben ik nou opgelicht? of is het nou wel een hm167? Waar kan ik aan herkennen of het er een is ja of nee...
Hoop dat ik niet 80 euro heb verne*kt.
Alvast bedankt



aller eerst is het geen belgische cilinder

tis een orriginele Honda Snelle 50

en alle Originele Snelle Honda cilinders hebben boven de uitlaat poort een 167 staan.
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
Sypie_Honda 27-12-2008 20:04 Print reply

Posts: 13830
die je gekocht hebt is wss een echte 167 cilinder. (gietijzer wand, alu koelribben)

die er opzat is wss de Fast Arrow immitatie van de 167 cilinder, zie je vrij weinig.


 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
bierbundelhonda 27-12-2008 20:26 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
die je gekocht hebt is wss een echte 167 cilinder. (gietijzer wand, alu koelribben)

die er opzat is wss de Fast Arrow immitatie van de 167 cilinder, zie je vrij weinig.



vertel is 1 van je geweldige verhalen over je 167

heb er zelf ook 1 maar nog niet mee gereden :P
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
guidomtx 27-12-2008 20:36 Print reply

Posts: 78
duss, dit is geen imi, maar een echte als ik jullie zo begrijp.
maar je hebt toch ook imitatie van dmp en dat soort shit, daar staat denk ik niet FA in de inlaatpoort, vind het wel vaag... ik ga wel keer poortmap maken en vergelijken met die op 't forum staat. hoe kan ik zien dat de wand die erin zit van gietijzer is? want bij mijn Fast Arrow zit ook een wand in. Het enige verschil tussen de cilinders is dus dat er in de ene bij de inlaat F-A staat en bij die ik heb gekocht staat niks. poorten lijken nog aardig hetzelfde te liggen.
greetz
 
-
guidomtx 27-12-2008 20:38 Print reply

Posts: 78
als het ijzer is, kan ik het niet gewoon testen met een magneet (bedenk ik me nu)
 
-
fox-power 27-12-2008 20:42 Print reply

Posts: 834
ja, de poorten kunnen wel het zelfde ogen lijkt mij, aangezien die van fast arrow een immitatie van de echte is. dus proberen ze hem hetzelfde te maken ?.. klinkt logisch toch
 
guidomtx 27-12-2008 20:50 Print reply

Posts: 78
jep, heb net gekeken, magneet reageert op beide wanden. uiteraard niet op de aluminium koelribben. Trouwens, hoort er niet ergens HM167 te staan in plaats van 167. Dus HM (honda motors) ervoor. ik vind het maar raar . wat van wand is imitatie gemaakt dan (of F-A)?
 
-
fox-power 27-12-2008 20:52 Print reply

Posts: 834
neem aan ook gewoon gietijzer ?.
 
mr200r 28-12-2008 1:06 Print reply
Posts: 5122
Ik heb een echte hm 167 mt.
5-bak,16mm,hm167 bocht-demper,loopt uit de winkel fijn 80km/h
blok loopt mooi zuiver,en pakt mooi op in alle versnellingen
bij alle toeren,maar vewacht maar niet teveel ervan .
Het is een fijn brommertje dat wel.

 
mr200r
maxisport 28-12-2008 1:11 Print reply

Posts: 4206
och een echte rijd wel zo fijn.
ooit mee op de testbank geweest.
18mm erop en een proma pijp
6pk en 86kmh, niet slecht toch!

 
guidomtx 28-12-2008 12:29 Print reply

Posts: 78
mensen, hoe kan ik het nou zien. Ik wil het namelijk zeker weten.
gr
Guido
 
-
maxisport 28-12-2008 12:52 Print reply

Posts: 4206
aluminium koelribben
gietijzeren bus
167 boven de uitlaatpoort
en aan de inlaat kun je het ook zien,maar is lastig uit te leggen.

maak een foto
 
bierbundelhonda 28-12-2008 12:58 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport
aluminium koelribben
gietijzeren bus
167 boven de uitlaatpoort
en aan de inlaat kun je het ook zien,maar is lastig uit te leggen.

maak een foto



leg is uit

want ik zie Helemaal Niks bij me inlaatpoort

ik meen een keer een foto gezien te hebben dat er op de Rand van de inlaat HM167 stond
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
guidomtx 28-12-2008 13:20 Print reply

Posts: 78
hmm, das alleen met 166, maar die heeft ook hele andere vorm kwa koelribben. Ik haal hem er vanmiddag weer af (heb gelukkig nog niet alles erop gezet). En dan ga ik poortmapjes maken van beide cilinders en uiteraard foto's
 
-
guidomtx 28-12-2008 16:13 Print reply

Posts: 78
Hier de poortmapjes van de cilinders:
Gewoon precies hetzelfde

 
-

Dit topic is 11242 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved