Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitlaat zelf lassen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 581 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5371 - Uitlaat zelf lassen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 567 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jca 4-9-2002?19:51 Print topicpost
Posts: 55
Hee luitjes,

Ik werk sinds kort bij een bedrijf in het rvs, heb net m'n tig diploma gehaald, en wilde nu een uitlaat voor een honda nsr (IS-getunede 50cc Eurocilindro, snelle grondplaat, 18mm keihin, aangepast 6-kleps membraam, mallossi powerbox) lassen. Ik heb al even op internet rondgezocht, maar ik heb nog nix gevonden waar ik nou zeker weet of het geweldig werkt.
Zo heb ik op de kreidlersite de maten van een 50cc uitlaat gevonden met een toerengebied 9000-13000, maar dit is natuurlijk een oud en waarschijnlijk achterhaald ontwerp. Ook heb ik al even op de bimotion site gekeken, maar op scootertuning las ik dat bimotion suckt. Ook heb ik al even bij macdizzy gekeken, maar daar ben ik ook niet wijzer van geworden. Uit een picje van een programma was te zien dat er heel veel gegeven moeten worden ingevuld om een uitlaat te calculeren zoals de Bmep(????) de uitlaat temp en nog een paar vage dingen.
Wie oh wie kan mij vertellen met welk
programma je het beste een uitlaat kunt berekenen ?
Oh ja, kan over dit onderwerp geen faq worden gemaakt? Ik denk dat er zat vakmensen onder ons zijn die zelf best zo'n uitlaat inelkaar kunnen prutsen, maar die het aan tijd en inzicht ontbreekt om er een te berekenen.
Het is maar een idee.....

 

MBBBBBB 4-9-2002?21:23 Print reply
Posts: 2340
offtopic ( sorry :a )

Tevreden over IS ? Wat had je laten doen? En hoe ziet het er uit, rijdt het nu?

Sorry, maar wil het graag weten.


 
jca 5-9-2002?17:17 Print reply
Posts: 55
Ik heb de 87.50 Euro tuning laten doen; dat is dus:
-poetsen/schoonmaken/afwerken, bevels aanbrengen en cilinderhemd tunen.
-tunen uitlaatpoort/uitlaatpoorttiming
-tunen spoelpoorttiming
-timing ook aangepast met behulp van aanpassen zuiger. Dat wil zeggen dat er
niet met voetpakkingen gerotzooid hoeft te worden, de afstand die het mengsel moet afleggen dus gelijk blijft en de timing nauwkeuriger is aangepast.
-aangepaste cilinderkop/verbrandingskamer.
Ik ben er wel tevreden mee. Het rijdt wel lekkerder ja, is het geld wel waard.
Ik heb er ook speciaal om gevraagd om de cilinder een bredere powerband te geven, en een lekker uitgsmeerde vermogensafgifte.

 
Joost 6-9-2002?10:39 Print reply
Posts: 1108
Er zijn zoveel programa's die uitlaten berekenen. Ze komen toch allemaal op het zelfde neer. Ze gebruiken allemaal de oude formules. Blair heeft nu een nieuwe theory uit gedokterd dacht ik, iets met CFD en navier-stroke vergelijkingen. En dat heeft hij dan verwerkt in een comercieel programa. Ik heb voor het ontwerp van mijn uitlaat gebruik gemaakt van een prog6#.exe uit dat pakket met programma's. Er is ook een windows versie die een uitlaat met drie diffusers uit rekend, maar dat vond ik de moeite van het maken eigenlijk niet waard.

Het is trouwens niet verstandig om je uitlaat van rvs te maken. Rvs reflecteerd namenlijk de warmte te veel, daardoor is de kans op een gesmolten zuiger veel groter.

suc6 met je uitlaat.
 
It is going to be a Endless summer...

Dit topic is 567 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved