Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Ori 80cc Honda MT tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 910 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53827 - Ori 80cc Honda MT tunen
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 9530 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

guido-honda 27-12-2008 14:58 Print topicpost
Posts: 621
Hee mensen,

volgende week komt m'n 80cc'tje binnen als het goed is,
maar standaard schijnen ze niet zo snel te wezen,
maar ik wil hem dus wel redelijk snel. (vooral optrekken, is om te crossen )

Setup wordt:
80cc ori
Proma 80
28mm FRC
4 kleps membraan

Nu m'n vraag:

Hoe bewerk ik dat ding redelijk goed zonder het al te moeilijk aan te pakken? Voor hele ingewikkelde berekeningen enzo heb ik geen tijd/zin, dus het moet redelijk eenvoudig blijven!
Ook hoeft het niet tot het uiterste, maar ik wil het wel goed aanpakken en dus niet zomaar erop los gaan veilen

Heeft iemand poortmappen oid? Want er zijn veel meer mensen die een 80cc hebben bewerkt!
Die FAQ over tunen heb ik gelezen

Oja, kom niet aan met koop een 110cc, ik heb hiervoor gekozen voor de betrouwbaarheid ed. Dus daar geen discussies over!

Alvast bedankt!


 

kenny77 27-12-2008 15:01 Print reply

Posts: 29286
Dan maak je maar zin.

een poortmapje maken van de cilinder, die hier nee zetten en dan kunnen ze je vast wel helpen.

Je zou hem ook nog tot meer cc kunnen uitboren, heb je nog meer koppel.
 
Royal Club 27-12-2008 15:03 Print reply

Posts: 60390
tunen kost tijd en moeite. als je dat er niet voor over heb word het niks, maar dat begrijp je zelf ook wel, kan je net zo goed gaan afrikaans opvoerdansen

 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Frysk 27-12-2008 15:08 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
tunen kost tijd en moeite. als je dat er niet voor over heb word het niks, maar dat begrijp je zelf ook wel, kan je net zo goed gaan afrikaans opvoerdansen



Dremel eens in het rond
Stamp met je voeten op de grond
Zwaai het slijpsel door de hok
Kijk nu eens goed naar je blok
Slijp nu rond als een gans
Dit is nou een opvoerdans..

Jullie tunen echt heel mooi
BF'ertjes geloof me maar
Daarom doen we 't nog een keer
Nu 3x na elkaar




met andere woorden,

Ga gewoon de tijd ervoor nemen en maak zin
 
giggitybyte
guido-honda 27-12-2008 15:22 Print reply
Posts: 621
Hahahaha

Tuurlijk, snap ook wel dat het tijd/moeite kost,
dat is ook niet erg, maar ik bedoel meer dat het mij niet tot
op het laatste precisie gaat zoals bij sommigen, snappen sie?

En die poortmap, er zijn vast wel veel mensen die die
hebben liggen en evt willen geven? Want lijkt me niet dat je daarover
heel moeilijk gaat doen...?


 
De Schout 27-12-2008 15:25 Print reply
Posts: 5327
je moet gewoon een poortmap maken van hoe jou cilinder nu is. misschien is er ooit al eens wat aan veranderd, geven wij jou het advies om je poort 3mm omhoog te hakken en loopt t spul dan niet omdat je cilinder niet was zoals wij dachten. dus gewoon mapje maken van je eige cilinder en hier posten lambal
 
tune tweak fiddle bang bummer
guido-honda 27-12-2008 15:27 Print reply
Posts: 621
Ja papa :P

Maar oke, als ik hem heb zal ik hem maken

Komt btw ook van iemand van BF af!
 
Royal Club 27-12-2008 15:28 Print reply

Posts: 60390
dat betekent niet veel goeds...:P
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
guido-honda 27-12-2008 15:37 Print reply
Posts: 621


Dan weet ik ook wel dat mijn cilinder al wat bewerkt kan zijn oid,
maar dat meet ik dan na als ik hem heb. (dan weet ik nu vast wat ik moet gaan doen, omdat de vakantie niet zo heel lang duurt en ik me daarna ook weer met school moet bezighouden :P)

Wat zou ik hier allemaal aan moeten veranderen om de boel lekker te laten lopen?
Allereerst de timingen berekenen lijkt me?



Dit bericht is gewijzigd door guido-honda op 2-1-2009 om 14:55 uur.
 
ikkejw 27-12-2008 15:47 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guido-honda


Heb hier een poortmapje gevonden:
http://img352.images...mage=poortmapgq2.jpg

Dan weet ik ook wel dat mijn cilinder al wat bewerkt kan zijn oid,
maar dat meet ik dan na als ik hem heb. (dan weet ik nu vast wat ik moet gaan doen, omdat de vakantie niet zo heel lang duurt en ik me daarna ook weer met school moet bezighouden :P)

Wat zou ik hier allemaal aan moeten veranderen om de boel lekker te laten lopen?
Allereerst de timingen berekenen lijkt me?





timingen zijn nu 180-125 (uitlaat-spoelpoort)
dus je blowdown is 27.5 graden

de blowdown kun je maximaal op ongeveer 32 graden zetten.
om dat te bereiken moet je uitlaatpoort op 189 graden komen, dus moet je uitlaatpoort 2mm omhoog.

daarna kun je misschien de uitlaatpoort nog wat breder maken, maar dat moet je eerst ook weer berekenen.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
zijstandaard 27-12-2008 16:06 Print reply

Posts: 1117
koop een 110 cc
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
Sypie_Honda 27-12-2008 17:29 Print reply

Posts: 13830
ik heb mijn ori 80 uitgeboord naar 49.50 mm, wat ongeveer neerkomt op 95cc.

zit een MBX80 zuiger in. pen daarvan is 12mm dus je moet een lagerbusje vinden die er tussen past, emot.nl heeft die in de handel.

maar de poorten komen wel een stukje lager te liggen. dus ophogen is wel een goeie zaak wil je een beetje een felle brommer hebben.

ik rijd nu op de ori hoogte, maar tis net een trekker
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
tvmierlo 27-12-2008 18:44 Print reply
Posts: 277
uhm, liggen de poorten van een mt8 al standaard zo hoog??? toch hoger dan ik had verwacht
 
guido-honda 1-1-2009 22:59 Print reply
Posts: 621
Tja,

Ik heb hem binnen, en ga zsm de boel opmeten en bekijken enz,
jullie horen het wel!

Op gaan boren doe ik niet...


@Ikkejw, bedankt, ik zal me 'ns met de rest van de berekeningen gaan bezig houden

Jullie horen weer van me!
 
guido-honda 2-1-2009 14:54 Print reply
Posts: 621
Hee,

Ik heb een poortmap gemaakt en vervolgens zo'n tekening
daarbij gemaakt en m'n timingen uitgerekent.

Uitlaatpoortiming: 156
Spoelpoorttiming: 120
Blowdown: 18 (is dat niet heel erg laag? want het is ori wel laagtoerig, maar ook zóo laagtoerig?)

TDC poortmap (vergeten te tekenen )
Inlaat/spoelpoorten: 41
uitlaat: 33

http://www.mijnalbum.nl/Album=GV6IJSSN
poortmap

Kan iemand ook even snel narekenen of dit zou kunnen kloppen?
Want ik heb wel m'n best gedaan, maar dit was ook de 1e keer

De blowdown moet iig omhoog lijkt me, wat moet
er nog meer aan gefixt worden?

Dit bericht is gewijzigd door guido-honda op 2-1-2009 om 15:19 uur.
 
De Schout 2-1-2009 15:13 Print reply
Posts: 5327
je hebt geen tdc op je poortmap staan?
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 9530 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved