Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 999 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53679 - Tunen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3279 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TZR-replica2008 17-12-2008 14:29 Print topicpost
Posts: 54
Hallo,
Ik had van mijn standaard TZR cilinder (AM6) een poortmap gemaakt + de timingen berekend.
Ik kwam uit op uitlaatpoorttiming: 200 & spoelpoorttiming: 138, wat dus op een blowdown van 31 leid.
Daarbij ben ik uitgegaan van: Slag=39mm, en drijfstanglengte=80mm. Maar nou wou ik weten wat ik er aan moet doen om te tunen? Moet je naar een bepaald getal van blowdown werken of wat?




 
TZR Rossi 2008

Derbi-Olaf 17-12-2008 14:34 Print reply

Posts: 14999
als je die waardes uitkomt zou ik eerst eens opnieuw gaan berekenen
tenzij je originele cilinder al zwaar getuned is.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Ice Ap rs50 17-12-2008 14:45 Print reply

Posts: 7149
euh ja drijfstang lengte is toch het dubbele van je slag?
 
GTI - GTD - BMW
Derbi-Olaf 17-12-2008 14:47 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
euh ja drijfstang lengte is toch het dubbele van je slag?

nee.

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
derbi-dude 17-12-2008 15:10 Print reply
Posts: 163
dit zijn idd erg hoge timingen voor een ori cilinder,
of jij heb het verkeerd berekend, of je cilinder is al getuned (2e hands gekocht?)
of het is gewoon geen ori cilindertje
 
Derbi-Olaf 17-12-2008 15:11 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi-dude
dit zijn idd erg hoge timingen voor een ori cilinder,
of jij heb het verkeerd berekend, of je cilinder is al getuned (2e hands gekocht?)
of het is gewoon geen ori cilindertje

zelf voor een niet getunede snelle cilinder zijn dit extreme timingen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
TZR-replica2008 17-12-2008 15:55 Print reply
Posts: 54
Het is een Gilardoni II 40.3mm, standaard cilinder van TZR, en nee ik heb hem nieuw gekocht. De uitlaatpoort is 1,85mm hoog en de spoelpoorten 1,0 mm. Ik kwam toch echt op die timingen uit.
 
TZR Rossi 2008
tvmierlo 17-12-2008 16:14 Print reply
Posts: 277
wow, 1,85mm Hoe groot is je slag dan: zeker 2 mm

dit klopt dus niet he


Je moet de afstand van de kant waar je cilinderkop opkomt tot de uitlaatpoort meten. De afstand van deze hoogte is bij de uitlaatpoort kleiner dan voor de spoelpoort

Dit bericht is gewijzigd door tvmierlo op 17-12-2008 om 16:15 uur.
 
Royal Club 17-12-2008 16:17 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZR-replica2008
Het is een Gilardoni II 40.3mm, standaard cilinder van TZR, en nee ik heb hem nieuw gekocht. De uitlaatpoort is 1,85mm hoog en de spoelpoorten 1,0 mm. Ik kwam toch echt op die timingen uit.


dat kan gewoon niet
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
bulteman 17-12-2008 16:18 Print reply

Posts: 1956
http://www.brommerforum.nl/print/faq/127

lees anders deze topic even door

hier staat het belangrijkste wel in dat je moet weten
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Derbi-Olaf 17-12-2008 17:03 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


dat kan gewoon niet

18.5mm en 10.0 mm ? dan heb je de hoogte van de doorgan gemeten? het gaat om de hoogte van de toprand van je cilinder tot aan de bovenkant van de poorten
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
TZR-replica2008 17-12-2008 17:26 Print reply
Posts: 54
Oke maar in die FAQ staatde grootte van de uitlaatpoort en nemen ze bij dat voorbeeld 24mm, wat de hoogte is van de uitlaatpoort?
 
TZR Rossi 2008
Royal Club 17-12-2008 17:26 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

18.5mm en 10.0 mm ? dan heb je de hoogte van de doorgan gemeten? het gaat om de hoogte van de toprand van je cilinder tot aan de bovenkant van de poorten


nee, doelde op die blowdown ;p
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Derbi-Olaf 17-12-2008 17:30 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


nee, doelde op die blowdown ;p

ow, en ik kwootte de verkeerde als je poorten hebt met érgens een afstand van 1 mm en 1.85 mm, dan heb je wel een héle verkeerde cilinder
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Derbi-Olaf 17-12-2008 17:31 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZR-replica2008
Oke maar in die FAQ staatde grootte van de uitlaatpoort en nemen ze bij dat voorbeeld 24mm, wat de hoogte is van de uitlaatpoort?

weet je, heb je een poortmapje gemaakt? zo ja, post het eens op BF
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
TZR-replica2008 17-12-2008 17:42 Print reply
Posts: 54

Hierbij de poortmap
 
TZR Rossi 2008

Dit topic is 3279 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved