Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitlaatpoort / sproeier

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 785 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53811 - Uitlaatpoort / sproeier
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2881 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Contactsleutel- 26-12-2008 1:02 Print topicpost

Posts: 356
Omdat mijn 50 airsal een geweldige cilinder is maar een nare ratel heeft. Wil ik de 70 Airsal weer plaatsen, de vorige eigenaar heeft echter de uitlaatpoort 2 keer verkracht, tapeinden stuk, de plek waar draad in kan worden geboord is compleet naar de filisteinen. Hoe los ik dit op? want het is gewoon een heerlijke cilinder die er net 400 km op heeft zitten.. Ik heb zelf nu een draad getapt in 1 van de gaten, maar dit is zo zwak, dit houdt nooit lang..


vraag 2: ruimtebesparing heh,

welke sproeier moet ik ongeveer denken bij de 70 airsal?

bullet, 15 carb, 15 spruitstuk, std uitvergroot filter (evt powerfilter),

exuses voor de slechte foto's






 

bierbundelhonda 26-12-2008 1:06 Print reply

Posts: 3396
degelijke boor er door heen halen dat je een 2 ronden gaten hebt

die gelijk aan met de uitlaat flens liggen


daarna nieuwe schroefdraad in die 2 gaten tappen


eventueel alles met de slijptol vlak slijpen dat je geen bramen of staalkrullen hebt tussen uitlaat en cilinder
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 26-12-2008 1:07 Print reply

Posts: 13700
Oei, ziet er niet al te best uit. Ik zou hem iets groter proberen op te boren en nieuwe draad tappen. M8 denk ik op de foto's ?
 
-Contactsleutel- 26-12-2008 1:08 Print reply

Posts: 356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
degelijke boor er door heen halen dat je een 2 ronden gaten hebt

die gelijk aan met de uitlaat flens liggen


daarna nieuwe schroefdraad in die 2 gaten tappen


eventueel alles met de slijptol vlak slijpen dat je geen bramen of staalkrullen hebt tussen uitlaat en cilinder


wtf, me uitlaat met 3 tapeinden vastmaken? 1 kant is maar beschadigd heh..

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
Oei, ziet er niet al te best uit. Ik zou hem iets groter proberen op te boren en nieuwe draad tappen. M8 denk ik op de foto's ?


als ik een groter gat maak blijft er helemaal niks over, er zijn 3 gaten gemaakt al ofzo.. kan ik niet die gatenkaas op (laten) vullen en gewoon een nieuw net gaatje maken?

Dit bericht is gewijzigd door Tosser op 26-12-2008 om 1:10 uur.
 
bierbundelhonda 26-12-2008 1:09 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tosser
[...]


wtf, me uitlaat met 3 tapeinden vastmaken? 1 kant is maar beschadigd heh..




ik bedoel


de gaten die je nu hebt

daar ff een boor door halen dat alle oneffenheden weg gaan

dan nieuw schroefdraad tappen
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
-Contactsleutel- 26-12-2008 1:11 Print reply

Posts: 356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
[...]



ik bedoel


de gaten die je nu hebt

daar ff een boor door halen dat alle oneffenheden weg gaan

dan nieuw schroefdraad tappen


kan dus niet meer, het tapeind is denk ik al eens afgeknapt en is toen uitgeboord.. dan kan je niet meer de originele maat tappen..
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 26-12-2008 1:12 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tosser

als ik een groter gat maak blijft er helemaal niks over, er zijn 3 gaten gemaakt al ofzo.. kan ik niet die gatenkaas op (laten) vullen en gewoon een nieuw net gaatje maken?

Dit bericht is gewijzigd door Tosser op 26-12-2008 om 1:10 uur.


Nouja, een cilinder oplassen is moeilijk. Denk niet echt dat je een opvulling vind die geschikt is voor zoveel kracht/warmte in de vorm van lijm/kit oid.


Wat je wel zou kunnen proberen is toch iets groter op te boren, en er een stuk draadstang als tapeind in te draaien en vastzetten met loc-tite.

Dit bericht is gewijzigd door Trax op 26-12-2008 om 1:13 uur.
 
-Contactsleutel- 26-12-2008 1:14 Print reply

Posts: 356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


Nouja, een cilinder oplassen is moeilijk. Denk niet echt dat je een opvulling vind die geschikt is voor zoveel kracht/warmte in de vorm van lijm/kit oid.


ik kan proberen het gat idd groter te maken, maar dan word het echt heel groot. niet m8 dan moet het echt wel m10 of 12.. zo groot is de flens van de bullet nieteens:P kan ik niet op een of andere manier een tapeind borgen in het draad wat nog over is? of een tapeind eraan lassen? of is dat te zwak?
 
Niek de Wildt 26-12-2008 1:41 Print reply
Posts: 7168
je kan makkelijker een gaatje door de zijkant van het boutje en dus een stukje koelrib heenboren en er een spijkertje in slaan.

airsal staat bekend om die ratel, was de zuiger of zuigerveren (slotjes).


Sproeier 80+ ongv.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 26-12-2008 om 3:39 uur.
 
Henk-88 26-12-2008 2:11 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tosser
dan moet het echt wel m10 of 12..



Uitboren en schroefdraad tappen en een gedeelte van een lekkere dikke bout erin waarin m6 getapt is?

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 26-12-2008 om 2:12 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 26-12-2008 2:17 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Uitboren en schroefdraad tappen en een gedeelte van een lekkere dikke bout erin waarin m6 getapt is?

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 26-12-2008 om 2:12 uur.


Soort van helicoil dus.
 
Henk-88 26-12-2008 2:21 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
Soort van helicoil dus.



Ja maar dan zelfmaak, zodat je zoiets binnen een uurtje zelf kunt fiksen als je over een tap-and-die-setje beschikt met de benodigde maten.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
-Contactsleutel- 26-12-2008 11:23 Print reply

Posts: 356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
je kan makkelijker een gaatje door de zijkant van het boutje en dus een stukje koelrib heenboren en er een spijkertje in slaan.

airsal staat bekend om die ratel, was de zuiger of zuigerveren (slotjes).


Sproeier 80+ ongv.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 26-12-2008 om 3:39 uur.


ik ga proberen wat jij zei, want er is echt niks geen materiaal meer over. klinkt wel een beetje beun, maar als het de uitlaat maar aan 1 kant houdt. de andere schroefdraad is nog perfect. Sproeiermaat heb ik opgezocht, moet ongeveer 74 zijn, klinkt mij wel klein in de oren sinds ik nu met de ratelende airsal 50, sproeier 70 heb

Cilinder: Cilinderkop: Carburateur: Sproeier: Gasnaaldstand: Luchtfilter: Uitlaat: Vertanding: Topsnelheid:
70cc Airsal 70cc Hoge Druk 15mm Bing 74 2e Stnd. Bullet 13-45 74kmph

bron: http://puchmaxi.nl/sproeierdatabase.php

 
Niek de Wildt 26-12-2008 12:41 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tosser
[...]


ik ga proberen wat jij zei, want er is echt niks geen materiaal meer over. klinkt wel een beetje beun, maar als het de uitlaat maar aan 1 kant houdt. de andere schroefdraad is nog perfect. Sproeiermaat heb ik opgezocht, moet ongeveer 74 zijn, klinkt mij wel klein in de oren sinds ik nu met de ratelende airsal 50, sproeier 70 heb

Cilinder: Cilinderkop: Carburateur: Sproeier: Gasnaaldstand: Luchtfilter: Uitlaat: Vertanding: Topsnelheid:
70cc Airsal 70cc Hoge Druk 15mm Bing 74 2e Stnd. Bullet 13-45 74kmph

bron: http://puchmaxi.nl/sproeierdatabase.php




is niet beun hoor, werkt perfect, ik plaats wel eens een fototje.

ik raad je aan toch bij sproeier 80 te beginnen, als hij dan stotterd werk je omlaag.
 
zijstandaard 26-12-2008 16:29 Print reply

Posts: 1117
je kan denk ik het beste draadeinden in die gaten draaien, hoe je ze goed vast krijgt weet ik ook niet(lassen ofzo)
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
Harold 26-12-2008 16:54 Print reply

Posts: 1052
Even heel goed schoon maken en in het nieuwe jaar even in de pauze bij een constructie bedrijf/ machine fabriek binnen lopen. Netjes vragen of zo ook aluminium kunnen lassen en je cilindertje laten zien. Groote kans dat ze het tussendoor even op willen lassen.
(neem dus wel ff de moeite om het schoon te maken... smerig alu hebben de lassers een hekel aan)

Zo als het er nu bij ligt kun je er weinig mee.

Wat misschien nog wel een optie is: Een losse flensbevestiging er van maken. Zodat je met 2 veren de uitlaat aantrekt (zoals de meeste scooters en de am6 blokjes bijv hebben.
Je kunt dan 2 gaatjes boren in de koelribben voor de veren.


 

Dit topic is 2881 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved