Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Ori 80cc Honda MT tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 827 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53827 - Ori 80cc Honda MT tunen
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9526 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 6-1-2009 18:32 Print reply

Posts: 29286
Me omschrijving was wat vaag.

Maar zo de cilinder en zuiger zetten



en dan is dit je deckheight:




 
guido-honda 6-1-2009 18:39 Print reply
Posts: 621
Danke schon!

Heb het ff gedaan!
Die is dus precies 0.0 :P

Maarem, dat komt op hetzelfde neer als de afstand
meten van de bovenste zuigerveer totaan het stuk waar de bolling begint, en het stuk meten vanaf de stootrand tot bovenaan toe

 
kenny77 6-1-2009 18:41 Print reply

Posts: 29286
Ja oke, maar dan heb je misschien wel meer meet onnauwkeurigheden.
 
guido-honda 6-1-2009 18:42 Print reply
Posts: 621
Ja oke, dat zou kunnen idd!

Maargoed, die is dus 0, dat nu met de timingen?
 
Derbi-Olaf 6-1-2009 18:48 Print reply

Posts: 14999
voor de spoelers kom ik uit op 120 graden, en de uitlaat op 163 graden

blowdown 21.5 , hoeveel versenllingen heb je ? 5 ?
dan zou ik gaan voor een blowdown van 27 ongeveer, dat komt overeen met je uitlaatpoort ongeveer 2.5 mm omhooghalen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 6-1-2009 18:50 Print reply

Posts: 29286
Om op ikkejw zijn timingen uit te komen, zou je een ophoogplaat van ongeveer 2.5mm onder je cilnder moeten zetten en dan ook weer 2.5mm aan de bovenkant van de cilinder afdraaien.

Dan zou je ook weer 2.5mm van de uitlaat poortmaat moeten rekenen.
33-2.5mm= 30.5mm.

En dan zou je de uitlaatpoort weer 4.5mm moeten ophogen, dan zit op timingen van 189 124 en een blowdown van 32. (allemaal ongeveer)

Maar ik zou dit aan de mensen over laten die er meer verstand van hebben als mij.

(dus ik weet ook niet of de maten die je zou moeten veranderen kloppen. )
 
guido-honda 6-1-2009 18:53 Print reply
Posts: 621
6 versnellings

Tja, al die ophoogplaten enz. enz. heb ik eigenlijk
geen zin aan, zitten toch aardig weer wat kosten aan,
en ik vind het ook wel een x goed :P

Oke, uitlaat dus 2.5mm omhoog,
en de spoelpoorten hoeft dan dus niks aan te gebeuren omdat
anders de blowdown niet meer klopt...?

En de breedte? Moet dat nog veranderd worden?
Just like de inlaat, moet dat gewoon zo blijven?





EDIT, ik zie nu ook waarom die mm's niet kloppen
Ik heb met m'n stomme kop die timingen niet door 2 gedeeld...

Dit bericht is gewijzigd door guido-honda op 6-1-2009 om 18:54 uur.

Dit bericht is gewijzigd door guido-honda op 6-1-2009 om 18:55 uur.
 
kenny77 6-1-2009 18:56 Print reply

Posts: 29286
Uitlaatpoort breedte zou je inprinciepe naar 65% van de booring kunnen brengen , wat betekend 32mm op de poortmap.
Als je er plaats voor hebt.


 
guido-honda 6-1-2009 18:57 Print reply
Posts: 621
Oke, maar die moet ook niet al te breed omdat de zuigerveer
anders kan gaan 'happen' bij die poort

En de spoelpoorten + inlaat?
 
Derbi-Olaf 6-1-2009 18:58 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guido-honda
6 versnellings

Tja, al die ophoogplaten enz. enz. heb ik eigenlijk
geen zin aan, zitten toch aardig weer wat kosten aan,
en ik vind het ook wel een x goed :P

Oke, uitlaat dus 2.5mm omhoog,
en de spoelpoorten hoeft dan dus niks aan te gebeuren omdat
anders de blowdown niet meer klopt...?

En de breedte? Moet dat nog veranderd worden?
Just like de inlaat, moet dat gewoon zo blijven?





EDIT, ik zie nu ook waarom die mm's niet kloppen
Ik heb met m'n stomme kop die timingen niet door 2 gedeeld...

Dit bericht is gewijzigd door guido-honda op 6-1-2009 om 18:54 uur.

Dit bericht is gewijzigd door guido-honda op 6-1-2009 om 18:55 uur.

reken er dan op dat je hem 3 mm omhoog kan halen , spoelers niks aan doen, inlaat ook niet...

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 6-1-2009 18:59 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guido-honda
Oke, maar die moet ook niet al te breed omdat de zuigerveer
anders kan gaan 'happen' bij die poort

En de spoelpoorten + inlaat?


65% staat veilig.
je boring is toch 45mm?
 
guido-honda 6-1-2009 19:00 Print reply
Posts: 621
Oke, ik zal wel ff kijken hoeveel ruimte er is dan

Klopt, boring is 45mm ja!

Maar vraagje, waarom niks aan de spoelers + inlaatpoort doen
als ik vragen mag?
 
kenny77 6-1-2009 19:02 Print reply

Posts: 29286
omdat dit een stuk moeilijker is dan de uitlaatpoort aanpassen.
ivm met de spoel richtingen en je komt er moeilijk aan.
 
Derbi-Olaf 6-1-2009 19:02 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guido-honda
Oke, ik zal wel ff kijken hoeveel ruimte er is dan

Klopt, boring is 45mm ja!

Maar vraagje, waarom niks aan de spoelers + inlaatpoort doen
als ik vragen mag?

spoelers valt zelf vrijwel niet aan te werken... en ze zijn standaard groot genoeg, als je daaraan bezig gaat, dan verander je de "richting" wss ook, en gaat hij alleen maar slechter lopen
en de inlaat, je kan hem wat flowen enzo, maar dat merk je ook niet, ook daar geld dat de doorlaat groot genoeg is
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
guido-honda 6-1-2009 19:03 Print reply
Posts: 621
Oke, thanks!

En door die uilaatpoort te vergroten moetie al sneller lopen/meer toeren kunnen maken?
 

Dit topic is 9526 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved