Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 75 gilardoni nsr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1002 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53675 - 75 gilardoni nsr
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5297 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 17-12-2008 16:59 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
cilinder past dus ook niet op een mbx80 blok zonder de carterbegrenzing te verwijderen als k de foto zo eens zie.

de 80 blokken hebben toch geen carterbegrenzing? de 50 wel?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
De Schout 17-12-2008 17:02 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

de 80 blokken hebben toch geen carterbegrenzing? de 50 wel?


de 50 niet, de mtx80r2 niet, de ns1 niet, de mbx80 wel en de mtx80r weet ik niet.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Derbi-Olaf 17-12-2008 17:04 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


de 50 niet, de mtx80r2 niet, de ns1 niet, de mbx80 wel en de mtx80r weet ik niet.

oké, duidelijk meende altijd dat de 80 blokjes dat niet hadden
(ben zelf in bezit van een MBX80 geweest)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 17-12-2008 19:56 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
cilinder past dus ook niet op een mbx80 blok zonder de carterbegrenzing te verwijderen als k de foto zo eens zie.


Als die rand zoon 2mm is, dan is dit ook best van het cilinderhemd af te draaien, aangezien je dan niet je blok open hoeft te maken en dit hemd toch vrij dik is.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 17-12-2008 om 19:57 uur.
 
Derbi-Olaf 17-12-2008 20:01 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Als die rand zoon 2mm is, dan is dit ook best van het cilinderhemd af te draaien, aangezien je dan niet je blok open hoeft te maken en dit hemd toch vrij dik is.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 17-12-2008 om 19:57 uur.

kan ook, hebben alle Plug&play cilinders.
(is helaas niet zo fijn voor de stevigheid.)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
driver004 17-12-2008 20:07 Print reply

Posts: 3418
je hebt zelf 3 versie's van de gila.


een ovale uitlaat poort
een met fluitpoort
en een met vlinderpoort

dat weet ik 100% zeker

had eerst foto's van alledrie..
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Niek de Wildt 17-12-2008 20:16 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

kan ook, hebben alle Plug&play cilinders.
(is helaas niet zo fijn voor de stevigheid.)


Een hemd van zoon 3 a 4mm minimaal voldoet meestal wel.
 
driver004 17-12-2008 20:17 Print reply

Posts: 3418
gewoon uit je blok frezen kan je mooi r2 en ns1 cillinders zo eropleggen
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Derbi-Olaf 17-12-2008 20:18 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Een hemd van zoon 3 a 4mm minimaal voldoet meestal wel.

bij een 55 mm cilinder voor een MBX80 houd je echt niet meer dan 1 mm hemd over
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 17-12-2008 20:21 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

bij een 55 mm cilinder voor een MBX80 houd je echt niet meer dan 1 mm hemd over


Maar dat is niet origineel

tuurlijk je kan alles afdraaien tot een 1mm, maar of het dan lang heel blijft is de gok die je waagt.
Wat ik zeg is dat bij alle std cilinders (ook van crossers, en big bores van minarelli etc) die ik tot nu toe heb gezien 3 a 4mm toch echt het minimum was waar ze van uit gaan.

2mm werkt vast ook wel, maar kan kom je toch meer op het gebied van het gokken
 
Derbi-Olaf 17-12-2008 20:22 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Maar dat is niet origineel

tuurlijk je kan alles afdraaien tot een 1mm, maar of het dan lang heel blijft is de gok die je waagt.
Wat ik zeg is dat bij alle std cilinders (ook van crossers, en big bores van minarelli etc) die ik tot nu toe heb gezien 3 a 4mm toch echt het minimum was waar ze van uit gaan.

2mm werkt vast ook wel, maar kan kom je toch meer op het gebied van het gokken

ja, je hebt gelijk, dat hemd is dus ook zeer gevoelig bij vastlopers (dat van een MBX80 cilinder, maar dan 55mm) breekt je zo af
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
driver004 17-12-2008 20:23 Print reply

Posts: 3418
ori athena wel een mm of 2,5 - 3

mja die moet je ook niet meer gaan opboren heeft niet veel zin


als je meer cc's wilt gewoon crossmoter cil. pasmaken


je hebt schijnbaar ook een 110cc metrakit voor mbx maar die is moeilijk verkrijgbaar..
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
mtxrijder 17-12-2008 21:21 Print reply
Posts: 338
nee
moet je je blok uiterelkaar halen en weg slijpen,dremelen,vijlen of kotteren
is geen moeilijk een super nauwkeurig werkje..

ik heb een gilardoni cilinder W-POORT
DUS SNELLER ALS DIE VNA MOTOIMPORT
 
mtxrijder 17-12-2008 21:24 Print reply
Posts: 338
ja ga maar ff crossmoter cilinderpasmaken.beter oud blokje kopen en die erop pasmaken.
en als je hem afdraait
kan je hem ook minder ver uithonen
 
kenny77 20-12-2008 18:33 Print reply

Posts: 29286

Dit topic is 5297 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved