Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Ori 80cc Honda MT tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 893 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53827 - Ori 80cc Honda MT tunen
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9528 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 6-1-2009 19:04 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guido-honda
Oke, thanks!

En door die uilaatpoort te vergroten moetie al sneller lopen/meer toeren kunnen maken?

omhooghallen scheelt al veel ja , je gaat meer toeren draaien, en je krijgt een fellere powerband.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
guido-honda 6-1-2009 19:04 Print reply
Posts: 621
Oke, bedankt jongens!

Ik ga ermee bezig, en laat het wel horen of het lekker loopt!

 
ikkejw 6-1-2009 19:05 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guido-honda
Oke, ik zal wel ff kijken hoeveel ruimte er is dan

Klopt, boring is 45mm ja!

Maar vraagje, waarom niks aan de spoelers + inlaatpoort doen
als ik vragen mag?



inlaatpoort mag je wel groter maken als dat kan.

spoelers kun je eigenlijk alleen aanpassen met een haaks freesje, die je waarschijnlijk niet hebt. en je moet rekening houden met de spoelrichting.

boostpoortje kun je een klein stukje omhoog halen, maar dat is vrij moeilijk in te schatten. hierbij moet je ook weer de spoelrichting niet verneuken

wat je vaak ziet bij originele MT5 cilinders, is dat er boostpoortjes bij geboord zijn. deze zijn vaak recht geboord, richting de uitlaatpoort, wat dus totaal geen zin heeft omdat de benzine direct de uitlaat in geblazen wordt.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Derbi-Olaf 6-1-2009 19:06 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guido-honda
Oke, bedankt jongens!

Ik ga ermee bezig, en laat het wel horen of het lekker loopt!


Ikido maar ik raad je af om meer dan 3 mm omhoog te gaan, dan begint de "gevarenzone" denkz... dan is de vraag of die er beter van geworden is, of dat 'ie juist poep is geworden niet zeker
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
guido-honda 6-1-2009 19:08 Print reply
Posts: 621
@Ikkejw, breder kan nog wel!

En hoger evt ook als ik een haaks freesje kan lenen
Maar helpt breder maken ook?
En hoever mag ik gaan evt met hoger maken?

@Olaf, komt goed, ik zal braaf zijn
 
Derbi-Olaf 6-1-2009 19:10 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guido-honda
@Ikkejw, breder kan nog wel!

En hoger evt ook als ik een haaks freesje kan lenen
Maar helpt breder maken ook?
En hoever mag ik gaan evt met hoger maken?

@Olaf, komt goed, ik zal braaf zijn

hoger maken kan, maar dan moet je uitlaat ook weer omhoog e.d. zou ik zelf niet aan beginnen, dan is het makkelijker om op te hogen
en breder, dat heeft geen zin als de doorlaat van de spoelers nu al groter is dan de doorlaat van je carb
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
guido-honda 6-1-2009 19:11 Print reply
Posts: 621
Oke thanks!
 
ikkejw 6-1-2009 22:30 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

hoger maken kan, maar dan moet je uitlaat ook weer omhoog e.d. zou ik zelf niet aan beginnen, dan is het makkelijker om op te hogen
en breder, dat heeft geen zin als de doorlaat van de spoelers nu al groter is dan de doorlaat van je carb



uitlaat omhoog halen doe je met 3 ogen dicht en de dremel in je linkerhand, dat is dus geen argument om de spoelpoorten niet hoger te maken.


breder maken heeft ook zeker wel zin, je time-area wordt er hoger door.
een voorbeeld: bij 12000 toeren en een spoeltiming van 125 graden zijn de spoelpoorten 1.74 milliseconde open, probeer maar eens in die tijd 80+ cc lucht/benzine naar binnen te persen door smalle poortjes. dat gaat dus heel wat makkelijken als de spoelpoorten wat breder zijn.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
guido-honda 7-1-2009 16:16 Print reply
Posts: 621
Oke,

Maar zit ik dan dus niet met de richting? Want het lijkt me
erg moeilijk om die precies hetzelfde te houden als wat er nu zit...

En waarmee doe jij het? HEb je er een haaks freesje voor ofzo dan?
Want ik heb wel een immi-dremel liggen...
 
guido-honda 20-2-2009 20:49 Print reply
Posts: 621
Ik heb de boel bewerkt:

-uitlaatpoort hoger en maximale breedte
-inlaat wat breder
-spoelpoorten ook wat breder, met de richting mee zegmaar zodat het ook echt helpt :P

Heb hem eronder gehangen, ding gaat mooi snel
en zeker 14.000 toeren
Koppel vind ik nog wel aardig tegen vallen eigenlijk,
had meer verwacht
Maar wel meer natuurlijk als m'n oude immi 70cc'tje

Bedankt allemaal voor de informatie, heb er veel van geleerd!
 
- Kevin - 20-2-2009 20:52 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guido-honda
Ik heb de boel bewerkt:

-uitlaatpoort hoger en maximale breedte
-inlaat wat breder
-spoelpoorten ook wat breder, met de richting mee zegmaar zodat het ook echt helpt :P

Heb hem eronder gehangen, ding gaat mooi snel
en zeker 14.000 toeren
Koppel vind ik nog wel aardig tegen vallen eigenlijk,
had meer verwacht
Maar wel meer natuurlijk als m'n oude immi 70cc'tje

Bedankt allemaal voor de informatie, heb er veel van geleerd!


Alleen geloof ik je 14.000 toeren niet helemaal.
 
guido-honda 20-2-2009 21:01 Print reply
Posts: 621
Dan niet :P

Tenminste, als m'n teller klopt wat ik aanneem...
Gewoon ori MB teller... Gaat maar tot 11.000, maar de wijzer
gaat nog een heel stuk verder en als ik dat bekijken kom je rond de 14.000....
Rijdend heb ik het nog niet geprobeerd/gekeken

Rest van de setup is btw:

80cc
Gianelly
18mm Keihin

Moet nog een x een grotere carb op...
 
- Kevin - 20-2-2009 21:12 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guido-honda
Dan niet :P

Tenminste, als m'n teller klopt wat ik aanneem...
Gewoon ori MB teller... Gaat maar tot 11.000, maar de wijzer
gaat nog een heel stuk verder en als ik dat bekijken kom je rond de 14.000....
Rijdend heb ik het nog niet geprobeerd/gekeken

Rest van de setup is btw:

80cc
Gianelly
18mm Keihin

Moet nog een x een grotere carb op...


Die tellers kloppen van geen kant en al helemaal niet meer als je afleest waar geen meetwaarden staan. Met een digi teller weet je wel nauwkeurig hoeveel rpm die draait. Ik heb het uiteraard wel over de waarde die hij rijdend draait.

Zo draait mijn MT8 bijv. max 12500 Rpm gemeten met een digi GPT toerenteller, ik denk niet dat jou getunede 80cc meer toeren maakt.
 
guido-honda 20-2-2009 21:20 Print reply
Posts: 621
Oke,

Tja, dat aflezen, ik zag dat hij bij de 11.000 was en toen kon ik nog een stuk meer gas geven, dus opzich zal het qua teller wel kloppen,
maar of het idd ook écht klopt zal dan wel niet.

Tja, jouw mt8 is ook bewerkt?

 
- Kevin - 20-2-2009 23:14 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guido-honda
Oke,

Tja, dat aflezen, ik zag dat hij bij de 11.000 was en toen kon ik nog een stuk meer gas geven, dus opzich zal het qua teller wel kloppen,
maar of het idd ook écht klopt zal dan wel niet.

Tja, jouw mt8 is ook bewerkt?



Ik zei toch al van niet .

Of mijn MT8 bewerkt is?

http://www.brommerfo...rofile/voertuig/9710
 

Dit topic is 9528 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved