Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Nieuwe cylinder met standaard kop

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1022 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53707 - Nieuwe cylinder met standaard kop
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1802 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda_freak 19-12-2008 11:19 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
ik rijd ook al tijden rond met originele 50cc kop, en Athena 70cc.
Trekt lekker hard door hoge compressie, verder totaal geen problemen.


mjah, maar de originele zuiger bij een athena 70 heeft een nogal appart kopvlak, die is inderdaad bedoelt voor koppen zoals een 50cc of iig met een kleinere verbrandingskamer.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Paultje Pils 19-12-2008 11:22 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


mjah, maar de originele zuiger bij een athena 70 heeft een nogal appart kopvlak, die is inderdaad bedoelt voor koppen zoals een 50cc of iig met een kleinere verbrandingskamer.


Ja, dus bij mij komt het goed uit
Ik trek iig ontgrensde senda's drd pro eruit met 6 versnellingen, maar dat is dan ook 50cc. Maar toch leuk met een 33 jaar oude Zundapp

 
If you can't dodge it, ram it.
Dyoma 19-12-2008 11:25 Print reply
Posts: 72
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maikel-1991
ik had trouwens een dmp 50cc *snel* aangeschaft voor mijn mtx-sh
die liep getuned 60 (liep ori 35)
dus ik hoop dat mt5 kwaliteit dmp beter is.
ik had persoonlijk gewoon een athena gekocht



Mijn mt5 rijd nu origineel 35 dus veel slechter kan het niet worden hahaha.

Gaat mij meer om trekkracht door bossen enz heen dan top snelheid op de weg.

zit ook al een andere uitlaat en een andere filter op. nog steeds rijd hij 35 met standaard spul dus vandaar ook de dmp 70cc. Lekker goedkoop
 
honda_freak 19-12-2008 11:27 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dyoma
[...]


Mijn mt5 rijd nu origineel 35 dus veel slechter kan het niet worden hahaha.

Gaat mij meer om trekkracht door bossen enz heen dan top snelheid op de weg.

zit ook al een andere uitlaat en een andere filter op. nog steeds rijd hij 35 met standaard spul dus vandaar ook de dmp 70cc. Lekker goedkoop


goedkoop is duurkoop ik had gewoon voor de athena gegaan, laagtoerige 70cc en zeer duurzaam. t kost alleen wel wat, maar je bent iig ff van t gezeik af en je hebt een behoorlijker vermogenswinst/koppeltoename
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Nederlandhc 19-12-2008 11:28 Print reply
Posts: 69
DMP 70cc is wel goed voor in de bossen/zand/modder e.d.
deze heb ik zelf ook gehad

vertanding zal k ff voor je moeten kijken
hij trok goed snel op en had een top van 70-75
dit was icm de 70cc kop van DMP, techno uitlaat en een 20mm immitatie mikuni.
 
Mijn binnenrukkert trekt beter en sneller als jou vriendin ooit zal kunnen }-)
Dyoma 19-12-2008 11:34 Print reply
Posts: 72
Ik gebruik zelf nog de standaard Carb. Dit zal wel werken toch?
 
Nederlandhc 19-12-2008 11:35 Print reply
Posts: 69
ja je zal er alleen het maximale niet uithalen.

 
Mijn binnenrukkert trekt beter en sneller als jou vriendin ooit zal kunnen }-)
Dyoma 19-12-2008 11:39 Print reply
Posts: 72
Carb kan ik dan volgende keer wel aanpassen. Ketting en tandwielen enz moet ook aangepast worden dus druk genoeg (en kosten genoeg)
 
maikel-1991 19-12-2008 11:41 Print reply

Posts: 545
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dyoma
[...]


Mijn mt5 rijd nu origineel 35 dus veel slechter kan het niet worden hahaha.

Gaat mij meer om trekkracht door bossen enz heen dan top snelheid op de weg.

zit ook al een andere uitlaat en een andere filter op. nog steeds rijd hij 35 met standaard spul dus vandaar ook de dmp 70cc. Lekker goedkoop



de ori nl cilinder voor een mt5 heb ik 60 kunnen laten lopen met 13mm carb en ontgrensde uitlaat. Ik snap dus niet waarom de jouwes maar 35 haalt.
getuned kan de ori cilinder makkeljik 75 lopen schat ik..
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
ikkejw 19-12-2008 12:04 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maikel-1991
[...]



de ori nl cilinder voor een mt5 heb ik 60 kunnen laten lopen met 13mm carb en ontgrensde uitlaat. Ik snap dus niet waarom de jouwes maar 35 haalt.
getuned kan de ori cilinder makkeljik 75 lopen schat ik..



nevernooitniet.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Dyoma 19-12-2008 12:06 Print reply
Posts: 72
Hoogstwaarschijnlijk komt het door een compressie probleem. komt ook rook op de meest onwaarschijnlijkste plaatsen (langs cylinder enz.)
 
maikel-1991 19-12-2008 12:08 Print reply

Posts: 545
iig 55 , als je cilinderwand nog super netjes is , nieuw zuigertje, haalt ie 55. (goed afgesteld) Aangezien die SUPER kleine uitlaatpoort, als je die wat kieteld kan ie harder lopen. (zie ook de mb : http://www.brommerfo...llery/view/1938/1/3)
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D

Dit topic is 1802 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved