als je vlotterbak eraf is sluit je de benzine slang aan op de carb en houd je deze recht als je nu de benzine kraan opendraait moet er benzine langs de vlotternaald komen als je nu met 1 vinger de vlotter omhoogdrukt moet er steeds minder benzine doorstromen tot hij bovenin zit dan zou de vlotternaald de benzine toevoer geheel moeten afsluiten
werkt dit niet dan vlotter eraf naaldje eruit en de kleine boringen voor benzine toevoer goed reinigen
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
als je vlotterbak eraf is sluit je de benzine slang aan op de carb en houd je deze recht als je nu de benzine kraan opendraait moet er benzine langs de vlotternaald komen als je nu met 1 vinger de vlotter omhoogdrukt moet er steeds minder benzine doorstromen tot hij bovenin zit dan zou de vlotternaald de benzine toevoer geheel moeten afsluiten
werkt dit niet dan vlotter eraf naaldje eruit en de kleine boringen voor benzine toevoer goed reinigen
Quote:Oorspronkelijk gepost door: pitsko
ik heb een mt5, maar hij loopt niet, doordat er iets niet goedzit volgens mij bij de bougie. ik heb een nieuwe bougie gekocht, en alleen als je hem tegen de tank houdt en kickt vonkt hij, hoort dit of niet?
wie weet wat er aan de hand is en/of ik moet doen?
Hoe liep je brommer, toen hij nog liep, ging hij inhouden, nam je snelheid na verloop van tijd af? enz. Hoe is je compressie? voel je genoeg weerstand als je de kikstart omlaag doet, of zit je benzinefilter verstopt? Trek je luchtfilter eraf en probeer nog eens!
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Johann
Hoe liep je brommer, toen hij nog liep, ging hij inhouden, nam je snelheid na verloop van tijd af? enz. Hoe is je compressie? voel je genoeg weerstand als je de kikstart omlaag doet, of zit je benzinefilter verstopt? Trek je luchtfilter eraf en probeer nog eens!
hij trok ook iets slechter volgens mij, en daarna begon ie slechter te starten etc.
hij trok ook iets slechter volgens mij, en daarna begon ie slechter te starten etc.
Ging hij ook iets stotteren en hoe is je compressie, kan zijn dat je cilinder versleten is. Heb het ook wel eens gehad en had geen zin om de cilinder te vervangen, kreeg ik hem op een gegeven moment ook niet meer aan.
Ging hij ook iets stotteren en hoe is je compressie, kan zijn dat je cilinder versleten is. Heb het ook wel eens gehad en had geen zin om de cilinder te vervangen, kreeg ik hem op een gegeven moment ook niet meer aan.
Cilinders Slijten niet in een weekje ofzo :P
dan merk je maanden voor dat hij ophoudt
dat hij slechter loopt
het is heel simpel wil je weten of caburateur verstop zit of dat er iets versleten is van je cillinder. haal je bougie er uit gooi er wat benzine in dan moet hij lopen. anders is hij naar de kloten
om te kijken of hij wel genoeg compressie heeft moet je die bougie er even uit draaien en dan je vinger op het gat bij de cillinder kop en kikken als je dan geen tot weinig weerstand voelt zijn je zuiger veren versleten. of is je cillinder af