Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Schakelaar

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1119 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #53755 - Schakelaar
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4169 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi GPR Roy 23-12-2008 10:36 Print reply

Posts: 708
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
LED op de massa?


nee moet je goed kijken!
 
honda_freak 23-12-2008 12:10 Print reply

Posts: 7650
Ik heb t je al een keer eerder gevraagd, meet ff de weerstand tussen de 3 verschillende punten. Dan krijg je 3 verschillende waarden.

Dan kan ik met een stuk meer zekerheid zeggen welk draadje waar aan moet, want je wil een hoop, maar t ziet er nu iig uit als een rotzooi (no offense).
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 23-12-2008 12:57 Print reply

Posts: 8624
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
Ik heb t je al een keer eerder gevraagd, meet ff de weerstand tussen de 3 verschillende punten. Dan krijg je 3 verschillende waarden.





En dat in de twee standen...

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Derbi GPR Roy 23-12-2008 13:44 Print reply

Posts: 708
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
Ik heb t je al een keer eerder gevraagd, meet ff de weerstand tussen de 3 verschillende punten. Dan krijg je 3 verschillende waarden.

Dan kan ik met een stuk meer zekerheid zeggen welk draadje waar aan moet, want je wil een hoop, maar t ziet er nu iig uit als een rotzooi (no offense).


maar ik heb geen meetding hier een multimeter of hoe heet dat ding

Dit bericht is gewijzigd door Derbi GPR Roy op 23-12-2008 om 13:44 uur.
 
honda_freak 23-12-2008 13:53 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]



En dat in de twee standen...



dat was ik inderdaad vergeten te zeggen

@ Roy.. dingen kosten een tientje bij de gamma ofzo.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Derbi GPR Roy 24-12-2008 0:59 Print reply

Posts: 708
nouja.. met de schakelaar de brommer uitzetten was geen succes. dit werkte dus niet. ik kon hem ook niet meer met de killswitch uitzetten tenzij ik de schakelaar AAN zette. ik heb volgens mij alle mogelijkheden gehad en niks werkte.

met de verlichting gaat het al een stuk beter. alles werkt naar behoren behalve het ledje natuurlijk. maargoed ook hier kom ik wel uit en anders jammer maar helaas.

dus nu heb ik 1 schakelaar waar de verlichting op zit (grootlicht, dimlicht en achterlicht aan mekaar gekoppelt) en 1 schakelaar die nog geen functie heeft.

edit: mijn model gpr heeft het grootlicht en dimlicht appart. de onderste lamp is gewoon dimlicht en de bovenste lamp is grootlicht (2 lampen boven elkaar dus) en deze heb ik dus aan mekaar gekoppelt zodat ze allebei tegelijk branden

Dit bericht is gewijzigd door Derbi GPR Roy op 24-12-2008 om 1:02 uur.
 
honda_freak 24-12-2008 1:05 Print reply

Posts: 7650
wat had je dan gewild? Dat je je motor uit zou kunnen zetten met de killswitch terwijl de schakelaar op UIT staat? Dan is de hele schakelaar nutteloos imho (uberhaupt al, gezien je volgens mij ook nog is een contactslot hebt)
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Derbi GPR Roy 24-12-2008 1:55 Print reply

Posts: 708
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
wat had je dan gewild? Dat je je motor uit zou kunnen zetten met de killswitch terwijl de schakelaar op UIT staat? Dan is de hele schakelaar nutteloos imho (uberhaupt al, gezien je volgens mij ook nog is een contactslot hebt)


ik heb geen contactslot meer. complete kabelboom en alles verwijdert.
ik wou graag de brommer met de schakelaar kunnen uitzetten. dus schakelaar aan en kan ik rijden en zodra ik de schakelaar uit zet dat hij er dan mee stopt. net als de killswitch of contactslot. maar dat ik EN de schakelaar EN de killswitch daarvoor kan gebruiken
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 24-12-2008 10:26 Print reply

Posts: 8624
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi GPR Roy
[...]


ik heb geen contactslot meer. complete kabelboom en alles verwijdert.
ik wou graag de brommer met de schakelaar kunnen uitzetten. dus schakelaar aan en kan ik rijden en zodra ik de schakelaar uit zet dat hij er dan mee stopt. net als de killswitch of contactslot. maar dat ik EN de schakelaar EN de killswitch daarvoor kan gebruiken


De killswitch en de schakelaar om af te zetten moeten parallel gezet worden. Of je vervangt de killswitch gewoon.
Voor de andere schakelaar, ik heb het al gezegd, het LEDje zal op een verbreekcontact zitten, dus als je het LEDje aan wilt samen met je verlichting ga je het moeten afkoppelen van het verbreekcontact en op je cockpit of zo aansluiten.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
honda_freak 24-12-2008 10:56 Print reply

Posts: 7650
in hotelschakeling wisselschakeling bedoel je?

als je ze parallel schakelt, moeten ze namelijk allebei uit zijn om de kring te verbreken

Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 24-12-2008 om 11:16 uur.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 24-12-2008 11:45 Print reply

Posts: 8624
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
in hotelschakeling wisselschakeling bedoel je?

als je ze parallel schakelt, moeten ze namelijk allebei uit zijn om de kring te verbreken

Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 24-12-2008 om 11:16 uur.


Het is hetzelfde als origineel, dan kan je ook afzetten met de contactsleutel en met je killswitch...beide met een draad die de CDI massa laat maken...parallel dus...

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
honda_freak 24-12-2008 12:10 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Het is hetzelfde als origineel, dan kan je ook afzetten met de contactsleutel en met je killswitch...beide met een draad die de CDI massa laat maken...parallel dus...



Dan zal ik wel ergens een denkfout maken, in mijn hoofd klopt er iets niet als er een stroomkring blijft bestaan
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 24-12-2008 12:16 Print reply

Posts: 8624
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


Dan zal ik wel ergens een denkfout maken, in mijn hoofd klopt er iets niet als er een stroomkring blijft bestaan


Om te kunnen starten moet je natuurlijk zowel de killswitch als het contact (hier dus de schakelaar) op 'aan' zetten
Maar dat is origineel ook zo...
Trouwens de stand 'af' is de veilige stand, dus het is logisch dat die de voorrang krijgt...
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
honda_freak 24-12-2008 12:19 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Om te kunnen starten moet je natuurlijk zowel de killswitch als het contact (hier dus de schakelaar) op 'aan' zetten
Maar dat is origineel ook zo...
Trouwens de stand 'af' is de veilige stand, dus het is logisch dat die de voorrang krijgt...


naja, voor stroom is er geen verschil tussen veilig en onveilig, dat is gewoon gebonden aan natuurwetten.

maar als ik persoonlijk een failsafe zou maken/aansluiten, dan zou ik m in serie zetten met het contact. Op het moment dat je 1 van de 2 op 'uit' zet, verbreek je de stroomkring.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 24-12-2008 12:40 Print reply

Posts: 8624
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


naja, voor stroom is er geen verschil tussen veilig en onveilig, dat is gewoon gebonden aan natuurwetten.

maar als ik persoonlijk een failsafe zou maken/aansluiten, dan zou ik m in serie zetten met het contact. Op het moment dat je 1 van de 2 op 'uit' zet, verbreek je de stroomkring.


Hmm 2 mogelijkheden om de CDI aan de massa te leggen is toch veiliger dan één ?
Ik kan me vergissen, maar afleggen is toch massa maken, dus een verbinding leggen en niet verbreken ? Ik ben niet thuis in alle merken hoor....

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 4169 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved