crossgek - Forum en Sales Moderator |
27-12-2008 13:55 |
Posts: 10560 |
opvoeren/tunen ?
wat doet hij nu , wat is je doel ?
gooi de breedte naar ruim 31mm , boor er een paar fluitpoorten naast.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
kenny77 |
27-12-2008 14:04 |
Posts: 29286 |
Je hebt toch een immi 70 ofniet?
Door ikkejw:
70cc imitatie
heb ik wel wat over te zeggen, dat vind ik echt hardstikke mooie cilinders.
kosten 40 euro met zuiger, en dan heb je een vrij slome cilinder. timing en afwerking is niet echt over nagedacht.
pak je een dremel, en slijp je de gietfouten eruit, dan heb je bijna weer genoeg materiaal om een nieuwe cilinder te maken
spoelpoort timing staat standaard meestal op 130 graden (vrij hoog), en de uitlaattiming rond 180 of 170 (vrij laag). dit betekent dat de uitlaatpoort een heel eind omhoog kan, zonder dat je aan de spoelpoorten hoeft te dremelen
de uitlaatpoort gaat maximaal tot ongeveer 190 à 195 graden, als je hoger wilt zul je de spoelpoorten of de zuiger bij moeten vijlen. let wel op dat er vaak verschil in timing kan zitten, 2 imitatie cilinders kunnen beide weer totaal andere poorttimings hebben. zoals ik al zei is er eigenlijk niet over nagedacht.
de wand is van gietijzer, schijnt iets minder te zijn kwa warmte geleiding en slijtage, maar ik heb er zelf nooit problemen mee gehad. loopt ie toch vast, kun je m laten boren en honen, en hij loopt weer als een trein.
onbewerkte 70 imi's lopen perfect met een zwarte 50cc luhao uitlaat en 18mm carb. dit is een mooi laagtoerige en slijtvaste setup. icm 4bak haalde ik 80-90 met een verbruik van 1:30. proma schijnt ook mooi te lopen. tecno kun je meteen opbranden want die lopen gewoon nergens goed op.
|
|
|
|
koekert |
27-12-2008 14:05 |
Posts: 25 |
ovaal hoef je hem niet te laten,
wat je wilt berijken is de volgende vorm
lange stuk aan de kopzijde.
omhoog halen zou ik niet zomaar doen!
daarmee verander je de hele poorttiming en blowdown, dat verschilt per cilinder hoe ver je kunt gaan.
hoe breed kan je de poort maken? tja 29,25mm op de poortmap gemeten.
Dit bericht is gewijzigd door koekert op 27-12-2008 om 14:06 uur.
|
|
iedereen die honda rijd is tof, al t andere vergaat tot stof! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
27-12-2008 14:08 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koekert
ovaal hoef je hem niet te laten,
wat je wilt berijken is de volgende vorm
afbeelding
lange stuk aan de kopzijde.
omhoog halen zou ik niet zomaar doen!
daarmee verander je de hele poorttiming en blowdown, dat verschilt per cilinder hoe ver je kunt gaan.
hoe breed kan je de poort maken? tja 29,25mm op de poortmap gemeten.
Dit bericht is gewijzigd door koekert op 27-12-2008 om 14:06 uur.
65%
pff. das wel debiel veilig.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
koekert |
27-12-2008 14:08 |
Posts: 25 |
jah, t blijft een imi he
en we gaan niet sprinten of racen of wel soms!
Dit bericht is gewijzigd door koekert op 27-12-2008 om 14:10 uur.
|
|
iedereen die honda rijd is tof, al t andere vergaat tot stof! |
|
bierbundelhonda |
27-12-2008 14:14 |
Posts: 3396 |
neej niet sprinten
meer een beetje snelheid er in gooien :P
ik rij nu 79 auto teller met een 6 bak 17 MM carb
maar die graden en alles dat zegt me vrij weinig . hoe dat opgemeten wordt door de cilinder heen of weet ik veel
|
|
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
27-12-2008 14:23 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koekert
jah, t blijft een imi he
en we gaan niet sprinten of racen of wel soms!
Dit bericht is gewijzigd door koekert op 27-12-2008 om 14:10 uur.
65% is gewoon weinig. 70% is veilig als je het netjes doet..
waarom zou je half werk leveren als je toch bezig bent..
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
kenny77 |
27-12-2008 14:24 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
27-12-2008 14:35 |
Posts: 10560 |
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
kenny77 |
27-12-2008 14:47 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
klopt het dat de uitlaatpoort in de faq 39.5 is ?
het lijkt er wel op.
|
|
|
|
De Schout |
27-12-2008 15:19 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
65% is gewoon weinig. 70% is veilig als je het netjes doet..
waarom zou je half werk leveren als je toch bezig bent..
70% met de gietijzeren imi veertje is niet heel erg veilig. beter iets tammer en dat tie er ook nog een tijdje plezier van heeft.
mijn ge2 zat trouwens wel op 70% maar dat met verchroomde stalen veren van een vertex zuiger. daar had ik nooit problemen mee.
als de topic TS wat geld uit zou trekken voor een degelijke zuiger moet 70% ook wel te doen zijn, maar niet met een imi zuiger.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
27-12-2008 15:37 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
het lijkt er wel op.
das ruim 73% (bijna 74)
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]
70% met de gietijzeren imi veertje is niet heel erg veilig. beter iets tammer en dat tie er ook nog een tijdje plezier van heeft.
mijn ge2 zat trouwens wel op 70% maar dat met verchroomde stalen veren van een vertex zuiger. daar had ik nooit problemen mee.
als de topic TS wat geld uit zou trekken voor een degelijke zuiger moet 70% ook wel te doen zijn, maar niet met een imi zuiger.
heb je wel eens een vastloper gezien die duidelijk door een te grote uitlaatpoort kwam waarbij de uitlaat op 70 stond ?
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 27-12-2008 om 15:39 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
De Schout |
27-12-2008 15:51 |
Posts: 5327 |
echt vastlopen zal het ook niet doen. maar die gietijzer veren gaan als een dolle slijten.
wanneer heb je een vastloper duidelijk door een te grote poort? je kunt ook zeggen dat je je veren/zuiger te laat hebt vervangen. ik heb ook al cilinder in m'n handen gehad die nogeens op 70% zaten waar je duidelijk zag dat de veren de uitlaat in geschoten waren.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
27-12-2008 15:56 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
echt vastlopen zal het ook niet doen. maar die gietijzer veren gaan als een dolle slijten.
wanneer heb je een vastloper duidelijk door een te grote poort? je kunt ook zeggen dat je je veren/zuiger te laat hebt vervangen. ik heb ook al cilinder in m'n handen gehad die nogeens op 70% zaten waar je duidelijk zag dat de veren de uitlaat in geschoten waren.
probleem van een te grote poort is gewoon dat de zuigerveer blijft hangen. dit is dan vrij snel afgelopen.
tuurlijk zal een grote poort de zuigerveren harder laten slijten. maar zoveel dingen waardoor je harder gaat geven extra slijtage.
ik heb menig import met bijbehorende zuiger naar 70% gezet.
grootste probleem bij vergrootte uitlaatpoorten is vaak meer dat ze niet goed zijn afgewerkt, dan hoef je nog niet eens aan 70% te zitten voor het spul snel gaat slijten.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|