Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Schakelaar

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1208 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #53755 - Schakelaar
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 4175 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi GPR Roy 24-12-2008 15:14 Print reply

Posts: 708
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


naja, voor stroom is er geen verschil tussen veilig en onveilig, dat is gewoon gebonden aan natuurwetten.

maar als ik persoonlijk een failsafe zou maken/aansluiten, dan zou ik m in serie zetten met het contact. Op het moment dat je 1 van de 2 op 'uit' zet, verbreek je de stroomkring.


dat dacht ik dus ook. ik heb de schakelaar tussen de draad van de cdi naar de killswitch gezet EN ik heb de schakelaar eens tussen de draad van de killswitch naar de massa gezet maar niks werkte. als ik de schakelaar nou idd eens parallel met de killswitch zet ? maargoed die schakelaar is van metaal ofzo en ik kreeg ze wel een paar keer geknalt door de ontsteking toen ik aan het testen was. ik denk dat als ik hem parallel zet dat het dan wel werkt zoals het moet
 
Saknet 24-12-2008 15:19 Print reply

Posts: 10355
sluit eerst maar eens enkel de killswitch aan, als je dat goed voor mekaar krijgt, hang je die schakelaar derbij tussen
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Derbi GPR Roy 24-12-2008 15:27 Print reply

Posts: 708
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
sluit eerst maar eens enkel de killswitch aan, als je dat goed voor mekaar krijgt, hang je die schakelaar derbij tussen


dat heb ik al lang. geen enkel probleem. killswitch werkt perfect. ik moet eens proberen de schakelaar er parallel aan te zetten dan heb je kans dat hij het wel naar behoren doet.

een killswitch.. maakt die contact of verbreekt hij contact ?
volgens mij maakt hij contact. dat de stroom van de cdi naar de massa gaat. dus als ik de schakelaar op AAN zet stopt de brommer en als ik hem op UIT zet dat ik gewoon kan rijden. theoretisch gezien..
 
NeonFreaky 26-12-2008 17:05 Print reply

Posts: 260
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi GPR Roy
[...]


dat heb ik al lang. geen enkel probleem. killswitch werkt perfect. ik moet eens proberen de schakelaar er parallel aan te zetten dan heb je kans dat hij het wel naar behoren doet.

een killswitch.. maakt die contact of verbreekt hij contact ?
volgens mij maakt hij contact. dat de stroom van de cdi naar de massa gaat. dus als ik de schakelaar op AAN zet stopt de brommer en als ik hem op UIT zet dat ik gewoon kan rijden. theoretisch gezien..


Als je zo'n schakelaar als jou heb met dat ledje is dit aan en dit uit:


En als je je killswitch uitzet word de signaal draad onderbroken en gaat vonkt er niks meer en gaat alles uit.

Hopelijk is dit wat jij bedoeld en dat ik het goed heb uitgelegd
 
Brommerforum: Wir Leben Brommers

Dit topic is 4175 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved