Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Ori 80cc Honda MT tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 892 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53827 - Ori 80cc Honda MT tunen
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9529 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

guido-honda 2-1-2009 15:16 Print reply
Posts: 621
ow shit, nee...
Zal ik zo nog ff gaan doen

EDIT, erbij gezet!

Dit bericht is gewijzigd door guido-honda op 2-1-2009 om 15:19 uur.
 
guido-honda 3-1-2009 19:37 Print reply
Posts: 621
?
 
tvmierlo 3-1-2009 20:21 Print reply
Posts: 277
ik zie toch nog geen tdc hoor, dus de afstand tussen het deck en de poorten, de afstand tussen het deck en de uitlaatpoort is het kleinst

edit: ik zie het al

bij deckheight van 0 graden:

uitlaattiming: 163gr
spoeltiming: 121 gr
blowdown: 21 gr
Dit bericht is gewijzigd door tvmierlo op 3-1-2009 om 20:22 uur.

Dit bericht is gewijzigd door tvmierlo op 3-1-2009 om 20:30 uur.
 
guido-honda 5-1-2009 10:45 Print reply
Posts: 621
Bedankt hiervoor!

Ff nog 3 vraagjes:


-De blowdown, volgens ikkjw kon die op max 32 graden, en volgens
jou 21 graden, waarom 21? Want dat is opzich nog heel laag....
-Hoe weet je dit/kom je erop?
-de breedte van de poorten, mogen ze ook nog wat breder of hoe zit dat?

Dit bericht is gewijzigd door guido-honda op 5-1-2009 om 10:46 uur.
 
mtx-motard 5-1-2009 11:03 Print reply

Posts: 14947
ik vond de 80 cc ori niet slecht presteren kwa koppel in het zand

(lees: laat de cilinder mooi origineel)
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
guido-honda 5-1-2009 11:10 Print reply
Posts: 621
maar ik zit op de klei

Dus moetie spaaien :P
Heb het nou al berekent, dus moet ook maar gebeuren
 
guido-honda 5-1-2009 15:57 Print reply
Posts: 621
Heb net ff uitgerekent hoeveel mm dat zou worden,
maar dat lijkt me nogal onlogisch...
En heb al 10 graden van beide voor de meetonnauwkeurigheid afgetrokken.

De uitlaatpoort moet dan 20mm omhog, en de spoelpoorten ook ongeveer..

Dat lijkt me teveel van het goeie? :P
 
bulteman 5-1-2009 15:58 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guido-honda
Heb net ff uitgerekent hoeveel mm dat zou worden,
maar dat lijkt me nogal onlogisch...
En heb al 10 graden van beide voor de meetonnauwkeurigheid afgetrokken.

De uitlaatpoort moet dan 20mm omhog, en de spoelpoorten ook ongeveer..

Dat lijkt me teveel van het goeie? :P



hhaha lijkt me eerder 2mm dan 20
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
guido-honda 5-1-2009 16:00 Print reply
Posts: 621
ja, dat wou ik zeggen idd, anders blijft er niks meer over

Maarem, oja, de deckheight, 0 graden, klopt alles dan nog wel?



Dit bericht is gewijzigd door guido-honda op 5-1-2009 om 19:28 uur.
 
guido-honda 6-1-2009 15:14 Print reply
Posts: 621
Zijn hier geen tuners?

Heb net ff uitgerekent hoeveel mm dat zou worden,
maar dat lijkt me nogal onlogisch...
En heb al 10 graden van beide voor de meetonnauwkeurigheid afgetrokken.

De uitlaatpoort moet dan 20mm omhog, en de spoelpoorten ook ongeveer..

Dat lijkt me teveel van het goeie? :P

Heb ik dan iets verkeerd gedaan zodat het 2mm moet worden? of..?
 
kenny77 6-1-2009 15:56 Print reply

Posts: 29286
Ik zou je cilinder eerst eens monteren, dan de deckheight opmeten voordat je verder gaat.

Dan maak je een poortmap en zet die hier neer.

Want 20mm is een beetje te veel ja.

En om de spoelers te vergroten heb je een haakse frees nodig, om het goed te doen.
Als je die niet hebt dan zou ik er van af blijven.

Dan zou je wel een ophoog blokje tussen je cilinder kunnen doen en dan de bovenkant van de cilinder afdraaien.

Edit: poortmap gevonden.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-1-2009 om 15:58 uur.
 
bulteman 6-1-2009 16:03 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik zou je cilinder eerst eens monteren, dan de deckheight opmeten voordat je verder gaat.

Dan maak je een poortmap en zet die hier neer.

Want 20mm is een beetje te veel ja.

En om de spoelers te vergroten heb je een haakse frees nodig, om het goed te doen.
Als je die niet hebt dan zou ik er van af blijven.

Dan zou je wel een ophoog blokje tussen je cilinder kunnen doen en dan de bovenkant van de cilinder afdraaien.

Edit: poortmap gevonden.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-1-2009 om 15:58 uur.



show him !!!
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
guido-honda 6-1-2009 16:07 Print reply
Posts: 621
k heb een poortmap gemaakt en vervolgens zo'n tekening
daarbij gemaakt en m'n timingen uitgerekent.

Uitlaatpoortiming: 156
Spoelpoorttiming: 120
Blowdown: 18 (is dat niet heel erg laag? want het is ori wel laagtoerig, maar ook zóo laagtoerig?)

TDC poortmap (vergeten te tekenen )
Inlaat/spoelpoorten: 41
uitlaat: 33

http://www.mijnalbum.nl/Album=GV6IJSSN
poortmap

Kan iemand ook even snel narekenen of dit zou kunnen kloppen?
Want ik heb wel m'n best gedaan, maar dit was ook de 1e keer

De blowdown moet iig omhoog lijkt me, wat moet
er nog meer aan gefixt worden?

Alstu
Tja, ik denk dat de deckheight ong. 4mm is aan het stootrandje te zien? Want die zit op 4mm van bovenaf.. Haakse frees heb ik niet... :(

Dit bericht is gewijzigd door guido-honda op 6-1-2009 om 16:14 uur.
 
kenny77 6-1-2009 16:55 Print reply

Posts: 29286
ik heb uitlaatpoort 155 graden
spoelpoort 110 graden.
blowdown 22.6 graden.

ik heb geen deckheight, hiervoor heb ik 0 gepakt, met de deckheight erbij zal die grades iets hoger komen te liggen.

ik heb overigens gerekend met een slag van 49.5mm
Drijfstang lengt weet ik ook niet heb ik 100mm voor gepakt.

De deckheight is niet de stootrandhoogte, dit is tot waar de zuigerveer komt en niet de bovenkant van je zuiger.
het beste is om even de cilinder op het blok te zetten , met zuiger.
De zuiger in het bovenste dode punt te zetten en dan vanaf de zuiger rand (het laagste punt van de zuiger) tot de bovenkant van de cilinder te meten.

Wel met de pakking die je dadelijk ook gaat gebruiken, en de cilinder zonder cilinderkop vast draaien.

Als je die waarden weet kan de grades opnieuw uit rekenen.
 
guido-honda 6-1-2009 18:24 Print reply
Posts: 621
Dankje voor de info!

Maar ff, dat meten, hoe moet dat nou precies?
Zuiger in het bovenste dode punt zodat hij zegmaar
bovenaan is, maar hoe wil je dan meten vanaf de 'onderkant' van de zuiger? Want er zit ja een cilinder omheen... of moet ik de lengte van de zuiger opmeten en dan nog wat opmeten?

Maarem, tot waar de zuigerveer komt, dat is toch de stootrand?
Want tot daar gaan je zuigerveren, en dat klopt ook wel, dat is 4/4.5mm onder de rand van de cilinder, en de zuiger is wat bol enz, waarmee die 4/4.5mm wordt opgevuld...?
 

Dit topic is 9529 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved