Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - te veel lucht oorzaak te grote sproeier

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 512 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5367 - te veel lucht oorzaak te grote spro...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1669 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ierieq 4-9-2002?08:04 Print topicpost
Posts: 17
Luitjes,
Heb een probleem met de citta.
Alles weer op orde gebracht. NU reed ik vanmorgen naar mijn werk. begint ie te mwoooohen.
Als ik vervolgens de (choke?) luchttoevoer afknel dan loopt ie als een trein.
Eerder had ik maat 58 sproeier, nu een 66.
Is deze te groot, te klein..

65 CC dr 13/13 proma city uitlaat
Groet'n
 

-Zeroed in- 4-9-2002?09:36 Print reply

Posts: 3255
he is dit niet die kerel die zei dat alle schakels kut waren etc etc?
of is dat weer iemand anders.
 
ierieq 4-9-2002?09:39 Print reply
Posts: 17
Quote:
Originally posted by: -[inferno]-?.

he is dit niet die kerel die zei dat alle schakels kut waren etc etc?
of is dat weer iemand anders.


Someone else!

Neuh.. ben wel een citta fan.. dingetjes lopen als een trein met het juiste blokkie eronder..
en de ophanging van het blok wat verstevigen.....
(zoals ik geleerd heb hier op het forum..hihi)

Goed.. nu maar wachten op een antwoord.
 
-Zeroed in- 4-9-2002?09:48 Print reply

Posts: 3255
hmmm wat knelde je precies af?
zette je de choke uit omdat je altijd met choke rijdt?
 
Steve_ZHC 5-9-2002?00:49 Print reply

Posts: 2716
mijn overbuurjongen heeft met 65cc Polini, Polini hogedrukkop, een Proma Circuit en 13/13 met Malossi powerfilter een sproeier 85...

Edit:
M.a.w.: Ik denk eerder dat je sproeier te klein is, want als je minder lucht geeft, heb je meer benzine, en als die met meer benzine goed loopt, moet je het gebruik v/d choke onnodig maken door er een grotere sproeier in te zetten...
Probeer es een 75 ofsow.

[This message is edited by MT7 Racer on 5-9-2002 00:52]
 
SkaBla [Pim] 5-9-2002?08:02 Print reply

Posts: 4659
grotere sputter ja
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
ierieq 6-9-2002?14:19 Print reply
Posts: 17
reur maar weur....

Heb een Kleinere sproeier er in moeten doen....
Met een sproeier 54 loopt ie nu goed.
Niet erg hard maar dat komt door die city uitlaat.. (nog even rustig wachten totdat ze wat minder controlleren.. ) dan kan de leo er weer onder... dan heb ik inderdaad wel een grotere sproeier nodig..... (hoe kan dat eigenlijk... omdat die uitlaat meer toeren maakt?).

Maar goed.. schijnbaar wordt er met een grotere sproeier meer benzine in de cylinder 'gezogen' door de powerfilter als de 'choke' helemaal losstaat. kleinere sproeier minder choke los....juiste bezine/lucht verhouding...

Wel erg raar....
Is een 43 mm cylinder voor een cita dan geen 65/70 cc.. hij is wel degelijk een stuk groter dan de ori...

ierieq (die in ieder geval weer fatsoenlijk kan rijden )

Greetzzz
 
DaveTSX 6-9-2002?15:02 Print reply
Posts: 2033
wat hebben jullie toch allemaal met die grote sproeiers ?!?!?!

Een vespa moet juist een heel kleine sproeier hebben, en al helemaal bij meer cc's.
Mijn vespa met 43mm (70cc --> 64echte cc's) een 58 en dan rijd dat ding echt super goed, 90 met 80mm poelie en tecno racing uitlaat, wel met 13/13carb en polini speedengine carter.

Maar dat van die grote sproeiers is vet onzin bij een vespa.

Bij ori cil met malossi luchtfilter ongeveer 52 of 58 sproeier, met 60cc ongeveer 62 bij 65cc ongeveer 60 en bij 70cc ongeveer 54/58 sproeier.
En zeg niet dat het niet zo is want het is wel zo
 
http://www.2weird4u.com
ierieq 9-9-2002?07:47 Print reply
Posts: 17
Quote:
Originally posted by: DaveTSX?

wat hebben jullie toch allemaal met die grote sproeiers ?!?!?!

Een vespa moet juist een heel kleine sproeier hebben, en al helemaal bij meer cc's.
Mijn vespa met 43mm (70cc --> 64echte cc's) een 58 en dan rijd dat ding echt super goed, 90 met 80mm poelie en tecno racing uitlaat, wel met 13/13carb en polini speedengine carter.

Maar dat van die grote sproeiers is vet onzin bij een vespa.

Bij ori cil met malossi luchtfilter ongeveer 52 of 58 sproeier, met 60cc ongeveer 62 bij 65cc ongeveer 60 en bij 70cc ongeveer 54/58 sproeier.
En zeg niet dat het niet zo is want het is wel zo


Helemaal mee eens...
De verhouding van toegezogen lucht (grotere cylinder) door de power filer... houdt in dat ie meer benzine 'meezuigt' door een grotere sproeier...zuigt ie veeeel te veel benzine uit de carb.
Kleinere sproeier kan dat makkelijk aan..
Heb inderdaad ook voor een 58 gekozen.
Loopt als een trein.

(Dus het is inderdaad 43 mm --> 70cc..bedankt dat wou ik nog even weten.)

Jongens.. bedankt voor deze info allemaal....
Greetzzz IERIEQ
 

Dit topic is 1669 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved