Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - HPI vonkt niet meer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 679 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #53812 - HPI vonkt niet meer
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4006 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Roef 26-12-2008 11:00 Print topicpost
Posts: 39
Hallo,
Mijn brommer heeft 2 maanden buiten gestaan, waarbij de hpi open en bloot heeft gestaan aan de harde natuur.
Hij is rijdend weggezet, maar nooit meer rijdend teruggekomen.
Hij wilt gewoon niet meer vonken, ik heb al een nieuwe bougie en nieuwe bougiedop geprobeerd en ook me hpi helemaal schoongemaakt en op laten drogen. De cdi zit verstopt onder de tank, dus ik neem aan dat het daar niet aan zal liggen?
Iemand een idee? Of misschien ligt het nóg ergens aan?
Groeten
 

- Kevin - 26-12-2008 11:09 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roef
Hallo,
Mijn brommer heeft 2 maanden buiten gestaan, waarbij de hpi open en bloot heeft gestaan aan de harde natuur.
Hij is rijdend weggezet, maar nooit meer rijdend teruggekomen.
Hij wilt gewoon niet meer vonken, ik heb al een nieuwe bougie en nieuwe bougiedop geprobeerd en ook me hpi helemaal schoongemaakt en op laten drogen. De cdi zit verstopt onder de tank, dus ik neem aan dat het daar niet aan zal liggen?
Iemand een idee? Of misschien ligt het nóg ergens aan?
Groeten


Het zou toch wel eens aan je cdi kunnen liggen, ik weet niet of je van elektro wat kaas hebt gegeten, zo ja, meet het eea even door dan weet je of het nog werkt of niet.

Je bobine kan niet veel aan stuk en aan je ontsteking zelf ook niet, gezien dit gewoon 2 spoelen zijn, echter is de optie van wokkel mtx wel één van de weinige opties waardoor het wel stuk kan .


Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 26-12-2008 om 11:17 uur.
 
-wokkel- 26-12-2008 11:09 Print reply

Posts: 1129
mischien toch een spoel door gebrand door vocht? heb ik bij mijn std onsteking ook wel eens gehad
 
Niek de Wildt 26-12-2008 12:30 Print reply
Posts: 7168
Voor het doormeten van de spoel enz heeft hij de waardes nodig die het horen te zijn.
 
Roef 26-12-2008 12:33 Print reply
Posts: 39
Ik heb helaas niet de kennis en de apparatuur om het door te meten..
Maar een doorgebrande spoel? Zou dat kunnen? Hij is gewoon rijdend weggezet, 2 maanden stilgestaan en sinds nu vonkt ie dus niet meer. Is het dan mogelijk dat een spoel kapot zou zijn?
 
Niek de Wildt 26-12-2008 12:50 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roef
Ik heb helaas niet de kennis en de apparatuur om het door te meten..
Maar een doorgebrande spoel? Zou dat kunnen? Hij is gewoon rijdend weggezet, 2 maanden stilgestaan en sinds nu vonkt ie dus niet meer. Is het dan mogelijk dat een spoel kapot zou zijn?


Je hebt een multimeter en kennis kan je hier krijgen.
Met kennis bedoel ik alleen maar de waardes die een goede hpi hoort te geven om deze vervolgens te vergelijken met de jouwe.
 
Mt5_grolsch 26-12-2008 13:19 Print reply

Posts: 2014
hpi stuk zit hem 9 van de 10 keer in de cdi
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
- Kevin - 26-12-2008 13:56 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Voor het doormeten van de spoel enz heeft hij de waardes nodig die het horen te zijn.


Hmm ja dat is waar, daar had ik even niet aan gedacht . Maar ik had hetzelfde probleem en ik heb die waardes van internet gehaald toen. Alleen kan ik ze nu zo 1 2 3 niet vinden en heb ik weinig tijd om er naar te gaan zoeken .

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
hpi stuk zit hem 9 van de 10 keer in de cdi


Bij mij was het met een paar knallen en ploffen gedaan met de CDI toen ik 80 km/h reed. Het is inderdaad wel heel vaak de CDI die het begeeft van de HPI ontsteking, is ook een gevoelig en ingewikkeld stukje electronica als je het vergelijkt met de rest van de ontsteking.

Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 26-12-2008 om 13:57 uur.
 
hilly 26-12-2008 16:45 Print reply

Posts: 227
is hij beetje gaan roesten waar hij aard contact moet maken ?
 
Roef 27-12-2008 0:39 Print reply
Posts: 39
HPI doet het weer en brommer rijdt alweer ( en hard!)
Het lag uiteindelijk aan de bougiekabel/dop.
Bedankt voor de reacties
 
RS 666 27-12-2008 1:54 Print reply

Posts: 1215
ik had hetzelfde, cdi was kapot. nieuwe cdi erop klikken en gaan.

ow en ik kan beter eerst me pagina vernieuwen voor ik reageer.

Dit bericht is gewijzigd door RS 666 op 27-12-2008 om 1:55 uur.
 

Dit topic is 4006 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved