Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Nieuwe cylinder met standaard kop

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 880 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53707 - Nieuwe cylinder met standaard kop
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1801 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dyoma 19-12-2008 8:30 Print topicpost
Posts: 72
Zoals de topic naam al doet vermoeden.
Ik zit er aan te denken om een DMP 70cc cylinder te bestellen en vraag me af of ik daar gewoon de standaard kop voor kan gebruiken????
 

patrick tzr rijder 19-12-2008 8:38 Print reply
Posts: 273
je wilt dus een 50cc kop op een 70cc DMP

het moet passen maar het vermogen word er niet beter op.

waarom de rede om standaart kop te gebruiken?
 
mien vrouw zei die brommers de deur uit of ik. soms mis ik haar.
Dyoma 19-12-2008 8:58 Print reply
Posts: 72
Aangezien ik al een aardige lijst heb qua onderdelen die er nog op moeten. Dus leek mij makkelijk als ik die standaard kop er op kan houden aangezien hij toch alleen maar voor het crossen in het bos gebruikt wordt.

maar past het ook qua pakkingen?
 
Derbi GPR Roy 19-12-2008 9:21 Print reply

Posts: 708
een 50cc kop op een 70cc. dan heb je toch meer compressie ofniet ?
 
Henk-88 19-12-2008 9:26 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dyoma
vraag me af of ik daar gewoon de standaard kop voor kan gebruiken????


Hangt ook van de vorm van je kop af.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Dyoma 19-12-2008 9:30 Print reply
Posts: 72
hoe bedoel je de vorm?
Het is gewoon de standaard MT5 kop
 
Henk-88 19-12-2008 9:45 Print reply

Posts: 26703
Ik heb geen idee hoe de vorm van een MT5-kop er uitziet (aan de binnenkant) dus ik weet ook niet of het wel of geen goed besluit is om die kop te gebruiken.
Effe wachten tot er iemand antwoordt die het wel weet
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
honda fryslan 19-12-2008 9:48 Print reply

Posts: 1914
als je wel met een std kop gaat rijden zou ik wel even een extra voetpakking gebruiken
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
maikel-1991 19-12-2008 9:51 Print reply

Posts: 545
tuurlijk kan het
maar het is niet te gunste van je kop/cilinder/zuiger

als je zuiger al niet kopneukt, wodt je kop zowieso aangetast door een te hoge compressie.

Je compressie heeft een punt dat het de beste prestatie geeft, erboven kan het nadelig zijn. (onder andere dus voor je onderdelen)

je kunt misschien beter een 70cc kop erbij bestellen, en anders als je het niet zonde vind je ori kop wat uitvijlen.


wat honda fryslan zegt, idd gewoon even 1 of 2 extra votpakkingen gebruiken dan kan het

Dit bericht is gewijzigd door maikel-1991 op 19-12-2008 om 9:51 uur.
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
Henk-88 19-12-2008 9:51 Print reply

Posts: 26703
En een 70cc koppakking?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
ikkejw 19-12-2008 10:14 Print reply

Posts: 9886
de 166S kop heb ik ook op 70cc imi, kan best hoor.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
honda fryslan 19-12-2008 10:29 Print reply

Posts: 1914
haha ja in beunland kan alles..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
PRO TUNING 19-12-2008 10:34 Print reply

Posts: 4000
Van een onbewerkte standaard 166 S kop kun je heel mooi een 70 cc kop van maken.

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 19-12-2008 om 10:35 uur.
 
Dyoma 19-12-2008 11:05 Print reply
Posts: 72
Ik heb een DMP Cylinder set (met zuiger enz er bij) Besteld en ook maar een DMP 70cc Cylinder kop.

Lijkt me toch beter aangezien ik in de modder/zand alle kracht wel kan gebruiken.

Tevens een tandwiel verhouding van 14 -52 plus een nieuwe ketting.

Nu alleen nog de rechter carter deksel er af om te kijken waarom de kickstarter soms door slaat. En als ik dat dan toch open heb dan meteen maar even nieuwe koppelings platen er in plus een nieuwe pakking er tussen. Zit er ook bij de kickstarter as eigenlijks een pakking??

Lijkt mij dat als ik er nieuwe olie in doe dat dat ook goed dicht moet zijn.

Weet iemand hoeveel 10W40 olie er in gaat ( bij de koppelings platen in zeg maar)???

Dit bericht is gewijzigd door Dyoma op 19-12-2008 om 11:23 uur.
 
Paultje Pils 19-12-2008 11:15 Print reply

Posts: 2110
ik rijd ook al tijden rond met originele 50cc kop, en Athena 70cc.
Trekt lekker hard door hoge compressie, verder totaal geen problemen.
 
If you can't dodge it, ram it.
maikel-1991 19-12-2008 11:16 Print reply

Posts: 545
ik had trouwens een dmp 50cc *snel* aangeschaft voor mijn mtx-sh
die liep getuned 60 (liep ori 35)
dus ik hoop dat mt5 kwaliteit dmp beter is.
ik had persoonlijk gewoon een athena gekocht

 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D

Dit topic is 1801 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved