Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Andere Voorvork in MX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 809 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53670 - Andere Voorvork in MX
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2967 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Henk-88 16-12-2008 22:11 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
maar laten we nu de discussie maar sluiten.(als het een discussie te noemen valt )



Beter laten we dus de discussie sluiten met: advies geven met wat het meeste gevolg op goede resultaten geeft.

Geen gokjes, ok?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Derbi-Olaf 17-12-2008 12:26 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Beter laten we dus de discussie sluiten met: advies geven met wat het meeste gevolg op goede resultaten geeft.

Geen gokjes, ok?

Kom jij eens met harde bewijzen dan dat de pen ompersen geen goed resultaten geeft?
sterker nog, sypie heeft praktijkervaring en zegt dat het prima gaat.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 17-12-2008 12:29 Print reply

Posts: 14514
over dat schuin zitten hoef je jezelf geen zorgen te maken. doordat je kroonplaat een soort van conisch is, en de onderkant van je pen ook. duwt het zichzelf er recht in

ik heb zelf ook een crossmotor vork in mn rieju gemaakt zonder al teveel ingewikkeld gereedschap. dus opzich ist wel te doen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
- Han - 17-12-2008 13:59 Print reply

Posts: 9667
hoe dik zijn je poten? misschien kunnen je kroonplaten wel blijven zitten.

En senda balhoofdpen is 25 mm dik, kan goed zijn dat dat overeenkomt met mx
 
<10.000 posts
Henk-88 17-12-2008 17:18 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Kom jij eens met harde bewijzen dan dat de pen ompersen geen goed resultaten geeft?
sterker nog, sypie heeft praktijkervaring en zegt dat het prima gaat.



Het is gewoon een risico simpelweg omdat het denkbaar is dat de pen er scheef ingezet kan worden.

Als dat risico op goede wijze te omzeilen valt dan is dat 1 risico minder.

Het overzetten van balhoofdspennen zou ik dus alleen aanraden als er geen redelijke optie is om de oude balhoofdspen aan te passen.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Derbi-Olaf 17-12-2008 17:21 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Het is gewoon een risico simpelweg omdat het denkbaar is dat de pen er scheef ingezet kan worden.

Als dat risico op goede wijze te omzeilen valt dan is dat 1 risico minder.

Het overzetten van balhoofdspennen zou ik dus alleen aanraden als er geen redelijke optie is om de oude balhoofdspen aan te passen.

weet jij trouwens met wat voor 'n tolerantie ze vanuit de fabriek in elkaar worden geperst?
Ik eerlijkheidshalve niet. Ik zou ze gewoon zo good as it gets erinpersen en uitlijnen... en ik zou er wel op vertrouwen
Of ga jij alles tot op de micron uitlijnen aan je tsx?

edit: dit heeft trouwens inderdaad niet echt betrekking op jouw post. Maar wanneer noem je je pen scheef? Dat is waar ik naar toe wil, wat zijn je toleranties?

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 17-12-2008 om 17:23 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Henk-88 17-12-2008 17:27 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
edit: dit heeft trouwens inderdaad niet echt betrekking op jouw post. Maar wanneer noem je je pen scheef? Dat is waar ik naar toe wil, wat zijn je toleranties?


De pen zit scheef als de brom slechter gaat sturen.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Derbi-Olaf 17-12-2008 17:32 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]


De pen zit scheef als de brom slechter gaat sturen.

en heeft je tuner het daar over gehad? dat de brommer(of motor), voor dewelke hij de pen omgeperst had, niet meer goed reed?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Henk-88 17-12-2008 17:33 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

en heeft je tuner het daar over gehad? dat de brommer(of motor), voor dewelke hij de pen omgeperst had, niet meer goed reed?



Inderdaad
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Joel_koningslust 17-12-2008 17:33 Print reply

Posts: 14514
je kunt ook gewoon ff checkken of je pen rechtzit na het inpersen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 17-12-2008 17:34 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Inderdaad

en hoe had hij de pen dan getracht uit te lijnen?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
je kunt ook gewoon ff checkken of je pen rechtzit na het inpersen

dat is waar ik het over heb, als ik het woord uitlijnen gebruik aanpassen als 'ie al geperst is

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 17-12-2008 om 17:34 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 17-12-2008 17:35 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

en hoe had hij de pen dan getracht uit te lijnen?

[...]

dat is waar ik het over heb, als ik het woord uitlijnen gebruik aanpassen als 'ie al geperst is

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 17-12-2008 om 17:34 uur.



aanpassen alsie geperst is dat is vrij moeilijk


dan zou je hem er weer ff uit moeten halen en weer opniew erin persen




Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 17-12-2008 om 17:36 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 17-12-2008 17:36 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



aanpassen alsie geperst is dat is vrij moeilijk



je hebt de pers ...
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 17-12-2008 17:38 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

je hebt de pers ...



dan moet je hem er idd ff opnieuw uitpersen en weer ff opnieuw erin knallen

ik heb voor mijn eigen toen een busje gemaakt dat er precies over pastte, waardoor hij precies recht zat.

daarna ff geschekt in de draaibank offie recht zat en klaar was ik, 0,1mm speling kon ik wel hebben dacht ik zo

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 17-12-2008 om 17:38 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 17-12-2008 17:41 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



dan moet je hem er idd ff opnieuw uitpersen en weer ff opnieuw erin knallen

ik heb voor mijn eigen toen een busje gemaakt dat er precies over pastte, waardoor hij precies recht zat.

daarna ff geschekt in de draaibank offie recht zat en klaar was ik, 0,1mm speling kon ik wel hebben dacht ik zo

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 17-12-2008 om 17:38 uur.

onze gedachtes zitten op 1 lijn , controleren in de draaibank zou ik ook doen

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 17-12-2008 om 17:43 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 2967 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved