Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - yz 125 houd in

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1194 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53732 - yz 125 houd in
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3320 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dirk_yz 20-12-2008 20:41 Print topicpost

Posts: 313
Ik heb gisteren een nieuwe zuiger in mn Yamaha yz 125 gezet. daarvoor deed hij het altijd goed, maar nu gaat hij niet verder als 7000 toeren per minuut ongeveer. dan begint hij te ratelen, net of iets hem tegen houd.

heb de carburateur al doorgespoten. en de powervalve blijft ook niet hangen.

weet iemand wat dit kan zijn?

Gr.
 

Derbi-Olaf 20-12-2008 20:44 Print reply

Posts: 14999
goede zuiger? niet te agressief aan het gas in het begin?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Dirk_yz 20-12-2008 20:46 Print reply

Posts: 313
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
goede zuiger? niet te agressief aan het gas in het begin?


ja, de zuiger, naaldlager en pakkingen en de o-ringen zijn net nieuw hoe bedoel je niet te agressief aan het gas?

als je een half uurtje niet te veel gas geeft en daarna hem is voluit gooit hoort hij toch niet op te houden bij 7000 toeren?
 
MB streetfighter 20-12-2008 20:47 Print reply

Posts: 100
als alles verder goed aangesloten zit klinkt het als een verkeerde zuiger? met net andere timing of wat. dikkere pakkingen?

maar het kan ook dat je iets niet goed hebt aangesloten, valse lucht?
loopt hij stationair harder?


 
(typ)fouten onder voorbehoud
Derbi-Olaf 20-12-2008 20:48 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dirk_yz
[...]


ja, de zuiger, naaldlager en pakkingen en de o-ringen zijn net nieuw hoe bedoel je niet te agressief aan het gas?

als je een half uurtje niet te veel gas geeft en daarna hem is voluit gooit hoort hij toch niet op te houden bij 7000 toeren?

nee, dat klopt, maar niet dat 'ie al geklemt heeft door te agressief gas geven met de nieuwe zuiger, maar met goede zuiger bedoel ik eerder op de speling e.d. klopte, of de zuigerveren goed afsloten.
Verde zijn de zuigerveren netjes in het slotje gegaan?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Dirk_yz 20-12-2008 20:49 Print reply

Posts: 313
alles is van orgineel yamaha, behalve de o ringen maar die sluiten gewoon goed af. stationair loopt hij gewoon goed in zn vrij wil hij trouwens wel tot in de 13/14 duizend toeren
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 20-12-2008 20:51 Print reply

Posts: 7728
weet je zeker dat je powervalve nog in orde is? dan je hem bij het mechanisme omhoog ziet gaan, betekent nog niet dat de schuif zelf ook omhoog gaan. bij mij was ie doormidden gebroken en lag fijn tegen de zuiger aan te tikken..
maja kans is wel klein dat het dat nu is.
heb je niet de verkeerde zuiger, te hoog ofzo?
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Johann 20-12-2008 20:51 Print reply

Posts: 1273
Als je hem in de versnelling gooit en de koppelling ingeknepen houd hoeveel toeren draait hij dan?

Je moet de zuiger wel inrijden
 
Dirk_yz 20-12-2008 20:52 Print reply

Posts: 313
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

nee, dat klopt, maar niet dat 'ie al geklemt heeft door te agressief gas geven met de nieuwe zuiger, maar met goede zuiger bedoel ik eerder op de speling e.d. klopte, of de zuigerveren goed afsloten.
Verde zijn de zuigerveren netjes in het slotje gegaan?


k had maat B erin zitten(ook orgineel yamaha) , dus nu zit er weer een zuiger maat B in. hij sluit netjes af alles zit gewoon goed. ik snap er zelf ook genene zak van..
 
Dirk_yz 20-12-2008 20:54 Print reply

Posts: 313
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johann
Als je hem in de versnelling gooit en de koppelling ingeknepen houd hoeveel toeren draait hij dan?

Je moet de zuiger wel inrijden


ook 14duizend

het is een crossmotor het is altijd goed gegaan, tijdje rijden zonder al te veel gas en daarna gewoon lekker blazen.
 
Dirk_yz 20-12-2008 21:01 Print reply

Posts: 313
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
weet je zeker dat je powervalve nog in orde is? dan je hem bij het mechanisme omhoog ziet gaan, betekent nog niet dat de schuif zelf ook omhoog gaan. bij mij was ie doormidden gebroken en lag fijn tegen de zuiger aan te tikken..
maja kans is wel klein dat het dat nu is.
heb je niet de verkeerde zuiger, te hoog ofzo?



heb de uitlaat eraf gehaalt, met een lampje in de cil geschenen en met mn hand het mechanistme op en neer geduwd. klep ging heen en weer en als de motor loopt en alles zit er weer op, zie je ook het mechanisme heen en weer gaan. dan moet het goed zitten toch

jongens, ik ben naar de keet. reageer morgen weer

Dit bericht is gewijzigd door Dirk_yz op 20-12-2008 om 21:09 uur.
 
MB streetfighter 20-12-2008 21:08 Print reply

Posts: 100
als hij het in de vrij wel kan, lijkt het wel dat hij weinig compressie heeft. chek dat eens.
misschien dus togh een warmlopertje of ingesmolten zuigerveer door ietsjes te ruig inrijden.
 
(typ)fouten onder voorbehoud
joristzr 20-12-2008 22:44 Print reply

Posts: 116
Heb je dezelfde maat pakkingen erin gestopt???
je hebt namlijk dikkere en dunnere..Hoe dikker hoe hoger de cilinder komt te staan, hoe dunner hoe lager. Als je n hele dune hebt kan het wel eens zo zijn dat je een koptikker krijgt en dat je bigend naar de klote gaat.
Een maat van mij had dit ook.
 
J.P
crossgek - Forum en Sales Moderator 21-12-2008 0:26 Print reply

Posts: 10560
wel een zuiger gepakt die bij de kop hoort ?

klinkt beetje als geval compressieverhouding te hoog geworden en nu detoneren/pingelen.

probeer eens octaanbooster en kijk eens of hij dan later bijgeluiden maakt.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Dirk_yz 21-12-2008 11:18 Print reply

Posts: 313
alles wat ik er nu nieuw op heb gezet, heb ik 25 uur geleden ook gedaan. alles is met dezelfde code erop, heb het net nog even na gekeken. dus wat jullie zeggen, lijkt me eigenlijk een beetje sterk. wat is octaan booster?

k haal zo even de cilinder eraf
 
J.wally 21-12-2008 12:45 Print reply

Posts: 2301
ik denk het heel simpel doordat die steeds zo laagtoerig heeft gedraaid en daarna wil je ffe heel hoogtoerig dat heel de bougie aangevet is ook al eens gehad.
 

Dit topic is 3320 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved