Hallo
ik rij al enige tijd,
eerst met een 50 imitatie
en na vastloper nu een 70 CC imitatie.
met een 17 mm Bing Carb met verstelbare sproeier,
van zundapp/kreider ect.
nu heb ik in de tussen tijd op een AM-6 af en toe gereden,
maar daar is de gas reactie Veeel beter als bij mijn MTje.
en ik vind dat mijn gas reactie traag is, en niet lekker optrekt.
bij zundapp wordt de benzine anders aangezogen als bij honda wij hebben membraamklepjes.
en zundapp geeft een gat in de zuiger die op een een of andere manier volgens mij de circulatie anders is.
nou heb ik ook een malossi gehad 70cc met een gat in de zuiger (as usual)
waarbij 2 X gas geven en daarna vast gelopen was. (Borg Clipje van pistonpen er uitgeknald was waarschijnlijk ovaal)
maar in die 2X gas geven was de gas reactie wel Super.
nou is mijn vraag
zou het helpen als ik in mijn imitatie 70 CC zuiger
de zelfde poorten in de zuiger maak als bij de malossi zuiger ?
of dat dan zou helpen ja of nee.
(omdat de poorten van een imi cilinder op de zelfde plek lijken te zitten als de poorten uit de malossi cilinder.
maar de grote is natuurlijk heel anders van de poorten
of komt het dat de gas reactie beter is van de malossi cilinder door dat de inlaatpoorten ook groter zijn
dan de imi cilinder.
dus ik weet het verder allemaal niet presies (vandaar dat ik hier mijn vraag voorleg en misschien dan meer teweten kom)
mijn gas reactie lijkt veel op de blauwe MT in dit filmpje
http://nl.youtube.com/watch?v=uqRQJHzf1vM
maar dan zakt mijn gas Sneller terug
en de AM6 Ryz SM met een gas reactie dat ik ongeveer wil hebben ! Rond de 0:17 Min (P.S. dit is niet de ryz waar ik op gereden heb maar is wel het zelfde en is ook gewoon standaard 50 cc
http://nl.youtube.co...&feature=related