wat denken jullie hier van ik denk dat het wel goed moet zijn zo:
Invoer data
Gemiddelde Geluidsnelheid 628,68 m/s
Min. Toerental 9.000 tpm
Max. Toerental 12.000 tpm
Uitlaatpoorttiming 180 graden
Effectieve uitlaattiming 180 graden
Cilinder inhoud 49,02 cc
Lengte flens + uitlaatschacht 76 mm
Boring 39,5 mm
Slag 40 mm
Maximale zuigersnelheid 21 m/s
Maximaal haalbaar toerental 15.849 toeren
Powerband breedte 1,33 factor
BMEP 18,08 Bar
Gemiddelde uitlaatgastemp. 795,00 °K
Gemiddelde uitlaatgastemp. 795,00 °K
Gemiddelde geluidsnelheid 565,00 m/s
Het BMEP kan benaderd worden met:
Krukas vermogen 15,0 pk
Toerental waarbij max. vermogen 11.000 toeren
Cilinderinhoud 49,02 cc
BMEP 18,08 Bar
Lengtes
Flens + Schacht - L1 7,6 cm
Header - L2 4,97 cm
Diffusor 1 - L3 17,29 cm
Diffusor 2 - L4 20,43 cm
Diffusor 3 - L5 17,29 cm
Midsection - L6 11,00 cm
Compression 1 - L7 20,96 cm
Compression 2 - L8 5,24 cm
Tailpijp richtlijn - L9 15,00 cm
Totale lengte 119,78 cm
Diameters
D1 2,40 cm
D2 2,86 cm
D3 4,90 cm
Dmax 7,92 cm
D4 3,60 cm
Dt 1,20 cm
Onnodige lengtes
Tot compression 78,59 cm
Tot tailpijp 104,78 cm
Hoeken
A 0,74 graden
B 2,23 graden
C 3,27 graden
D -3,11 graden
E -9,58 graden
Nauwkeurigere formule voor diameter tailpijp
Krukas vermogen 15,0 pk
Tailpijp diameter 11,85 mm
Het krukas vermogen is circa 3 pk meer als het aantal Achterwiel pk's.
ik zou graag even willen weten of dit zo een beetje goed is?
edit: setup:
derbi 50cc doppler onbewerkt
uitlaat poort timing 180 graden
spoelpoort timing 120 graden
Dit bericht is gewijzigd door Mt5_grolsch op 3-1-2009 om 16:47 uur.
|