Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Project snel DT80 blokje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1126 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53693 - Project snel DT80 blokje
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5844 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 22-2-2009 21:13 Print reply

Posts: 29286
Dirk, zijn er nog nog nieuwtjes over dit blok?
 
dirktimmer 6-3-2009 11:30 Print reply

Posts: 1737
Ik had nog een nieuw RD-MX frame liggen, dus nog zonder framenummer .
Daar heb ik een nieuwe Yamaha DT achterbrug in gezet, goede veer erbij gezocht zodat ie lekker laag is. Goede voorvork van een yamaha rx80 pasgemaakt, daar moet het zaakje onder komen. Voor die vork had ik nog een nieuwe remklauw, die komt er ook op.

Ik weet ook wel dat al die nieuwe onderdelen weinig zin hebben, maar anders ligt het er ook maar

Daarna even een paar uitlaatjes proberen, heb er 3 liggen die zouden moeten passen en misschien fijn lopen.


Ben alleen nog even aan het kijken of er ook een spaakwiel is dat er voorin past, weet iemand of er een yamaha spaakwiel is dat in een Yamaha RD50MX of RX50/80 past??
 
kenny77 6-3-2009 12:34 Print reply

Posts: 29286
tof, is het dadelijk nog zonde om op te rijden.

volgens mij heb ik al eens een fs1 of rd50m gezien met een spaakwiel voor en een schrijrem daarop.
het lijkt me dat die wel passen.
 
Joel_koningslust 6-3-2009 13:03 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
tof, is het dadelijk nog zonde om op te rijden.

volgens mij heb ik al eens een fs1 of rd50m gezien met een spaakwiel voor en een schrijrem daarop.
het lijkt me dat die wel passen.



dr zijn idd fs1's die ori een spaakwiel en schijf hebben
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
dirktimmer 11-8-2009 21:57 Print reply

Posts: 1737
ja zijn updates, hij is af, zit onder een ysr en gaat 125/130

Is nu 93cc malossi met blowdown op 31.
5 plaats van een yz80
5 bak van een dt (twv nu 16/44)
originele ysr 50cc uitlaat, begrensd hem niet, gaat gewoon door tot 12000 rpm

http://fietsen-bromm...wgdxw%3D%3D&df=1

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 11-8-2009 om 21:58 uur.

filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=kdsXTZrogm0
gaat hier +- 110, moest rechtop blijven zitten met toestel in men hand

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 11-8-2009 om 22:00 uur.

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 25-8-2009 om 12:03 uur.
 
dirktimmer 25-8-2009 12:21 Print reply

Posts: 1737
Ondertussen weer een update,

Loopt nu 130 met mij erop met een verlaste YZ80 Pro Circuit uitlaat.
Had de uitlaat eerst gekocht voor 100 euro om onder mijn dt80lc2 crossboot te bouwen, maar daar is het blok van verkocht, dus wordt niets meer


Redelijk gelast, kan met de stepjes aan de grond zonder dat de uitlaat de grond raakt, ook al sozu ik erbij gaan liggen wordt hij nog niet plat gedrukt beter dan origineel dus. bij de originele krijg je schaafplekken als je een schuiver maakt.



Gelijk na de eerste proefrit de uitlaat gelijk lekker blauw gemaakt



Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 25-8-2009 om 12:21 uur.
 
stevoo 25-8-2009 13:03 Print reply

Posts: 689
dus dit in nu een mallosi voor een dt80mx op een onderblok van een yz80 ?

gebruik je nu een hpi of gewoon standaard binnenrotor van yz 80?

in een yz80 cillinder niet sneller. die van mij ziet er echt snel uit. heel grote uilaat poort iedergeval.

gr. steven
 
MembraaNN beunhaas!!
dirktimmer 27-8-2009 10:50 Print reply

Posts: 1737
Het is een dt80mx blok, met yz80 koppeling/koppelingsdeksel.
mijn malossi inlaat is nog wel groter dan die van de yz80, maar de uitlaatpoort is wel keliner. yz80 is hoogtoeriger dan deze malossi denk ik. sneller hoeft hij niet perse te zijn de malossi is ook goed getuned.
 
Niek de Wildt 27-8-2009 10:58 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]


Zo dus:

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding


Tof ding!
Van wie is die?
Van jou? FOUT! Hij is van een gekke fries
 
yamahadt1986 27-8-2009 11:11 Print reply
Posts: 1713
zo wel mooi dat uitlaatje wat er nu onder zit.
heb je geen problemen met de powerband dan?
want als een yz80 cilinder en uitlaat hoogtoerig is en deze cilinder is lager in de toeren dan loopt het anders nooit goed hoe heb je het opgelost of heb je hem er gewoon onder gemaakt en rijden maar (we zien wel waar het uitkomt )

en geen doorlas??

oohja maar 130 wat liep die eerst ook al weer want dit is ziek hard man maarja er is nog meer uit te halen he dirk en hoeveel pk heeft die nu eigenlijk of moet je nog een keer op de testbank

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 27-8-2009 om 11:12 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
dirktimmer 27-8-2009 11:15 Print reply

Posts: 1737
wil nog een keer ermee op de testbank ja, ik heb geen idee.

eerst liep ie ook 130, met een kereltje van 65 kg erop, nu loopt ie 130 met mij (90-95kg) erop heeft dus wel meer vermogen gekregen door de uitlaat.

Misschein moet hij iets lihcter vertand, als je nu overschakeld kom je eigenlijk net iets onder zijn powerband uit. maar dat kan zat, zit tandwiel 16 op, met 15 zal het al wel over zijn.
 
yamahadt1986 27-8-2009 11:16 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
wil nog een keer ermee op de testbank ja, ik heb geen idee.

eerst liep ie ook 130, met een kereltje van 65 kg erop, nu loopt ie 130 met mij (90-95kg) erop heeft dus wel meer vermogen gekregen door de uitlaat.

Misschein moet hij iets lihcter vertand, als je nu overschakeld kom je eigenlijk net iets onder zijn powerband uit. maar dat kan zat, zit tandwiel 16 op, met 15 zal het al wel over zijn.



ja dan is het geen probleem als je er een 15T op doet maar kun je nog niet 1cm de bocht verlengen dan is het meestal ook zo opgelost en dan is je trekkracht iets hoger en blijft je snelheid hetzelfde dus heb je aan de trekkracht nog iets winst.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
dirktimmer 27-8-2009 11:20 Print reply

Posts: 1737
uitlaat pasmaken was niet zo makkelijk weinig ruimte, lang bezig geweest om hem zo te krijgen dat hij de grond niet raakt. dus even een cm ertussen maken is er niet bij, dan zit hij straks tegen de a'band aan

Gewoon kleiner voortandwieltje, powerband zit op de goede plek, en is lang genoeg, dus uitlaatje ga ik niet veranderen denk ik.
 
yamahadt1986 27-8-2009 11:22 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
uitlaat pasmaken was niet zo makkelijk weinig ruimte, lang bezig geweest om hem zo te krijgen dat hij de grond niet raakt. dus even een cm ertussen maken is er niet bij, dan zit hij straks tegen de a'band aan

Gewoon kleiner voortandwieltje, powerband zit op de goede plek, en is lang genoeg, dus uitlaatje ga ik niet veranderen denk ik.



je kunt de tailpijp ook nog een groter binnendiameter maken dan wordt die ook als het goed is iets laagtoeriger en als je hem langer of de diameter kleiner maakt dan wordt die hoogtoeriger.
want bij de tailpijp heb je genoeg ruimte zo toch?
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
dirktimmer 27-8-2009 18:22 Print reply

Posts: 1737
laatste update,

gisteren een jollymoto demper binnen gekregen, gelijk maar erop gezte, leuk geluidje


 

Dit topic is 5844 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved