Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Probleem derbi senda DRD 2003

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1191 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53753 - Probleem derbi senda DRD 2003
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2547 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marc_senda 21-12-2008 19:32 Print topicpost
Posts: 76
heey mense..
ik heb een probleempje met mijn brommer... kzal heel even het hele verhaal vertelle... ik reed vorige week naar school toe... dat is ruim 30 km ik rijd de brommer dan elke morgen ook rustig warm( ong. 2 2,5 km ) na ong. 17km lag ik plat om mijn brommer volgas.. toen hield hij opeens in en viel trug naar de 70 op de teller... hij ging toen ong 78 op de teller.. ( vantevore ) toen hij trug was op 70 keek ik ff raar op en dacht zal wel ff geen benzine hebben gekregen... dus ik wil weer plat gaan liggen... maar hij kwam niet meer verder dan 70... begon te haperen... dit duurde ong 3 km en toen deed hij het weer...toen ik op school kwam zette ik hem in zijn vrij en begon heel raar te lopen... hij begon te stotteren... dit deed hij ook weer toen ik hem starte om naar huis te rijden... de trugweg ging gewoon goed... niks aan de hand... en thuis liep hij weer normaal... totdat ik savonds naar mijn werk ging... toen begon het weer... ik heb er toen nieuwe bougie ingezet en toen deed hij het weer goed... ik dacht mooi alles is weer goed... nou begon hij gisteren weer daarmee... ik was toch net bij het tankstation dus ik dacht spuit hem ff schoon.. ( was smerig van de pekel etc... daarmee klaar wil ik hem weer starten doet hij helemaal niks meer... thuis alles drooggemaakt... liep weer... maar nou ik vanmorgen rondje wou gaan rijden liep hij opt begin gewoon goed... maar daarna niet meer.. ik remde voor een kruispunt en hij begon weer te stotteren... ik stoppen... ding uitgezet en daarna weer aan... versnelling erin... en wou kijken loopt hij weer normaal... begint hij opeens achteruit te rijden... ik mijn maat opgebeld toenk thuis was ( na un eindje lope ) die dacht dat het misgien krukas kon zijn... dus ik kijke of er speling op me vliegwiel zit... helemaal niks... nieuwe blokolie erin gaan... weer niks... doet het nog steeds niet goed... en loopt nog steeds achteruit...

nou zeiden paar vriende van me pa ik heb het vroeger ook zo gehad en toen stond me onsteking niet goed... nou komt mijn vraag... is dat zo? staat hij misgien verkeert of is hij kapot?? is hier volgens jullie niks mis wat is het dan...

ik weet egniks anders meer te verzinne... zou het de onsteking zijn die fout staat hoe zet ik dit goed? heb daar niet zoveel verstand van dus graag uitleg voor beginners...

m.v.g. marc

alvast bedankt voor jullie reacties
 

MB streetfighter 21-12-2008 19:43 Print reply

Posts: 100
tjonge wat een belevenis

toen hij achteruit begon te rijden, had je hem eerst aangekickt of gedrukt? als je hem achteruit aan drukt zou het namelijk best kunnen, maar bij kicken kan dat haast niet, alleen misschien toevallig door een terugslag.

klinkt idd als een ontsteking timingsprobleem. maar dat is raar als je daar niet aan hebt gezeten. misschien heb je toch ergens water tussen of zit er een draadje los/ sluiting? siliconen bougiedop, zoon rode van champion is wel een aanrader bij zulk soort problemen


 
(typ)fouten onder voorbehoud
THE CRAZY DOCTOR 21-12-2008 19:45 Print reply

Posts: 1302
Dat van het achteruit lopen heb ik gehoord dat dat kon bij een puchje kan, en dat zetten ze de onsteking verkeerd
 
Derbi-Olaf 21-12-2008 19:46 Print reply

Posts: 14999
klinkt als een losgetrilde grondplaat ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Elco 21-12-2008 19:46 Print reply
Posts: 4527
idd

Kan idd dat je onsteking niet goed is. mijne liep ook achteruit. toen had ik het vliegwiel niet op de spie gezet had ik helemaal niet gezien
 
Marc_senda 21-12-2008 19:52 Print reply
Posts: 76
jah wat kan ik nou allemaal gaan nakijken dan en hoe zet mijn onsteking op spie?? heb nog nooit aan onsteking gezete.. ( zelf ) dus weet er niet zo heel veel van...
 
Elco 21-12-2008 19:53 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marc_senda
jah wat kan ik nou allemaal gaan nakijken dan en hoe zet mijn onsteking op spie?? heb nog nooit aan onsteking gezete.. ( zelf ) dus weet er niet zo heel veel van...




Je vliegwiel moet er soweizo af:p kijken hoe je onsteking zit. en je grondplaat en dan goed je vliegwiel terug monteren
 
Marc_senda 21-12-2008 20:01 Print reply
Posts: 76
zo als gezegt heb er nie veel verstand van iemand misgien plaatjes
 
Mikf 21-12-2008 20:11 Print reply

Posts: 1295
En als je em aanloopt?
 
Marc_senda 21-12-2008 20:35 Print reply
Posts: 76
loopt hij vooruit... maar zodra ik koppeling inhoud gaat hij weer achteruit lope... maar hij loopt in allebei de situaties egt beroerd...

Dit bericht is gewijzigd door Marc_senda op 21-12-2008 om 20:35 uur.
 
S1lv3r 21-12-2008 22:51 Print reply

Posts: 5213
Regende het en/of was het wegdek ook nat elke keer dat de brommer ineens in ging houden en raar ging lopen?(afgezien van het achteruitlopen). Zo ja: Bougiedop vervangen.
 
Marc_senda 21-12-2008 23:17 Print reply
Posts: 76
het wegdek was niet egt nat.. beetje vochtig... ( smorgens ) beetje dauw... kweetnie precies hoek dah moet uitleggen... maar kzal eens uitproberen of het wat scheelt maaru iemand nog suggesties over onsteking.. of mogelijk ander probleem... kheb welleens gelezen over onsteking te vroeg of te laat... dat stond dan bij van : zet het eens op 0.45 enzo... maar wat zou er bij mij van pas komen en hoe doe ik dat... gr marc

ps. toen hij begon met achteruit lopen was het gewoon droog weer

Dit bericht is gewijzigd door Marc_senda op 21-12-2008 om 23:17 uur.
 
jeroentjen13 21-12-2008 23:55 Print reply
Posts: 850
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marc_senda
loopt hij vooruit... maar zodra ik koppeling inhoud gaat hij weer achteruit lope... maar hij loopt in allebei de situaties egt beroerd...

???
dus je trekt je koppeling in en dan laat je ze los en rijdt hij achteruit?
 
MB streetfighter 22-12-2008 11:44 Print reply

Posts: 100
je kunt ook voor je je hele vliegwiel/ontsteking er af haalt, een bobine en cdi combinatie van een vriend proberen. gwoon alles wat makkelijk uit te wisselen is van de onsteking ff 1 proberen waarvan je weet dat hij goed is
 
(typ)fouten onder voorbehoud
Eat My Dust 22-12-2008 12:55 Print reply

Posts: 2562
ik denk dat je spietje gebroken is
vliegwiel draait=verkeerd onstekings moment=achteruit rijden

een am6 kan dat ook, vriend van me kan hem achteruit aanlopen en dan gaan rijden
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Derbi Joris 22-12-2008 12:59 Print reply
Posts: 1165
Klinkt als of je grondplaat is los getrild. Dit is het enige wat het ontstekingstijdstip beinvloed. Dit zal ook gelijk verklaren waarom jou brommer op sommige momenten zo beroerd loopt aangezien de grondplaat steeds van ontstekingstijdstip veranderd. Gewoon vliegwiel eraf halen kijken of alles goed vast zit... Mss is het wel verstandiger om in jou geval jou brommer weg te brengen als je niet veel verstand hebt, want als je ontsteking verkeerd staat kan er best wel wat kapot gaan.
 

Dit topic is 2547 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved