Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 915 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53679 - Tunen
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3249 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 17-12-2008 17:43 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZR-replica2008
afbeelding
Hierbij de poortmap

die 31 en 22 , dat zijn de maten waarmee je moet rekenen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
jossy 17-12-2008 21:54 Print reply

Posts: 162
Zijn de maten gemeten van op de bovenkant van de cilinder of van het BDP ?
Als dit van op het BDP is en de deckhoogte dus 0 is geeft dit een uitlaattiming van 179°
spoelpoorttiming van 120°
 
Derbi-Olaf 17-12-2008 21:56 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jossy
Zijn de maten gemeten van op de bovenkant van de cilinder of van het BDP ?
Als dit van op het BDP is en de deckhoogte dus 0 is geeft dit een uitlaattiming van 179°
spoelpoorttiming van 120°

dat klopt al wat beter, is je deck-height in het echt ook 0 ? of zie je nog een stuk cilinder met de zuiger op het BDP?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
TZR-replica2008 17-12-2008 22:10 Print reply
Posts: 54
Dat is van de bovenkant van de cilinder
 
TZR Rossi 2008
Derbi-Olaf 17-12-2008 22:15 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZR-replica2008
Dat is van de bovenkant van de cilinder

ja, maar hoogstwaarschijnlijk zit je zuiger niet helemaal bovenaan in je cilinder als deze op het BDP staat?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
TZR-replica2008 17-12-2008 22:16 Print reply
Posts: 54
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

die 31 en 22 , dat zijn de maten waarmee je moet rekenen


Maar als ik daarmee reken, is de spoelpoorttiming groter als de uitlaatpoorttiming?
 
TZR Rossi 2008
Derbi-Olaf 17-12-2008 22:16 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZR-replica2008
[...]


Maar als ik daarmee reken, is de spoelpoorttiming groter als de uitlaatpoorttiming?

wat is je slag? dan bereken ik de boel wel even voor je

ik lees net de slag en de dr.stanglengte, ik reken wel eens ff.


Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 17-12-2008 om 22:17 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
TZR-replica2008 17-12-2008 22:18 Print reply
Posts: 54
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

wat is je slag? dan bereken ik de boel wel even voor je

ik lees net de slag en de dr.stanglengte, ik reken wel eens ff.


Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 17-12-2008 om 22:17 uur.


Slag is 39mm, drijfstanglengte is 80mm
 
TZR Rossi 2008
Derbi-Olaf 17-12-2008 22:20 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZR-replica2008
[...]


Slag is 39mm, drijfstanglengte is 80mm

120 graden voor de spoelers en 180 voor de uitlaat klopte, maar dit lijkt me wel hoogtoerig voor een ori cilinder ? alls goed , en exact met de schuifmaat in de cilinder gemeten?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
jossy 17-12-2008 22:20 Print reply

Posts: 162
De zuiger op het BDP zetten en dan is de afstand tussen de zuiger en de bovenkant de cilinder de deckhoogte.
Dit moet je dus nog meten om de juiste timingen te berekenen
 
TZR-replica2008 17-12-2008 22:22 Print reply
Posts: 54
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

120 graden voor de spoelers en 180 voor de uitlaat klopte, maar dit lijkt me wel hoogtoerig voor een ori cilinder ? alls goed , en exact met de schuifmaat in de cilinder gemeten?

Nee ik heb het van me poortmap gemeten, met de schuifmaat kom ik niet in de cilinder
 
TZR Rossi 2008
jossy 17-12-2008 22:22 Print reply

Posts: 162
drijfstanglengte am6 = 85mm
 
Derbi-Olaf 17-12-2008 22:23 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZR-replica2008
[...]

Nee ik heb het van me poortmap gemeten, met de schuifmaat kom ik niet in de cilinder

aan de achterkant van de schuifmaat zit een pen die eruit komt als je hem openmaakt, dat is de dieptemaat, ideaal voor dit soort klusjes
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
TZR-replica2008 17-12-2008 22:24 Print reply
Posts: 54
De een zegt van niet en de ander van wel? volgens de meeste is het 80mm, ik heb bij mijn ori krukas ff beetje gemeten (niet zuiver want drijfstang zit nog vast) maar kwam tog op 80mm uit
 
TZR Rossi 2008
TZR-replica2008 17-12-2008 22:24 Print reply
Posts: 54
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

aan de achterkant van de schuifmaat zit een pen die eruit komt als je hem openmaakt, dat is de dieptemaat, ideaal voor dit soort klusjes

Aha SLIM, ik zal morge is even kijken!
 
TZR Rossi 2008

Dit topic is 3249 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved