2SLOW4ME |
27-12-2008 14:30 |
Posts: 1944 |
heb je ook foto's v/h volledige remgeval?
Want die kleine fototjes kan ik n i zo veel mee
Ik kijk altijd gewoon hoe ze er op dat moment in zitten, ik druk de zuigers naar binnen dan vallen de versleten blokjes er uit en dan doe ik de nieuwe dr in met wat kopervet...
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
YZ50crosser |
27-12-2008 14:34 |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
27-12-2008 14:34 |
Posts: 10560 |
als ik die foto's zo bijkijk verwacht ik dat je op je remblokken op de korte zijde een vierkantvormig uitsteekstel hebt ?
die vallen in die ingefreesde banen waar het veertje ligt. hier kunnen ze schuiven.
dan zet je de klauw erover zodat ze niet naar buiten kunnen. waarna je hem over de schijf schuift. hierna kunnen ze ook niet naar binnen.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
2SLOW4ME |
27-12-2008 14:54 |
|
riccardot |
27-12-2008 16:20 |
Posts: 1096 |
Ja bedankt ze zitten er in.
Alleen loopt me rem nu heel erg aan, ik moet echt veel kracht zetten om de brommer vooruit te duwen. Het lijkt wel of de remblokken veel te dik zijn.
|
|
|
|
YZ50crosser |
27-12-2008 16:24 |
Posts: 2241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Ja bedankt ze zitten er in.
Alleen loopt me rem nu heel erg aan, ik moet echt veel kracht zetten om de brommer vooruit te duwen. Het lijkt wel of de remblokken veel te dik zijn.
heb je je zuigers fatsoenlijk terug geduwt?
het kan zijn dat je keringen niet goed meer zijn.
of je wiel zit er niet goed in.
of het is nieuwigheid
|
|
www.bxteamlg.tk |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
27-12-2008 16:25 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Ja bedankt ze zitten er in.
Alleen loopt me rem nu heel erg aan, ik moet echt veel kracht zetten om de brommer vooruit te duwen. Het lijkt wel of de remblokken veel te dik zijn.
is de klauw maximaal terug gedrukt ?
denk dat je probleem iig in de klauw/zuiger zit.
das deze niet meer helemaal fris is.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
-Bassie- |
27-12-2008 16:32 |
Posts: 6617 |
zuiger uit persen weer voorzichtig met rem hendel.
en dan onder het hoesje even wat WD-40 spuiten dat die soepel gaat en dan paar keer heen en weer doen.
en dan het mooiste is gewoon het verversen van remvloeistof gelijk doen.
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
riccardot |
28-12-2008 0:13 |
Posts: 1096 |
Ik heb nog geen druk oid op het systeem dat ga ik morgen even doen. Ik dacht ook aan nieuwigheid maar dit loopt wel erg hard aan. Zuiger is helemaal teruggeduwd trouwens. Krijg je de zuiger er trouwens ook van buitnaf uit, dus zonder remdruk?
|
|
|
|
riccardot |
28-12-2008 16:35 |
Posts: 1096 |
Heb het zaakje net even ontlucht, maar nu blokkeert het voorwiel zelfs zonder dat je remt. Ik neem aan dat de remzuiger nu vast zit omdat die is verroest oid. Ik heb de remslang er af gehaald, zodat de druk weg is maar ik krijg de klauw er nog steeds niet af, zelfs niet met een kunststof hamer.
Hoe krijg ik die klauw er nog fatsoenlijk af?
|
|
|
|
riccardot |
29-12-2008 16:46 |
Posts: 1096 |
Ik wil niet ongeduldig overkomen, maar weet iemand hoe ik die remzuiger ooit nog loskrijg zonder geweld? Of in ieder geval hoe ik de klauw er nog af krijg?
|
|
|
|
Saknet |
29-12-2008 16:55 |
Posts: 10355 |
uit elkaar schroeven?
openscharnieren?
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 29-12-2008 om 16:57 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
dirktimmer |
29-12-2008 17:05 |
Posts: 1737 |
gewoon platte schroevendraaier ertussen, om klauw weer soepel te maken remuizger paar keer heen en weer doen, dus zonder blokken, paar keer pompen met de hevel en dan weer terugduwen met grote tank/werkbank oid.
|
|
|
|
riccardot |
29-12-2008 17:35 |
Posts: 1096 |
Mmm oke bedankt, kom er slecht bij met een schroevendraaier maar zal het eens proberen.
Waarom maken ze die zuiger ook niet van alu zeg, roest ie tenminste niet weg...
|
|
|
|