bierbundelhonda |
26-12-2008 1:06 |
Posts: 3396 |
degelijke boor er door heen halen dat je een 2 ronden gaten hebt
die gelijk aan met de uitlaat flens liggen
daarna nieuwe schroefdraad in die 2 gaten tappen
eventueel alles met de slijptol vlak slijpen dat je geen bramen of staalkrullen hebt tussen uitlaat en cilinder
|
|
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!! |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
26-12-2008 1:07 |
Posts: 13700 |
Oei, ziet er niet al te best uit. Ik zou hem iets groter proberen op te boren en nieuwe draad tappen. M8 denk ik op de foto's ?
|
|
|
|
-Contactsleutel- |
26-12-2008 1:08 |
Posts: 356 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
degelijke boor er door heen halen dat je een 2 ronden gaten hebt
die gelijk aan met de uitlaat flens liggen
daarna nieuwe schroefdraad in die 2 gaten tappen
eventueel alles met de slijptol vlak slijpen dat je geen bramen of staalkrullen hebt tussen uitlaat en cilinder
wtf, me uitlaat met 3 tapeinden vastmaken? 1 kant is maar beschadigd heh..
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
Oei, ziet er niet al te best uit. Ik zou hem iets groter proberen op te boren en nieuwe draad tappen. M8 denk ik op de foto's ?
als ik een groter gat maak blijft er helemaal niks over, er zijn 3 gaten gemaakt al ofzo.. kan ik niet die gatenkaas op (laten) vullen en gewoon een nieuw net gaatje maken?
Dit bericht is gewijzigd door Tosser op 26-12-2008 om 1:10 uur.
|
|
|
|
bierbundelhonda |
26-12-2008 1:09 |
Posts: 3396 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tosser
[...]
wtf, me uitlaat met 3 tapeinden vastmaken? 1 kant is maar beschadigd heh..
ik bedoel
de gaten die je nu hebt
daar ff een boor door halen dat alle oneffenheden weg gaan
dan nieuw schroefdraad tappen
|
|
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!! |
|
-Contactsleutel- |
26-12-2008 1:11 |
Posts: 356 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
[...]
ik bedoel
de gaten die je nu hebt
daar ff een boor door halen dat alle oneffenheden weg gaan
dan nieuw schroefdraad tappen
kan dus niet meer, het tapeind is denk ik al eens afgeknapt en is toen uitgeboord.. dan kan je niet meer de originele maat tappen..
|
|
|
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
26-12-2008 1:12 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tosser
als ik een groter gat maak blijft er helemaal niks over, er zijn 3 gaten gemaakt al ofzo.. kan ik niet die gatenkaas op (laten) vullen en gewoon een nieuw net gaatje maken?
Dit bericht is gewijzigd door Tosser op 26-12-2008 om 1:10 uur.
Nouja, een cilinder oplassen is moeilijk. Denk niet echt dat je een opvulling vind die geschikt is voor zoveel kracht/warmte in de vorm van lijm/kit oid.
Wat je wel zou kunnen proberen is toch iets groter op te boren, en er een stuk draadstang als tapeind in te draaien en vastzetten met loc-tite.
Dit bericht is gewijzigd door Trax op 26-12-2008 om 1:13 uur.
|
|
|
|
-Contactsleutel- |
26-12-2008 1:14 |
Posts: 356 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]
Nouja, een cilinder oplassen is moeilijk. Denk niet echt dat je een opvulling vind die geschikt is voor zoveel kracht/warmte in de vorm van lijm/kit oid.
ik kan proberen het gat idd groter te maken, maar dan word het echt heel groot. niet m8 dan moet het echt wel m10 of 12.. zo groot is de flens van de bullet nieteens:P kan ik niet op een of andere manier een tapeind borgen in het draad wat nog over is? of een tapeind eraan lassen? of is dat te zwak?
|
|
|
|
Niek de Wildt |
26-12-2008 1:41 |
Posts: 7168 |
je kan makkelijker een gaatje door de zijkant van het boutje en dus een stukje koelrib heenboren en er een spijkertje in slaan.
airsal staat bekend om die ratel, was de zuiger of zuigerveren (slotjes).
Sproeier 80+ ongv.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 26-12-2008 om 3:39 uur.
|
|
|
|
Henk-88 |
26-12-2008 2:11 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tosser
dan moet het echt wel m10 of 12..
Uitboren en schroefdraad tappen en een gedeelte van een lekkere dikke bout erin waarin m6 getapt is?
Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 26-12-2008 om 2:12 uur.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
26-12-2008 2:17 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Uitboren en schroefdraad tappen en een gedeelte van een lekkere dikke bout erin waarin m6 getapt is?
Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 26-12-2008 om 2:12 uur.
Soort van helicoil dus.
|
|
|
|
Henk-88 |
26-12-2008 2:21 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
Soort van helicoil dus.
Ja maar dan zelfmaak, zodat je zoiets binnen een uurtje zelf kunt fiksen als je over een tap-and-die-setje beschikt met de benodigde maten.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
-Contactsleutel- |
26-12-2008 11:23 |
Posts: 356 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
je kan makkelijker een gaatje door de zijkant van het boutje en dus een stukje koelrib heenboren en er een spijkertje in slaan.
airsal staat bekend om die ratel, was de zuiger of zuigerveren (slotjes).
Sproeier 80+ ongv.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 26-12-2008 om 3:39 uur.
ik ga proberen wat jij zei, want er is echt niks geen materiaal meer over. klinkt wel een beetje beun, maar als het de uitlaat maar aan 1 kant houdt. de andere schroefdraad is nog perfect. Sproeiermaat heb ik opgezocht, moet ongeveer 74 zijn, klinkt mij wel klein in de oren sinds ik nu met de ratelende airsal 50, sproeier 70 heb
Cilinder: Cilinderkop: Carburateur: Sproeier: Gasnaaldstand: Luchtfilter: Uitlaat: Vertanding: Topsnelheid:
70cc Airsal 70cc Hoge Druk 15mm Bing 74 2e Stnd. Bullet 13-45 74kmph
bron: http://puchmaxi.nl/sproeierdatabase.php
|
|
|
|
Niek de Wildt |
26-12-2008 12:41 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tosser
[...]
ik ga proberen wat jij zei, want er is echt niks geen materiaal meer over. klinkt wel een beetje beun, maar als het de uitlaat maar aan 1 kant houdt. de andere schroefdraad is nog perfect. Sproeiermaat heb ik opgezocht, moet ongeveer 74 zijn, klinkt mij wel klein in de oren sinds ik nu met de ratelende airsal 50, sproeier 70 heb
Cilinder: Cilinderkop: Carburateur: Sproeier: Gasnaaldstand: Luchtfilter: Uitlaat: Vertanding: Topsnelheid:
70cc Airsal 70cc Hoge Druk 15mm Bing 74 2e Stnd. Bullet 13-45 74kmph
bron: http://puchmaxi.nl/sproeierdatabase.php
is niet beun hoor, werkt perfect, ik plaats wel eens een fototje.
ik raad je aan toch bij sproeier 80 te beginnen, als hij dan stotterd werk je omlaag.
|
|
|
|
zijstandaard |
26-12-2008 16:29 |
Posts: 1117 |
je kan denk ik het beste draadeinden in die gaten draaien, hoe je ze goed vast krijgt weet ik ook niet(lassen ofzo)
|
|
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt |
|
Harold |
26-12-2008 16:54 |
Posts: 1052 |
Even heel goed schoon maken en in het nieuwe jaar even in de pauze bij een constructie bedrijf/ machine fabriek binnen lopen. Netjes vragen of zo ook aluminium kunnen lassen en je cilindertje laten zien. Groote kans dat ze het tussendoor even op willen lassen.
(neem dus wel ff de moeite om het schoon te maken... smerig alu hebben de lassers een hekel aan)
Zo als het er nu bij ligt kun je er weinig mee.
Wat misschien nog wel een optie is: Een losse flensbevestiging er van maken. Zodat je met 2 veren de uitlaat aantrekt (zoals de meeste scooters en de am6 blokjes bijv hebben.
Je kunt dan 2 gaatjes boren in de koelribben voor de veren.
|
|
|
|