Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Nieuw opmaat -uitlaat programma

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 694 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53739 - Nieuw opmaat -uitlaat programma
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 8718 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 21-12-2008 12:52 Print topicpost
Posts: 7168
Jongens en Meisjes!

Ik ben bezig de theorie van Frits Overmars over Expansie uitlaten aan te passen aangezien deze 30jaar oud is.
En dit allemaal te herschrijven in een tekst-bestand met de plaatjes uitgeknipt en verduidelijkt.
Vervolgens verwerk ik de nieuwe formules in het Excel bestand van John Huijben, en zal ik alles hier neer zetten.


Ik wil graag van zoveel mogelijk mensen weten:

Bij een bepaalde setup:
-Het aantal CC's
-Het maximaal aantal toeren
(hiermee bedoel ik waar hij ophoud met trekken!)
-Het krukas vermogen (als je alleen het achterwiel vermogen weet is dit ook goed, zet dit er dan bij!)







OVERIGE INFO, DIE NIET NODIG IS OM TE LEZEN:


Ik had het vandaag kunnen afmaken, maar ik ga op vakantie voor 3 dagen, dus het komt over een dag of 4 allemaal online te staan.

Wat ik nou precies bedoel met aanpassingen:

John Huijben heeft een aantal stukken van het artikel van Frits totaal door elkaar gehaald.
Echt grote fouten waarmee vele lengtes en diameters voor geen kant klopten in dat excel bestand.

Ik heb nu de formules van Frits up to date gebracht.
Dat houd in dat matengevingen als 2,9 x D1 = Dmax inmiddels al 3,3 x D1 = Dmax hoort te zijn (dit omdat het een oud artikel is en de 2takt zicht snel ontwikkeld)
En met dit soort aanpassingen veranderd de hele verloop van de uitlaat met, dus bijv alle diameters en hoeken van conussen.

Ik heb zelfs een paar foutjes in het artikel kunnen vinden bijv. een formule waarin staat ... - 1
terwijl dit moet zijn ... - D1

Over de meeste aanpassingen heb ik gediscusierd met Frits zelf.
Hij had mij niet nodig om deze aanpassingen zelf te bedenken natuurlijk, maar hij heeft simpelweg de tijd/behoefde niet om een geupdate artikel uit te brengen. (ik heb die tijd ook niet, maar heb de tijd vrij gemaakt om het toch te doen voor jullie!


Wil een modje even de titel in correct nederlands zetten, ik heb nogal haast, ik ga over 1min de deur uit op vakantie.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 21-12-2008 om 22:36 uur.
 

bulteman 21-12-2008 12:56 Print reply

Posts: 1956
ben je van plan om ook zelf pijpen te gaan maken??
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Niek de Wildt 21-12-2008 13:02 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
ben je van plan om ook zelf pijpen te gaan maken??


Ik maak al langere tijd uitlaten, en heb nu de formules simpelweg geupdate en in het verhaal van frits opgenomen, en in het excel bestandje van John Huijben gezet.

Alle formules zijn al klaar.
Dit laatste wat ik van jullie vraag is alleen om de factor voor de tailpijp (dus een factor als 0,5 x D1 = diameter tailpijp) zo dicht mogelijk bij een andere functie te krijgen waarin het krukas vermogen een rol speeld.

Maar ik kan nu niet meer antwoorden de komende drie dagen.
tot dan!


EXTRA VRAAG!
Kan iemand mij het volgende geven:

Slag:
Am6
Derbi

Drijfstanglengte:
Am6
Derbi



Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 21-12-2008 om 13:02 uur.
 
Derbi-Olaf 21-12-2008 13:03 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Ik maak al langere tijd uitlaten, en heb nu de formules simpelweg geupdate en in het verhaal van frits opgenomen, en in het excel bestandje van John Huijben gezet.

Alle formules zijn al klaar.
Dit laatste wat ik van jullie vraag is alleen om de factor voor de tailpijp (dus een factor als 0,5 x D1 = diameter tailpijp) zo dicht mogelijk bij een andere functie te krijgen waarin het krukas vermogen een rol speeld.

Maar ik kan nu niet meer antwoorden de komende drie dagen.
tot dan!


EXTRA VRAAG!
Kan iemand mij het volgende geven:

Slag:
Am6 = 39.7
Derbi = 40

Drijfstanglengte:
Am6 = 85
Derbi = 90



Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 21-12-2008 om 13:02 uur.


 
Heeft een SOHC in z'n broek!
jan-dx11 21-12-2008 13:04 Print reply

Posts: 4931
ik heb er wel erg veel intresse in.

maar als ik het goed bergijp vul je gewoon in jou exel bestand in:

Min toeren powerband,
max toeren powerband,
uitlaat poort diameter,
aantal cc, enz enz.

En dan krijg je er zo de maten uit van een rechte pijp??

ik heb er iig wel intresse in.

en veel plezier op vakantie
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
jan-dx11 21-12-2008 13:07 Print reply

Posts: 4931
owjah, krijg je dan een snelle pijp berekening, of een koppel pijp berekening??
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
-Contactsleutel- 21-12-2008 17:11 Print reply

Posts: 356
Puch
49,8 cc
12300 toeren
6,7 pk aan de krukas
 
Henk-88 21-12-2008 17:38 Print reply

Posts: 26703
Huidige set-up tsx:

50cc (DMP (wordt meestal aangeduid met 'Charmo'))
14.000rpm (in hoogste versnelling)
7,2 pk (achterwiel)
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
kenny77 21-12-2008 18:24 Print reply

Posts: 29286
Ik weet van 4 brommers het vermogen.
(alles achterwiel)

Honda NSR

MBX 80 cilinder (82.92cc)

14.1 pk bij 12000 toeren.


Honda MT
(Met cr80 cilinder)

Ongeveer 86cc
17.5 PK
Bij ongeveer 12000 toeren.


Honda CR80

Geheel origineel
79cc
18 PK bij 11250 toeren (uit een artikel)


Verder heb ik nog afgelopen week, als proef op school op een suzuki rg80 gamma gereden (op de testbank)

Volledig origineel 6.3 kw bij 6000 toeren.


Van mijn andere brommers heb ik geen vermogen gemeten.

Wel tof dat je dit doet


Edit:

RD50mx

Met versleten polini 63.14cc
Aangepast originele uitlaat.
PK geen idee (waarschijnlijk maar 5 pk?)
Trok door tot de 8200 toeren op de teller.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 21-12-2008 om 22:52 uur.
 
jan-dx11 21-12-2008 18:28 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77


Wel tof dat je dit doet

supper tof
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
HondaMT5TK 21-12-2008 18:28 Print reply
Posts: 409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]




am6 heeft 39.0 slag.

Mijn brommer;

50cc
Max toerental 16k
16pk @ 14k (achterwiel)
 
Rieju RR sprinter :b
Sypie_Honda 21-12-2008 19:29 Print reply

Posts: 13830
mijntes:

70cc FA 11 poorter
12.5k max, maar moet volgens mij veel hoger kunnen. uitlaat kan het nu nog niet aan, om zo maar te zeggen.
12.5 pk aan achterwiel.

verder tof dat je er mee bezig bent!
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 21-12-2008 21:05 Print reply

Posts: 13700
Denk dat Niek een interessant topic opent en een paar het verneuken. Ontopic dus.
 
Royal Club 21-12-2008 21:08 Print reply

Posts: 60390
86,39cc top performances
(44slag, ipv 39 ori, am6blok)
15250rpm
19.6pk achterwiel pk

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 21-12-2008 om 21:10 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
mcdronkz 21-12-2008 21:10 Print reply

Posts: 32777
Volkswagen Kever
69mm slag
4000 < rpm
30 pk
 
Royal Club 21-12-2008 21:37 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
[...]


even voor duidelijkheid, zo als eerder gezegd heeft am6 geen slag van 39, maar van 39.7


http://www.yamaha-mo...r.jsp?view=techspecs
http://www.motorhisp...racingrxtechngeg.htm

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 21-12-2008 om 21:38 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 8718 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved