Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Project snel DT80 blokje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1172 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53693 - Project snel DT80 blokje
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 5842 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dirktimmer 18-12-2008 13:15 Print topicpost

Posts: 1737
Ik ben begonnen met het maken van een snel dt80 blokje,

Te kiezen uit:

Malossi 93cc OT en NT (volgens boekje 96 kmh met ver ori setup)
Autisa 93CC (volgens boekje 105 kmh met verder ori setup)
YZ80 80CC Cilinder.

Nu ben ik aan het kijken welke cilinder de beste basis zou zijn en ben erachter gekomen dan de Autisa cilinder 3MM langer is dan de malossi cilinder, nu vraag ik mij af welke cilinder het meest geschikt is?

De autisa waarvan de poorten in verhouding dus hoger liggen, of de malossi met de "lagere poorten" Welke leverd het meste vermogen na tunen.

Ik weet dat ze bij sprintscooters langere drijfstangen nemen, dit heeft volgens mij hetzelfde effect als een hogere cilinder & zuiger toch?

Weet iemand (of heeft iemand) poortmapjes van getunede dt80 cilinders?




 

Joel_koningslust 18-12-2008 13:20 Print reply

Posts: 14514
wat wil je nou eigenlijk? snelheid of koppel of een tussenweg

en wat is je budget?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
PraatPaal 18-12-2008 13:22 Print reply

Posts: 7977
en hoe ga je de koppeling aanpakke xD ?
 
kenny77 18-12-2008 13:33 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
en hoe ga je de koppeling aanpakke xD ?


Je hebt 3 plaats van een dt80, daar gaat hij door heen dan heb je ook nog 4 plaats van een rd80 blok, dat zou al beter moeten zijn.
En ik ben nu bezig met een yz80 5 plaats koppeling in mijn dt80 blokje te bouwen moet ook wel passen.

Ik heb nu de autisa, volgens mij stond de hoogte van de uitlaat poort wel goed kon wel nog ietsje breeder, voor de rest heb ik daar nog niet naar gekeken.


 
dirktimmer 18-12-2008 14:40 Print reply

Posts: 1737
alles heb ik al liggen, cilinder, gereviseerd blokje, hpi, 24 mikuni (ivm aansluiten op ori luchtfilter, boyesen membraan.

Cilinder tunen mag best 150 euro kosten oid.

koppeling wordt geen probleem, heb yz80 4 plaats liggen, komen kevlar (ofzoiets, is uit amerika, daar racen ze met yamaha ysr 50cctjes.) koppelingsplaten in dus gaat goedkomen

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 18-12-2008 om 14:41 uur.

Ik ga voor koppel. hoeft niet de 120 te halen, als het mar flink optrekt


Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 18-12-2008 om 14:41 uur.
 
dirktimmer 18-12-2008 15:00 Print reply

Posts: 1737
Heb poortmapje gemaakt van de malossi.

Uitlaat is 178 graden
spoelers op 124 graden
blowdown is 27.

Wat voorn blowdown moet er aangehouden worden voor maximaal vermogen rond 9000 rpm? met koppel dus, geen toerenbeuker..
 
yamahadt1986 18-12-2008 15:18 Print reply
Posts: 1713
leuk dat je dit doet dirk
meestal zit je in de handel maar leuk dat je zelf weer eens gaat tunen.

maar die kevlar (ofzoiets) wat kost zon grapje nouw eigenleijk??
want anders leek dat mij ook wel leuk en wat heeft het effect er van.
inverbant met mijn blokje, zou dat ook nodig zijn voor mijn blok.
ik heb ook toen een 4plaats van je mee gekregen.
ben vanplan om die er toch wel in pas te maken. inplaats van een 3plaats.
leek me toch wat mooier mischien nog een droge koppeling voor de showe maar weet niet of dat wel kan denk het zelf niet weet jij of dat wel kan bij mijn blokje??


Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 18-12-2008 om 15:19 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
dirktimmer 18-12-2008 15:21 Print reply

Posts: 1737
Voor de platen:

www.teamcalamari.com

Ja hebr zin in zelf war raps bouwen .
Heb al offertes gedaan aan xsh en twins, voor tunen van cilinder en kop voor max vermogen bij ong. 9000 rpm. de malossi is origineel een koppelcilinder, moet dat ook een beetje blijven vind ik.

de autisa heeft een apparte inlaat en was moeilijker om te tunen ben ik achter.


Met 50cc red je het prima met 4 plaats hoor . maar 93 gaat misschien nog een probleem worden, ik neem sowieso automaatbak olie, 80w90 ofzo. dan heb ik ook geen last vermoed ik.

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 18-12-2008 om 15:28 uur.


Ik ben trouwnens van plan de boel daarna onder een Yamaha YSR te bouwen, opmaatuitlaat staat beter, en word dan echt levensgevaarlijk

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 18-12-2008 om 15:29 uur.
 
yamahadt1986 18-12-2008 21:58 Print reply
Posts: 1713
het is een mooie site past dat ook allemaal op dt en rd blokjes enzo en cillinders kon ik niet vinden of hebben ze die niet.

PS ben ook niet goed in deze taal
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Dirk_yz 18-12-2008 22:15 Print reply

Posts: 313
eey leuk dat je zoiets begint
je hoeft je niet persee aan die 24mm mikuni te houden hoor, een 28mm keihin vlakschuif heeft een aansluiting van 50mm(geloofik) , dus als je een stukje pvc pijp opzoekt met dezelfde diameter en je vijlt je ori luchtfilterbox uit en lijmt het erin

werkt perfect, heb het zelf ook gedaan met mn cross dtr toen
 
Royal Club 18-12-2008 22:17 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dirk_yz
eey leuk dat je zoiets begint
je hoeft je niet persee aan die 24mm mikuni te houden hoor, een 28mm keihin vlakschuif heeft een aansluiting van 50mm(geloofik) , dus als je een stukje pvc pijp opzoekt met dezelfde diameter en je vijlt je ori luchtfilterbox uit en lijmt het erin

werkt perfect, heb het zelf ook gedaan met mn cross dtr toen


ori keihin pwk is 49mm
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Dirk_yz 18-12-2008 22:18 Print reply

Posts: 313
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ori keihin pwk is 49mm


jij je zin
 
Royal Club 18-12-2008 22:19 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dirk_yz
[...]


jij je zin

gedraag je eens
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Dirk_yz 18-12-2008 22:25 Print reply

Posts: 313
Ik weet niet of het mogelijk is, maar het zou helemaal mooi zijn als je er een vlinderpoort, of fluitpoorten in kan maken
 
- Kevin - 18-12-2008 22:28 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dirk_yz
eey leuk dat je zoiets begint
je hoeft je niet persee aan die 24mm mikuni te houden hoor, een 28mm keihin vlakschuif heeft een aansluiting van 50mm(geloofik) , dus als je een stukje pvc pijp opzoekt met dezelfde diameter en je vijlt je ori luchtfilterbox uit en lijmt het erin

werkt perfect, heb het zelf ook gedaan met mn cross dtr toen


Zo dus:








 
Dirk_yz 18-12-2008 22:32 Print reply

Posts: 313
jij altijd met je brommer

bedoel ik eigenlijk niet, maar gewoon met een gat in het ori luchtilter kapje werkt eigenlijk hetzelfde als powerfilter
 

Dit topic is 5842 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved