Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Andere Voorvork in MX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 909 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53670 - Andere Voorvork in MX
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2966 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 16-12-2008 20:01 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]


Nja, balhoofdspen wil je natuurlijk het liefst laten zitten omdat vervangen kan gaan leiden tot scheefstaan van de nieuwe balhoofdspen, beter loop je dat risico niet natuurlijk..


[...]



Hier komt het ruimtelijke inzicht om de hoek kijken idd.. Laat je een nieuwe moer draaien of kun je de oude moer aanpassen?

als je toch een pers hebt valt een balhoofdpen ook nog wel aardig te richten

en dat 2de, dat zal een vraag zijn die je het best kan oplossen als je exact weet waar je mee te maken hebt, niet bepaald universeel, die vraag .
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Henk-88 16-12-2008 20:05 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
als je toch een pers hebt valt een balhoofdpen ook nog wel aardig te richten



'Aardig richten' wil je niet met 90 km/h


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
en dat 2de, dat zal een vraag zijn die je het best kan oplossen als je exact weet waar je mee te maken hebt, niet bepaald universeel, die vraag .



Je hebt de nieuwe vork en de oude vork, dus je hebt de nieuwe en de oude balhoofdspen. Je hebt dus alle shit voor je neus liggen.
Met ruimtelijk inzicht zie je de oplossing voor de moer en hoe die (in de nieuwe staat) de oude bovencup goed centreert om de nieuwe balhoofdspen.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Derbi-Olaf 16-12-2008 20:08 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



'Aardig richten' wil je niet met 90 km/h


[...]



Je hebt de nieuwe vork en de oude vork, dus je hebt de nieuwe en de oude balhoofdspen. Je hebt dus alle shit voor je neus liggen.
Met ruimtelijk inzicht zie je de oplossing voor de moer en hoe die (in de nieuwe staat) de oude bovencup goed centreert om de nieuwe balhoofdspen.

wel, dan verwoord ik het zo: evengoed als uit de fabriek krijg je hem zeker mits je goed meetgereedschap hebt uiteraard.


Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 16-12-2008 om 20:09 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Henk-88 16-12-2008 20:14 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
wel, dan verwoord ik het zo: evengoed als uit de fabriek krijg je hem zeker mits je goed meetgereedschap hebt uiteraard.



Wel, dan verwoord ik het zo (afvragende waarom je aan mijn ervaring twijfelt en daar niet rechtstreeks om vraagt..):


De kans dat je het net zo weet te krijgen als ze dat in de fabriek konden, is niet erg groot.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Derbi-Olaf 16-12-2008 20:16 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Wel, dan verwoord ik het zo (afvragende waarom je aan mijn ervaring twijfelt en daar niet rechtstreeks om vraagt..):


De kans dat je het net zo weet te krijgen als ze dat in de fabriek konden, is niet erg groot.

oké, ik wist niet dat jij er ooit een omgeperst had, en hoe heb je hem proberen te richten?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Henk-88 16-12-2008 20:22 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
oké, ik wist niet dat jij er ooit een omgeperst had, en hoe heb je hem proberen te richten?



Mijn opmerking liet MEER ruimte over voor andere opties Olaf..

Geen eigen ervaring maar ervaring van mijn tuner (die nog ouder is dan ik) en ik neem dat gewoon over.

De reden dat ik deze informatie van hem klakkeloos overneem is niet omdat hij ouder is of meer ervaring heeft dan ik (is wel zo) maar omdat er meestal een mogelijkheid is om de oude balhoofdspen aan te passen aan de nieuwe situatie. (Zie daarvoor mijn vorige posts.)

Waarom zou ik dan het risico nemen van een scheve balhoofdspen?

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 16-12-2008 om 20:22 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Derbi-Olaf 16-12-2008 20:25 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Mijn opmerking liet MEER ruimte over voor andere opties Olaf..

Geen eigen ervaring maar ervaring van mijn tuner (die nog ouder is dan ik) en ik neem dat gewoon over.

De reden dat ik deze informatie van hem klakkeloos overneem is niet omdat hij ouder is of meer ervaring heeft dan ik (is wel zo) maar omdat er meestal een mogelijkheid is om de oude balhoofdspen aan te passen aan de nieuwe situatie. (Zie daarvoor mijn vorige posts.)

Waarom zou ik dan het risico nemen van een scheve balhoofdspen?

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 16-12-2008 om 20:22 uur.

dan is het ook niet jouw ervaring eah Henk eerder de ervaring van je tuner.
Die post kan dan wel wat meer ruimte openlaten voor andere opties, maar in mijn ogen wordt er duidelijk geïnsinueerd dat jij dat zelf zou hebben gedaan

Waarom het risico van een scheve balhoofdpen?, naja mijn gevoel zegt altijd zo min mogelijk pasbussen gebruiken , zeker omdat je hier met een klempassing zit. Maar dit is dus gevoelsmatig, en heeft geen gegronde redenen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
zijstandaard 16-12-2008 20:28 Print reply

Posts: 1117
heb je je brommer niet verzekerd ofzo
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
Henk-88 16-12-2008 20:30 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
naja mijn gevoel zegt altijd zo min mogelijk pasbussen gebruiken , zeker omdat je hier met een klempassing zit. Maar dit is dus gevoelsmatig, en heeft geen gegronde redenen


Inderdaad,

en daarnaast leert mijn ervaring (na 39 jaar in dit leven) dat ik sommige uitspraken van sommige lui aardig op waarde weet te schatten. Waaronder de uitspraken van mijn tuner.

Dus ga me niet dissen over welke ervaring mijn ervaring is..

Als je mijn uitspraken niet op waarde kunt schatten dan ga je dus gewoon je eigen weg (net als ik doe).

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 16-12-2008 om 20:31 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Sypie_Honda 16-12-2008 20:31 Print reply

Posts: 13830
als ik jou was zou ik een vork uit een crossmotor scoren, zijn stoere dikke vorken.

uit een Honda CR bijvoorbeeld, mooie usd vork met 45mm posten

mooiste zou zijn als je een complete voorpartij uit een enduro model weet te bemachtigen. dan heb je al licht en en teller, en hoef je alleen je pen maar pas te maken.

en over scheven pennen ed hoef je je niet druk te maken. als jij gewoon een goeie pen ontwerpt en maakt. die je goed in de onderste kroon plaat kwijt kan en goed vast kan maken (vaste passing, met evt nog een paar hechten) is er niks aan het handje.

heb al 3 vorken op deze manier pasgemaakt. en dat gaat tot op de dag van vandaag goed.


 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Raoul 16-12-2008 20:32 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zijstandaard
heb je je brommer niet verzekerd ofzo


zon vork kost 1000 euro , en de brommer komt uit 2003, dus verzekeringstechnisch gaat ie wss tegen total loss aan denk ik

daarbij kun je een heeeeeeeel aardig zakcentje overhouden als je andere vork derinzet
 
Aprilia MX (H)
Derbi-Olaf 16-12-2008 20:32 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]


Inderdaad,

en daarnaast leert mijn ervaring (na 39 jaar in dit leven) dat ik sommige uitspraken van sommige lui aardig op waarde weet te schatten.

Dus ga me niet dissen over welke ervaring mijn ervaring is..

Als je mijn uitspraken niet op waarde kunt schatten dan ga je dus gewoon je eigen weg (net als ik doe).

en ik blijkbaar ook, anders was ik niet bij mijn standpunt van de pen ompersen gebleven
al doende leert men
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Henk-88 16-12-2008 20:38 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

en ik blijkbaar ook, anders was ik niet bij mijn standpunt van de pen ompersen gebleven
al doende leert men


Is ok kerel.

Tot het moment dat je een balhoofdspen laat/gaat ompersen waarbij het fout gaat en je in diezelfde situatie eigenlijk gewoon de balhoofdspen had kunnen laten zitten..


Het gaat hier dus om de vraag hoe je iemand advies geeft.

Logisch nadenken is een must in combinatie met je eigen ervaring toch?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Derbi-Olaf 16-12-2008 20:44 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]


Is ok kerel.

Tot het moment dat je een balhoofdspen laat/gaat ompersen waarbij het fout gaat en je in diezelfde situatie eigenlijk gewoon de balhoofdspen had kunnen laten zitten..


Het gaat hier dus om de vraag hoe je iemand advies geeft.

Logisch nadenken is een must in combinatie met je eigen ervaring toch?


Inderdaad Henk, maar laten we nu de discussie maar sluiten.
Logisch nadenk in in het algemeen niet echt een probleem bij mij.
En ervaring, tja, ik ben nog niet eens 16, dus een heel deel zal nog moeten komen.
En dit is dan even niet om je te dissen, maar over dit onderwerp heb jijzelf dus ook géén ervaring, we zitten dus een beetje in hetzelfde schuitje en doen het met wat ons verteld wordt, en wat we opgevangen hebben.
Wel hebben we waarschijnlijk allebei zelf ervaring met gerelateerde dingen, zoals draaien, persen enzovoorts, waaruit we dus specifieke informatie over dit onderwerp willen, durven, en proberen afleiden.

maar laten we nu de discussie maar sluiten.(als het een discussie te noemen valt )
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
jan-dx11 16-12-2008 21:00 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



'Aardig richten' wil je niet met 90 km/h .



Want?? ik heb het wel gedaan. ik heb zelfs een gilera gsm stuurpen verlengt om hem in mijn mrx te krijgen. zonder richten, draabank oid.

Ik heb er gewoon een pen in geramd met een dikke moker, 1cm ruimte er tussen, en toen met migmag aan elkaar gebakken.

Toen heb ik hem er met de pers weer in gedrukt
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.

Dit topic is 2966 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved