Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - uitlaatpoort MT5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1059 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53822 - uitlaatpoort MT5
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1279 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bierbundelhonda 27-12-2008 13:49 Print topicpost

Posts: 3396
heey

ik kon gisteravond niet goed naar huis rijden (alleen stationair toerental) gaf ik gas. dan verzoop hij

hij liep wel erg hoogtoerig stationair

gaf ik gas viel hij dood ,en hield ik de koppeling in (gas los) vloog hij VOL toeren *valse lucht dus*


maar me krukas lager was al naar de dupe dus die gaat ik nu vervangen en dan de keeringen waar hij valse lucht aanzoog !


even tot de vraag !.
ik haal me 70 cc cilinder er af. nu maar wat zou ik aan de uitlaatpoort kunnen doen om hem een beetje op te voeren / tunen?


ik heb er niet super veel verstand van maar iemand vertelde mij van ja je kan hem makkelijk 3mm omhoog halen als je hem maar ovaal laat .


ik heb ook met ikkejw gepraat. maar elke raad en meening is op zijn plaats !


groeten wesley

Dit bericht is gewijzigd door bierbundelhonda op 27-12-2008 om 13:49 uur.
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!

crossgek - Forum en Sales Moderator 27-12-2008 13:55 Print reply

Posts: 10560
opvoeren/tunen ?

wat doet hij nu , wat is je doel ?

gooi de breedte naar ruim 31mm , boor er een paar fluitpoorten naast.

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
kenny77 27-12-2008 14:04 Print reply

Posts: 29286
Je hebt toch een immi 70 ofniet?


Door ikkejw:

70cc imitatie
heb ik wel wat over te zeggen, dat vind ik echt hardstikke mooie cilinders.

kosten 40 euro met zuiger, en dan heb je een vrij slome cilinder. timing en afwerking is niet echt over nagedacht.

pak je een dremel, en slijp je de gietfouten eruit, dan heb je bijna weer genoeg materiaal om een nieuwe cilinder te maken


spoelpoort timing staat standaard meestal op 130 graden (vrij hoog), en de uitlaattiming rond 180 of 170 (vrij laag). dit betekent dat de uitlaatpoort een heel eind omhoog kan, zonder dat je aan de spoelpoorten hoeft te dremelen
de uitlaatpoort gaat maximaal tot ongeveer 190 à 195 graden, als je hoger wilt zul je de spoelpoorten of de zuiger bij moeten vijlen. let wel op dat er vaak verschil in timing kan zitten, 2 imitatie cilinders kunnen beide weer totaal andere poorttimings hebben. zoals ik al zei is er eigenlijk niet over nagedacht.

de wand is van gietijzer, schijnt iets minder te zijn kwa warmte geleiding en slijtage, maar ik heb er zelf nooit problemen mee gehad. loopt ie toch vast, kun je m laten boren en honen, en hij loopt weer als een trein.

onbewerkte 70 imi's lopen perfect met een zwarte 50cc luhao uitlaat en 18mm carb. dit is een mooi laagtoerige en slijtvaste setup. icm 4bak haalde ik 80-90 met een verbruik van 1:30. proma schijnt ook mooi te lopen. tecno kun je meteen opbranden want die lopen gewoon nergens goed op.

 
koekert 27-12-2008 14:05 Print reply
Posts: 25
ovaal hoef je hem niet te laten,
wat je wilt berijken is de volgende vorm



lange stuk aan de kopzijde.

omhoog halen zou ik niet zomaar doen!
daarmee verander je de hele poorttiming en blowdown, dat verschilt per cilinder hoe ver je kunt gaan.

hoe breed kan je de poort maken? tja 29,25mm op de poortmap gemeten.




Dit bericht is gewijzigd door koekert op 27-12-2008 om 14:06 uur.
 
iedereen die honda rijd is tof, al t andere vergaat tot stof!
crossgek - Forum en Sales Moderator 27-12-2008 14:08 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekert
ovaal hoef je hem niet te laten,
wat je wilt berijken is de volgende vorm

afbeelding

lange stuk aan de kopzijde.

omhoog halen zou ik niet zomaar doen!
daarmee verander je de hele poorttiming en blowdown, dat verschilt per cilinder hoe ver je kunt gaan.

hoe breed kan je de poort maken? tja 29,25mm op de poortmap gemeten.




Dit bericht is gewijzigd door koekert op 27-12-2008 om 14:06 uur.


65%
pff. das wel debiel veilig.

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
koekert 27-12-2008 14:08 Print reply
Posts: 25
jah, t blijft een imi he
en we gaan niet sprinten of racen of wel soms!

Dit bericht is gewijzigd door koekert op 27-12-2008 om 14:10 uur.
 
iedereen die honda rijd is tof, al t andere vergaat tot stof!
bierbundelhonda 27-12-2008 14:14 Print reply

Posts: 3396
neej niet sprinten

meer een beetje snelheid er in gooien :P


ik rij nu 79 auto teller met een 6 bak 17 MM carb

maar die graden en alles dat zegt me vrij weinig . hoe dat opgemeten wordt door de cilinder heen of weet ik veel


 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
crossgek - Forum en Sales Moderator 27-12-2008 14:23 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekert
jah, t blijft een imi he
en we gaan niet sprinten of racen of wel soms!

Dit bericht is gewijzigd door koekert op 27-12-2008 om 14:10 uur.


65% is gewoon weinig. 70% is veilig als je het netjes doet..
waarom zou je half werk leveren als je toch bezig bent..
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
kenny77 27-12-2008 14:24 Print reply

Posts: 29286
Dat staat hier allemaal heel mooi beschreven: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/127
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 27-12-2008 14:35 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat staat hier allemaal heel mooi beschreven: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/127


klopt het dat de uitlaatpoort in de faq 39.5 is ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
kenny77 27-12-2008 14:47 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


klopt het dat de uitlaatpoort in de faq 39.5 is ?


het lijkt er wel op.
 
De Schout 27-12-2008 15:19 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


65% is gewoon weinig. 70% is veilig als je het netjes doet..
waarom zou je half werk leveren als je toch bezig bent..


70% met de gietijzeren imi veertje is niet heel erg veilig. beter iets tammer en dat tie er ook nog een tijdje plezier van heeft.

mijn ge2 zat trouwens wel op 70% maar dat met verchroomde stalen veren van een vertex zuiger. daar had ik nooit problemen mee.

als de topic TS wat geld uit zou trekken voor een degelijke zuiger moet 70% ook wel te doen zijn, maar niet met een imi zuiger.
 
tune tweak fiddle bang bummer
crossgek - Forum en Sales Moderator 27-12-2008 15:37 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


het lijkt er wel op.


das ruim 73% (bijna 74)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


70% met de gietijzeren imi veertje is niet heel erg veilig. beter iets tammer en dat tie er ook nog een tijdje plezier van heeft.

mijn ge2 zat trouwens wel op 70% maar dat met verchroomde stalen veren van een vertex zuiger. daar had ik nooit problemen mee.

als de topic TS wat geld uit zou trekken voor een degelijke zuiger moet 70% ook wel te doen zijn, maar niet met een imi zuiger.


heb je wel eens een vastloper gezien die duidelijk door een te grote uitlaatpoort kwam waarbij de uitlaat op 70 stond ?

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 27-12-2008 om 15:39 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
De Schout 27-12-2008 15:51 Print reply
Posts: 5327
echt vastlopen zal het ook niet doen. maar die gietijzer veren gaan als een dolle slijten.

wanneer heb je een vastloper duidelijk door een te grote poort? je kunt ook zeggen dat je je veren/zuiger te laat hebt vervangen. ik heb ook al cilinder in m'n handen gehad die nogeens op 70% zaten waar je duidelijk zag dat de veren de uitlaat in geschoten waren.
 
tune tweak fiddle bang bummer
crossgek - Forum en Sales Moderator 27-12-2008 15:56 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
echt vastlopen zal het ook niet doen. maar die gietijzer veren gaan als een dolle slijten.

wanneer heb je een vastloper duidelijk door een te grote poort? je kunt ook zeggen dat je je veren/zuiger te laat hebt vervangen. ik heb ook al cilinder in m'n handen gehad die nogeens op 70% zaten waar je duidelijk zag dat de veren de uitlaat in geschoten waren.


probleem van een te grote poort is gewoon dat de zuigerveer blijft hangen. dit is dan vrij snel afgelopen.

tuurlijk zal een grote poort de zuigerveren harder laten slijten. maar zoveel dingen waardoor je harder gaat geven extra slijtage.

ik heb menig import met bijbehorende zuiger naar 70% gezet.

grootste probleem bij vergrootte uitlaatpoorten is vaak meer dat ze niet goed zijn afgewerkt, dan hoef je nog niet eens aan 70% te zitten voor het spul snel gaat slijten.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 1279 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved