Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Nieuw opmaat -uitlaat programma

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 875 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53739 - Nieuw opmaat -uitlaat programma
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8720 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Markjo 24-12-2008 18:36 Print reply

Posts: 1061
hier in mijdrecht heb je er 1 voor een 10tje oid? Royal weet dat beter.
maar als je echt wil banken moet je hem een daggie huren.
dan weet je zeker dat ze allebei op hun best draaien.

@jan
ik laat anders ook wel een foekema pijp berekenen en doe er een de wildt bij, voor op de kawa.

weet je meteen of ie ook voor grotere inhoud goed werkt

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 24-12-2008 om 18:39 uur.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
stephan777 24-12-2008 18:39 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
hier in mijdrecht heb je er 1 voor een 10 oid? Royal weet dat beter.
maar als je echt wil banken moet je hem een daggie huren.
dan weet je zeker dat ze allebei op hun best draaien.



Als een paar mensen de bank huren voor 1 dag dan is het ook niet zo duur.
 
Markjo 24-12-2008 18:41 Print reply

Posts: 1061
ik stel voor een meeting met bankhuren?
in de tijd dat je aan 't afstellen/sproeier wisselen ben kan een ander banken
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
stephan777 24-12-2008 18:43 Print reply

Posts: 7259
Hoeveel kost een bankie huren? voor 1 dag.
 
Markjo 24-12-2008 18:52 Print reply

Posts: 1061
dan zou je roke.nl in mijdrecht kunnen mailen denk ik.
die hebben 'm staan
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Niek de Wildt 27-12-2008 0:35 Print reply
Posts: 7168
NIEUWE VERSIE "2stroke tuning v1.5" is online!
http://members.tele2...tuning%20%20v1.5.xls

Foutjes verholpen en nieuwe belangrijke dingen toegevoegd, gooi de oude dus zsm weg!
 
jeroentjen13 28-12-2008 13:55 Print reply
Posts: 850
wat moet je invullen als je een zuigergestuurde cilinder hebt zonder membraan?
 
jan-dx11 28-12-2008 13:58 Print reply

Posts: 4931
volgens mij gewoon het zelfde als bij een membraam gestuurde.

 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
jeroentjen13 28-12-2008 15:23 Print reply
Posts: 850
hoeveel membranen moet je dan invullen? 1 ofso?
en hoeveel opening heef die doorlaat dan?
 
De Schout 28-12-2008 15:49 Print reply
Posts: 5327
dat hoef je allemaal niet in te vullen voor de uitlaat te berekenen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
jan-dx11 28-12-2008 15:56 Print reply

Posts: 4931
nee, idd gewoon alleen die eene pagina.

je kunt wel andere pagina's gebruiken om bepaalde gegevens uit te rekenen
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
- Kevin - 29-12-2008 22:06 Print reply

Posts: 8086

  • 18.7 pk aan de krukas
  • 16.1 pk aan het achterwiel
  • 125,54 km/h topsnelheid


Resultaat van de GPT digitale toerenteller:

Toerental powerband Honda MT8:
7500 Rpm - 11300 Rpm

Max. toerental Honda MT8:
12500 Rpm
 
Mt5_grolsch 3-1-2009 16:40 Print reply

Posts: 2014
wat denken jullie hier van ik denk dat het wel goed moet zijn zo:




Invoer data
Gemiddelde Geluidsnelheid 628,68 m/s
Min. Toerental 9.000 tpm
Max. Toerental 12.000 tpm
Uitlaatpoorttiming 180 graden
Effectieve uitlaattiming 180 graden
Cilinder inhoud 49,02 cc
Lengte flens + uitlaatschacht 76 mm


Boring 39,5 mm
Slag 40 mm
Maximale zuigersnelheid 21 m/s
Maximaal haalbaar toerental 15.849 toeren


Powerband breedte 1,33 factor


BMEP 18,08 Bar
Gemiddelde uitlaatgastemp. 795,00 °K

Gemiddelde uitlaatgastemp. 795,00 °K
Gemiddelde geluidsnelheid 565,00 m/s


Het BMEP kan benaderd worden met:
Krukas vermogen 15,0 pk
Toerental waarbij max. vermogen 11.000 toeren
Cilinderinhoud 49,02 cc
BMEP 18,08 Bar



Lengtes
Flens + Schacht - L1 7,6 cm
Header - L2 4,97 cm
Diffusor 1 - L3 17,29 cm
Diffusor 2 - L4 20,43 cm
Diffusor 3 - L5 17,29 cm
Midsection - L6 11,00 cm
Compression 1 - L7 20,96 cm
Compression 2 - L8 5,24 cm
Tailpijp richtlijn - L9 15,00 cm
Totale lengte 119,78 cm

Diameters
D1 2,40 cm
D2 2,86 cm
D3 4,90 cm
Dmax 7,92 cm
D4 3,60 cm
Dt 1,20 cm


Onnodige lengtes
Tot compression 78,59 cm
Tot tailpijp 104,78 cm


Hoeken
A 0,74 graden
B 2,23 graden
C 3,27 graden
D -3,11 graden
E -9,58 graden


Nauwkeurigere formule voor diameter tailpijp
Krukas vermogen 15,0 pk
Tailpijp diameter 11,85 mm
Het krukas vermogen is circa 3 pk meer als het aantal Achterwiel pk's.









ik zou graag even willen weten of dit zo een beetje goed is?

edit: setup:

derbi 50cc doppler onbewerkt
uitlaat poort timing 180 graden
spoelpoort timing 120 graden




Dit bericht is gewijzigd door Mt5_grolsch op 3-1-2009 om 16:47 uur.
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
jan-dx11 3-1-2009 16:43 Print reply

Posts: 4931
ik had dit op orgineel am6
Quote:

oke, ik heb nu wel wat gegevens, namelijk:

Krukasvermogen 7 pk (gegokt)
Toerental waarbij max vermogen 10050 rpm (gegokt)
Cilinder inhoud (slag 39 en boring 40,3) 48,14 cc
BMEP 9,4 Bar
Gemiddelde uitlaatgastemp. 843,49 Kelvin
Gemiddelde geluidssnellheid 582,16 m/s
Min toerental powerband 8000 rpm
Max toerental powerband 12000 rpm
Uilaatpoorttiming 172 Graden
Effective uitlaattiming 152 Graden
Lengte uitlaatschacht + flens 55 mm
Max zuigersnellheid 19 m/s
Haalbaar toerental 14378 rpm
Powerband breedte 1,45 factor
Trailpipe diameter 8,1 mm


Klopt dit een beedje denken jullie??


@Mt5_grolsch ik denk dat je pk's wat hoog zijn
En je effectieve uitlaattiming en je uitlaattiming kunnen niet gelijk zijn.

Dit bericht is gewijzigd door jan-dx11 op 3-1-2009 om 16:47 uur.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Mt5_grolsch 3-1-2009 16:49 Print reply

Posts: 2014
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
ik had dit op orgineel am6
[...]


@Mt5_grolsch ik denk dat je pk's wat hoog zijn
En je effectieve uitlaattiming en je uitlaattiming kunnen niet gelijk zijn.

Dit bericht is gewijzigd door jan-dx11 op 3-1-2009 om 16:47 uur.



mieschien wel maar dat heeft alleen maar invloed op de tailpijp maar daar kijk ik niet naar want daar maak ik de diameter tog groter van

en dat van die uitlaat poort timing is klote want ik heb precies 180 graden

Dit bericht is gewijzigd door Mt5_grolsch op 3-1-2009 om 16:49 uur.
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat

Dit topic is 8720 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved