Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR - krukaskeering eruit ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 847 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5368 - NSR - krukaskeering eruit ?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nikoz 4-9-2002?14:53 Print topicpost
Posts: 819
heb ff een vraagje over me nsr
mijn setup is :
70 malossi
18mm keihin
tecno
6 bak
tdw: 14-43

nou ik haal net de 100 km/u maar wat ik zo raar vind ik smeer helemaal niet zo veel maar als ik niet in de powerband rij dan zie je geen rook uit uitlaat komen maar zodra je ff met koppeling speelt en in powerband komt hele walm rook komt er dan uit me uitlaat. dat is toch kenmerk voor lekke krukaskeering ofso? naja hoop dat het aan de vliegwiel kant is straks ff kijken. en is het daarom ook misschien dat ie maar 100 km/u rijd want volgens mij moet dat wel harder kunnen. hij trekt wel hard op trouwens

net ff gekeken maar bij vliegwiel is niks te zien. me sproeier is wel iets te groot trouwens. voorderest loopt ie wel als een zonnetje



[This message is edited by nikoz on 4-9-2002 15:23]
 
mito maaaster

Martijn 4-9-2002?15:57 Print reply
Posts: 10000
als het je krukaskeerring is dan is het de rechter...omdat er anders geen rook komt...de olie uit je versnellingsbak komt dan in je carter..en verbrandt...

wat voor rook ist??? blauwe?? das olierook....misschien zit er een soort drap in je uitlaat en als je veel toertjes jankt dat het er dan semi uitverbrand wordt.???
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Nikoz 4-9-2002?15:59 Print reply
Posts: 819
uitlaatje is net nieuw. maar denk dat gewoon door te grote sproeier is want bij eindempertje ligt ook gewoon wat benzine. en me bougie is ook wat aan de zwarte kant. maar dan vind ik het nog sloom en ik krijg dat ding ook niet op het achterwiel gaat geneens ophoog als ik in zijn 1 in powerband rij gas los en dan vol gas erop lijkt net of ie dan vette overtoeren draait krijg ik geen schok ofso maar hoor je echt gewoon HOEING en als ik koppeling laat schieten dan gaat ie wel ff omhoog maar echt omhoog blijven wil ie ook niet
 
mito maaaster
Martijn 4-9-2002?16:10 Print reply
Posts: 10000
als je bougie zwart is dan smeer je te veel of idd een te grote sproeier
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blorn 4-9-2002?16:22 Print reply

Posts: 13825
hmm.. nou ik denk het niet, hoe oud is je cilinder?? mischien ff zuiger en veren vervangen als ie al oud is ofzow..

ik heb nu
70mal
20mm
tecno
4bak(5bak ligt al klaar)
4plaats kopp..

ik kreeg m eerst ook niet omhoog, en nu komt de hele vering omhoog met die 4plaats.. verders wil die van mij ook niet buiten zn powerband, en roken doet ie al helemaal niet..

ik denk ook niet dat het je krukkeering is, want dan zou ie echt totaal geen power hebben....
 
Nikoz 4-9-2002?16:31 Print reply
Posts: 819
nouja dan zal het wel niet aan mij liggen misschien is nsr gewoon moeilijk omhoog te krijgen. hij trekt wel ontiegelijk hard op hoor en moet ook een 4 plaats regelen eigenlijk. maar heb net me zuigerveren vervangen hierdoor liep ie ook gelijk stuk beter. en vant weekend gooi ik 20mm mikuni erop kijken wat ie daarmee doet.
 
mito maaaster
Blukaap 4-9-2002?16:34 Print reply

Posts: 10006
Dat roken kan goed komen doordat er allerlei olieprut in je cilinder blijft hangen in de lage toeren en bij de hogere toeren word die er weer uitgeblazen.

En mij lijkt die TWV vrij zwaar voor een 6-bak, maar dat kan aan mij liggen.
 
Bastila is lief
Blorn 4-9-2002?18:11 Print reply

Posts: 13825
nsr is idd moeilijker omhoog te krijgen dan mb/mt want heeft een langere wielbasis.. (daar lag het dacht ik aan) en mn oude mt hield mijn nsr (toen was ie nog niet van mij) ECHT niet bij met optrekken, maar kon met mn mt dikke wheelies trekken tijdens de wheelie overschakelen naar 2 en dan kwam ie langzaam naar beneden.. bij de nsr kwam toen nog amper de vering omhoog

maja, ik heb geen id hoe de vertanding is met 6bak.. misschien moet je idd een lichtere proberen
 
Nikoz 4-9-2002?18:21 Print reply
Posts: 819
dat zou best kunnen van die olie want rij al een tijdje ERG rustig zo onder de 6 k en als ik em dan x doortrek ineens dikke walm. zal wel daaraan liggen. en mijn vering komt zeker wel omhoog bij overschakelen dat wel en ik krijg em ook wel de lucht in maar hij valt gewoon gelijk weg. maarja boeje.. en denk dat deze vertanding nog te ligt is want bij 10 k versnelt ie niet meer maakt ie wel nog toeren tot 11,5-12 k .
 
mito maaaster
Blorn 4-9-2002?18:30 Print reply

Posts: 13825
die overtoeren zouden ook heel goed aan je kopp. kunne liggen!! ik maakte met 3plaats kopp ook over toeren in zn 4 (van de 4 :a ) tot 12,5k ofzow (jah me toerenteller doet het nu ECHT goed!!)
 
Pingu 4-9-2002?19:09 Print reply
Posts: 1842
Quote:
nouja dan zal het wel niet aan mij liggen misschien is nsr gewoon moeilijk omhoog te krijgen. hij trekt wel ontiegelijk hard op hoor en moet ook een 4 plaats regelen eigenlijk. maar heb net me zuigerveren vervangen hierdoor liep ie ook gelijk stuk beter. en vant weekend gooi ik 20mm mikuni erop kijken wat ie daarmee doet.

ik kon hem met 17-42 70 chamro 20 mik powerbox en tecno en 4bak op zen achterwiel krijgen met overschakelen, wel lang in zen 1 doorgaan en nog iets vaags.... heb nou eurocil en 6bak eerst 12-47 vertand (lijkt korter dan het is, is lange bak bestaan ECHT) nu 13-47 (ketting aan het rekken, brom is opgehoogd wil die ketting vrij laten lopen en bij het overschakelen weer omhoog vanvoren, met 12-47 niet, dus te kort vertand kan ook blijkbaar
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
NSR JunK 4-9-2002?19:21 Print reply

Posts: 2339
hoeveel smeren jullie eigelijk? ik 1:40 met eurol ttx oil, enne jullie bedoelen weelies maken als je al rijd neem ik aan anders kan ik het beter ik krijg hem vanuit stilstand wel op het achterwiel alleen zakt die dan weer flink in toeren terug das jammer, naja ook maar een 70 erop vant voorjaar
 
Nikoz 4-9-2002?19:25 Print reply
Posts: 819
ik heb al ws een 4 plaats maar moet ff gaan spelen met vertanding gooi er denk ik ff een 15 tands op voor. en dan ff kijken en ja duh stilstaand krijg ik em ook wel hoog ja maar tis gewoon tijdens het rijden dat je op achterwiel weg rijd dat is bruut
 
mito maaaster
NSR JunK 4-9-2002?20:05 Print reply

Posts: 2339
das momenteel nog een droom voor me
 
Blorn 4-9-2002?20:31 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: NSR JunK?

das momenteel nog een droom voor me
koop een gare mt voor 50-75 euro, pleur er een 70cctje en een snelle uitlaat onder (als dat er nog niet onder zit..) rustig wegrijden.. koppeling in, flink toeren maken en koppeling laten schieten.. uiteraard dan wel volgas he en als het een goeie setup is hoef je niet eens bij te koppelen, gewoon in 1x volgas en voila

[This message is edited by Blorn = Honda Freak on 4-9-2002 20:35]
 
wipe-out 4-9-2002?20:47 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Originally posted by: Blukaap?

Dat roken kan goed komen doordat er allerlei olieprut in je cilinder blijft hangen in de lage toeren en bij de hogere toeren word die er weer uitgeblazen.


ja, wij gaan weleens met 4 of 5 man naast elkaar rijden, hoogste versnelling, 40 a 50 km/h voor een minuut ofzo, iedereen tegelijk 2 versnellingen terug en dan vol gas weg. tadaa, heel de straat blauw
 

Dit topic is 647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved