Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Setup Honda MT5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 975 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53677 - Setup Honda MT5
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9237 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

buldogo2 19-12-2008 0:11 Print reply

Posts: 2101
Je wilt geen 80 blok,, daar kan ik in komen,, maar waarom geil je toch zo erg op malossi als je em toch gaat late tunen??

Zijn zat andere cilinders waar veel potentie in zit.

En heb je al is zitte denken aan een cr80 cilinder pas maken??
daar schijn je ook aardig wat pk's uit te kunnen halen.

Zoiso...in mijn mening moet het te doen zijn een zwaar opgefokt blok te bouwe en daar dan ook mee op straat te rijden,, mits je op straat een beetje rustig doet en regelmatig je zuiger(veren)vervangd...

Verder denk ik dat je kwa setup moet gaan denken aan,,

cr80 bakje en koppeling
boyester membraam
degelijke binnenrotor (niet persee de hpi)
cr80 cilinder (of andere degelijke 70cc naar keuze fors bijgewerkt)
opmaat kopje
aangepaste carters (is best wat winst mee te pakken schijnt bij honda)
28mm keihin pwk (orgineele)
Opmaat pijpje (daar gaat heel veel werk en testen in zitten voordat je een goed pijpje heb)
Balans as weg laten en je krukas laten balanseren en uitlijnen
goede lagers voor jou toepassing
Goede luchtfilter

dit is mijn kijk hierop,, hoop dat je der wat aan heb

 
Born to ride
Henk-88 19-12-2008 4:11 Print reply

Posts: 26703
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
kenny77 19-12-2008 9:05 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


Weet niet hoeveel keiji eraan gespendeerd heeft, maar als de ts zegt dat hij max 2000 eu heeft te besteden, moet ie toch een aardig eind komen denk ik. 19 pk zal die nevernooit niet halen, gewoon omdat het om een Honda gaat, maar 15 à 16 moet wel lukken lijkt me.


Me vader heeft op dit moment 17.5 pk uit zijn MT5 blokje (met CR80 cilinder), en er kan nog een stuk meer uit worden gehaald.
En het blokje heeft hem maar (met een nieuwe zuiger en honen van 110 euro) ongeveer 130 euro gekost. )
Je moet alleen veel meer aanpassen en zelf maken, wil je een echt snel blok maken.

 
honda fryslan 19-12-2008 9:13 Print reply

Posts: 1914
idd... het is niet dat een honda blok niet snel wil, maar dat er weinig tot geen snelle cilinders voor zijn. dus moet je zelf iets verzinnen. net als puch, geen snelle cilinder voor te krijgen en toch rijden we in 7.3 seconden de 150 meter.

ik denk dat je toch zelf creatief moet zijn en een andere cilinder moet kopen dan een malossi!
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Nederlandhc 19-12-2008 10:37 Print reply
Posts: 69
aha nou iniedergeval bedankt:P

dan zal k toch even kijken hoe en wat :P

maar met een CR80 cilinder kan ik toch niet in de 70cc klasse rijden ofwel??

allemaal bedankt

en van slijtage gedoe ben ik afgestapt nu heb k gwn zoiets van ja ik wil sprinten dus !@#$ slijtage



Dit bericht is gewijzigd door Nederlandhc op 19-12-2008 om 10:40 uur.
 
Mijn binnenrukkert trekt beter en sneller als jou vriendin ooit zal kunnen }-)
kenny77 19-12-2008 11:12 Print reply

Posts: 29286
Nee hij rijd in de prostock.
Maar honda-mbx hier van het forum heeft een cr80 cilinder aan gepast op een nsr blok en die komt wel onder de 70cc uit.
 
Nederlandhc 19-12-2008 11:13 Print reply
Posts: 69
hmmzz op welke sprints?
 
Mijn binnenrukkert trekt beter en sneller als jou vriendin ooit zal kunnen }-)
kenny77 19-12-2008 11:33 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nederlandhc
hmmzz op welke sprints?


Jubbega, maar we zijn er al 2 jaar niet meer geweest, of 3 jaar kan ook.
 
Nederlandhc 19-12-2008 11:42 Print reply
Posts: 69
haha oke

mjah ik heb ff gezocht naar een CR80 blokje.. deze zijn alleen haast niet te vinden..

is een CRM80 blok ongeveer hetzelfde? / precies hetzelfde??
 
Mijn binnenrukkert trekt beter en sneller als jou vriendin ooit zal kunnen }-)
Nederlandhc 19-12-2008 11:50 Print reply
Posts: 69
waarschijnlijk niet hea
 
Mijn binnenrukkert trekt beter en sneller als jou vriendin ooit zal kunnen }-)
Banaan 19-12-2008 12:15 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nederlandhc
haha oke

mjah ik heb ff gezocht naar een CR80 blokje.. deze zijn alleen haast niet te vinden..

is een CRM80 blok ongeveer hetzelfde? / precies hetzelfde??


Je moet de cil, niet t blokje

en die zijn idd zeldzaam
 
Royal Club 19-12-2008 12:19 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Nee hij rijd in de prostock.
Maar honda-mbx hier van het forum heeft een cr80 cilinder aan gepast op een nsr blok en die komt wel onder de 70cc uit.


sietse doet een krappe 20 pk dacht ik,
verder ga ik mee in het feit dat honda moeilijker sneller te krijgen is, am6 is gewoon plug en play, beetje aandachtig afstellen, en je heb een aardig vermogen

nu vraag ik me, als je de zelfde aandacht in een am6 blok steekt, kan je er dan ook een boel uithalen...?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Nederlandhc 19-12-2008 12:43 Print reply
Posts: 69
@ banaan
ik zou dan ook gelijk de 6-bak e.d. over willen zetten

@ royal

bedoel je als k die aandacht erin steek?

ik denk het wel
mjah ik ben nu eenmaal hieraan begonnen dus maak het ook af
 
Mijn binnenrukkert trekt beter en sneller als jou vriendin ooit zal kunnen }-)
Royal Club 19-12-2008 12:46 Print reply

Posts: 60390
nee, dit bedoel ik

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Me vader heeft op dit moment 17.5 pk uit zijn MT5 blokje (met CR80 cilinder), en er kan nog een stuk meer uit worden gehaald.
En het blokje heeft hem maar (met een nieuwe zuiger en honen van 110 euro) ongeveer 130 euro gekost. )
Je moet alleen veel meer aanpassen en zelf maken, wil je een echt snel blok maken.





 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
kenny77 19-12-2008 12:59 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


sietse doet een krappe 20 pk dacht ik,
verder ga ik mee in het feit dat honda moeilijker sneller te krijgen is, am6 is gewoon plug en play, beetje aandachtig afstellen, en je heb een aardig vermogen

nu vraag ik me, als je de zelfde aandacht in een am6 blok steekt, kan je er dan ook een boel uithalen...?


Ik denk het wel, maar volgens mij zijn de cilinders die je voor am6 en derbi krijgt, al even of extremer dan de CR80 cilinder als dan wat mijn vader heeft.
En daarom hoef je volgens mij ook geen andere cilinder pas te maken?

De CR80 (origineel ) van 1981 heeft 18pk.
En jij hebt nu al 20pk.
(En dus allebei de cilinders ongetuned, toch?)
Maar er moet denk ik ook nog wel meer uit jouw blok te halen zijn.

Luc Foekema heeft dacht ik 29pk? (meen ik me herrineren uit zijn 90cc blok)


Edit: Waarom doe jij niet eens een sprint mee met je tzr die is toch ook snel zat lijkt me.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 19-12-2008 om 13:01 uur.
 

Dit topic is 9237 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved