Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Project snel DT80 blokje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1142 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53693 - Project snel DT80 blokje
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dirktimmer 22-12-2008 10:56 Print reply

Posts: 1737
ik heb gisteren 3 yz80 luchtgekoelde motortje opgehaald, bak etc ga ik van een ervan gebruiken, dus koppeling/deksel etc is geregeld.
 
kenny77 22-12-2008 11:02 Print reply

Posts: 29286
3?

Waar heb je die gevonden?

Ik heb van de week ook een koppeling van een watergekoelde yz80 in mijn dt80 blok gezet.
Van bouwjaar 1982 geloof ik, die heeft 5 plaats, er moest aleen een klein stukje van de pinnetjes van het koppelings huis afworden gehaald, maar paste voor de rest zo erin.

Dus mocht je problemen krijgen met de 4plaats kan je naar zo'n koppeling over gaan.


Die yz80 blokjes hebben die ook een 6 bak?
(en past die in een dt80 blok? )

Zou je ook foto's erbij kunnen zetten, ik vind het namelijk wel een leuk project.
 
dirktimmer 22-12-2008 23:15 Print reply

Posts: 1737
zal snel wat fotojes maken ja,

yz80 is ook gewoon 5 bak, wel korte versnellingen, dus "close ratio"
heeft 4 plaats koppeling, is sterk zat met goede veren en plaatjes erin.

Heb vandaag ook gelijk cilinder van een van de yz's vervangen, dus 1tje loopt al super.

Is origineel met rotor en het hele blok is zo over te zetten op dt/rd


 
kenny77 22-12-2008 23:23 Print reply

Posts: 29286
Aha oke, omdat ik op internet soms las dat er een 6 bak close ratio in zat.
Maar nu weet ik het dus zeker, een 5 bak dus.

Weet jij toevallig ook hoeveel pk zo'n yz80 standaard heeft, daar ben ik ook wel eens benieuwd naar.
(ik dacht dat ik ergens 14 pk heb gelezen, zou dat kunnen klopen?)

Van het blokje omwisslen was ik me van op de hoogte.
(ik was alleen benieuwd als er een 6 bak inzat of die ook in het dt blokje past, maar die zit er dus niet in. )

Verder ben ik eens benieuwd wat je uit het malossi blok krijgt.

Want mijn dt80 blok met autisa cilinder, loopt wel leuk , maar is niet echt bepaald super snel. (vind ik dan )
 
dirktimmer 22-12-2008 23:30 Print reply

Posts: 1737
hoe hard ga jij met je autisa?

mijn broerjte rijd ook met autisa,

24 mikuni
originele uitlaat
twinair filter

105 kmh en gewoon doortrekken, niet platliggen en die ongein.
 
kenny77 22-12-2008 23:36 Print reply

Posts: 29286
Ik heb nu 90km/h gehaald (op tomtom) (115 op dt teller), dit was in de 4 en in de 5 bleef die bij die snelheid hangen. (ook gewoon rechtop)
Ik heb nu 1 tandje voor kleiner gepakt, maar ik heb hem nog niet kunnen uittesten.

Ik heb nu:

20mm mikuni
immi uitlaat voor het 50 blok, (ik heb die originele 80 uitlaat van jou uitgeprobeert, toen had die wel meer koppel, maar maakte hij minder toeren. Met die immi uitlaat is die iets sneller )

ik heb nu twv: 14/41.
 
Dirk_yz 23-12-2008 21:47 Print reply

Posts: 313
ik had twv 15-52 op de autisa en gianelli uitlaat, ik denk niet dat als ik daar 14-41 had opgelegt dat hij dat zou kunnen trekken, is best hoogtoerige cilinder of zeg k het verkeerd dirk?
 
kenny77 23-12-2008 21:52 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dirk_yz
ik had twv 15-52 op de autisa en gianelli uitlaat, ik denk niet dat als ik daar 14-41 had opgelegt dat hij dat zou kunnen trekken, is best hoogtoerige cilinder of zeg k het verkeerd dirk?


Ik had eerst 15/48 erop, daar reed hij 90km/h in de 5 mee.
Maar ik vond de tandwiel verhouding wel wat licht.
Dus heb ik 41 achter gekocht, liep tot de 4 gewoon goed trokt goed op en door, maar bij de 5 bleef hij hangen.
En nu heb ik 14 erop rijd al wat beter moet het alleen nog evne uit testen.
Maar ik heb ook een laagtoerigere uitlaat erop, dus trekt onder in wat beter op.
 
dirktimmer 30-12-2008 23:28 Print reply

Posts: 1737
het was 105 echte kmh, met 15-48.

Het malossi blokje loopt al, alleen de gianelli loopt er compleet niet mee, krijgt hele korte hoge powerband, word dus originele uitlaat erop zetten, komt wel niet de max eruit, maar trekt hij wel beter.

Als het dan goed rijd ga ik misschien ene opmaatje laten maken, wel lastig want ik wil er wel 1 bovenlangs.

Wie (prof?) is er goed in uitlaatjes berekenen/lassen voor schakels?


 
kenny77 30-12-2008 23:33 Print reply

Posts: 29286
Mhh met die originele 80 uitlaat wat ik van jou had ging die net 80km/h? (heb ik toch wat verkeerd gedaan. )
Met de zelfde twv.

Opmaat uitlaat zou wel mooi zijn, heeft deze in dit filmpje ook, ziet echt mooi uit.

http://nl.youtube.com/watch?v=nCVM9pOs-PM
 
Joel_koningslust 30-12-2008 23:56 Print reply

Posts: 14514
voor n opmaatje bovenlangs kun je even langs scholtentechniek in eibergen gaan


185 euro bereken+lassen ze hem bovenlangs
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
dirktimmer 31-12-2008 0:54 Print reply

Posts: 1737
de site zietr goed uit ga ik zeker contact mee opnemen als het zover is.
 
dirktimmer 15-1-2009 13:58 Print reply

Posts: 1737
Ik heb mijn barnett koppelingspakketje binnen, vaag spul, ziet er wel erg goed uit, koppeling zal dus het probleem niet worden

Blokje is trouwnes klaar, loopt alleen voor geen meter met een gianelli uitlaat, dus moet eerst goed uitlaatje laten maken voor het fijn zal rijden. en toch maar naar 28 vlak, hij heeft veel benzine nodig hoog in toeren

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 15-1-2009 om 14:06 uur.
 
kenny77 15-1-2009 17:53 Print reply

Posts: 29286
Klinkt mooi.

Heb je ook foto'tjes?
 
driver004 15-1-2009 19:56 Print reply

Posts: 3418
zal wel een andere tjoener zoeken als twins
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][

Dit topic is 5845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved