Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - teweinig toeren pro race?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1116 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #53808 - teweinig toeren pro race?
Pagina 1 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Volgende pagina >
Dit topic is 5237 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ice Ap rs50 25-12-2008 20:56 Print topicpost

Posts: 7149
halo,

brommmer: Aprilia RS50 NM
setup:
- Metrakit pro race 2 70cc (squish: 0.7)
- metrakit pro race uitlaat 70cc
- Doppler endurance race krukas
- NGK br9eg bougie
- 28mm keihin pwk (met serienummer) sproeier: 148
- Conti CRX spruitstuk en membraan (doorlaat 30mm)
- Twin air 50mm filter
- Polini 5 plaats koppeling
- Polini rotor met vliegwiel en starterkrans(voorontsteking 1,4mm)
- 13/43 tandwielen

Ik heb em nu vrij goed afgesteld, hij gaat zonder stotteren of inhouden door het toerengebied en start altijd op 2 meter lopen.
het probleem is dat je zou verwachten dat die zeker 14 000 zou draaien, niet dus ik krijg hem met moeite over de 12 000 maximum tot 12 500 zelfs.

wat is het probleem?

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 25-12-2008 om 21:00 uur.
 
GTI - GTD - BMW

rubbert 25-12-2008 20:57 Print reply

Posts: 8825
misschien moet je het is met 1 uitlaat proberen
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Ice Ap rs50 25-12-2008 21:00 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
misschien moet je het is met 1 uitlaat proberen


ja oeps foutje
 
GTI - GTD - BMW
Niek de Wildt 25-12-2008 21:06 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
halo,

brommmer: Aprilia RS50 NM
setup:
- Metrakit pro race 2 70cc (squish: 0.7)
- metrakit pro race uitlaat 70cc
- Doppler endurance race krukas
- NGK br9eg bougie
- 28mm keihin pwk (met serienummer) sproeier: 148
- Conti CRX spruitstuk en membraan (doorlaat 30mm)
- Twin air 50mm filter
- Polini 5 plaats koppeling
- Polini rotor met vliegwiel en starterkrans(voorontsteking 1,4mm)
- 13/43 tandwielen

Ik heb em nu vrij goed afgesteld, hij gaat zonder stotteren of inhouden door het toerengebied en start altijd op 2 meter lopen.
het probleem is dat je zou verwachten dat die zeker 14 000 zou draaien, niet dus ik krijg hem met moeite over de 12 000 maximum tot 12 500 zelfs.

wat is het probleem?

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 25-12-2008 om 21:00 uur.


een rotor met vliegwiel ;P

dat is zoiets als een kruiskop met een platte kop.

vertanding lijkt me niet te zwaar, en ik maak uit je verhaal op dat dit niet op top is, maar bijv al in ze 1ste versnelling.

squish mag opzich wel 0,6 zijn (maar dat zou het probleem niet mogen zijn)


reken je voorontsteking in graden eens uit.
 
Ice Ap rs50 25-12-2008 21:10 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


een rotor met vliegwiel ;P

dat is zoiets als een kruiskop met een platte kop.

vertanding lijkt me niet te zwaar, en ik maak uit je verhaal op dat dit niet op top is, maar bijv al in ze 1ste versnelling.

squish mag opzich wel 0,6 zijn (maar dat zou het probleem niet mogen zijn)


reken je voorontsteking in graden eens uit.


Normale polini rotor heeft ook een vliegwiel, maar dan zonder starterkrans

18°
 
GTI - GTD - BMW
Niek de Wildt 25-12-2008 21:13 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


Normale polini rotor heeft ook een vliegwiel, maar dan zonder starterkrans

18°



Een rotor is een gewicht/magneet aan de binnekant van de spoelen.
een vliegwiel is dit aan de buitenkant.

dus een rotor ontsteking heeft een rotor, en geen vliegwiel (snap je de kromheid)

maar back to the point.

Wat is de vervroegingscurve van je ontsteking.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 25-12-2008 om 21:13 uur.
 
Ice Ap rs50 25-12-2008 21:14 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]



Een rotor is een gewicht/magneet aan de binnekant van de spoelen.
een vliegwiel is dit aan de buitenkant.

dus een rotor ontsteking heeft een rotor, en geen vliegwiel (snap je de kromheid het is dus geen polini rotor te noemen maar gewoon een polini ontsteking.

maar back to the point.

Wat is de vervroegingscurve van je ontsteking.


wtf vervroegingscurve, geen idee waar ik die moet vinden
 
GTI - GTD - BMW
mbrulezzz 25-12-2008 21:17 Print reply

Posts: 2084
heb niet veel verstand van appies maar miss CDI?
 
MB racing
Royal Club 25-12-2008 21:17 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbrulezzz
heb niet veel verstand van appies maar miss CDI?


is ook van polini. is niet het probleem

@ts, had je je carb afstelling nou al goed gezet?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Ice Ap rs50 25-12-2008 21:18 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


is ook van polini. is niet het probleem

@ts, had je je carb afstelling nou al goed gezet?


ja loopt nu echt goed, ging dernet heel vlotjes voorbij de 110

kleur van de bougie is goed, hij stottert of hapert niet dus is gewoon goed



Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 25-12-2008 om 21:19 uur.
 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 25-12-2008 21:37 Print reply

Posts: 7149
het enige at ik gehoord heb van iemand van op appieforum is dat:

petertzr schreef:

Hmm kort wel je flens een eindje in, anders is een pr pijp nog niet zo hoogtoerig hoor

klopt dit dan? hoeveel moet je hem dan inkorten?
 
GTI - GTD - BMW
crossgek - Forum en Sales Moderator 25-12-2008 21:39 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]




een vliegwiel is dit aan de buitenkant.




waar haal je die onzin nou weer vandaan ?

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 25-12-2008 om 21:39 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Royal Club 25-12-2008 21:42 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
het enige at ik gehoord heb van iemand van op appieforum is dat:

petertzr schreef:

Hmm kort wel je flens een eindje in, anders is een pr pijp nog niet zo hoogtoerig hoor

klopt dit dan? hoeveel moet je hem dan inkorten?


wtf? ik draai toch echt wel 15k met die pro race uitlaat
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Ice Ap rs50 25-12-2008 21:43 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


wtf? ik draai toch echt wel 15k met die pro race uitlaat


met de stnd pro race flens?
 
GTI - GTD - BMW
Royal Club 25-12-2008 21:44 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


met de stnd pro race flens?


ja? met zon bus erin voor mn uitlaatpoort
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Niek de Wildt 25-12-2008 21:44 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


met de stnd pro race flens?


als de uitlaat langer is is hij over het algemeen laagtoeriger ja.

maar zoals royal zegt ik neem aan dat je flens niet 10cm langer is als bij hem.
 

Dit topic is 5237 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved