Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Stotteren IN powerband Senda??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1371 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53668 - Stotteren IN powerband Senda??
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 6132 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wickey 20-12-2008 16:53 Print reply

Posts: 19
ja want hij reed suuper chill, maar wat is het probleem dan??
 
Henk-88 20-12-2008 16:55 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wickey
ja want hij reed suuper chill, maar wat is het probleem dan??



Ik zou toch eerst maar ff gaan afstellen voor de ckerheid

Tjek de faq anders ff.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
wickey 21-12-2008 4:04 Print reply

Posts: 19
Stotteren = verzuipen, meestal rond 5 a 6000 toeren net voor de powerband, oplossing: kleinere sproeier.
Syptomen te grote sproeier=
-Start vaak gewoon wel goed, ook zonder choke
soms wel veel gas bijgeven om hem stationair te krijgen.
-stotteren vlakvoor powerband
-weinig/minder vermogen
-veel rook uit uitlaat/meureh

Inhouden (bluuuuuh geluid) = DIT IS NIET VERZUIPEN!! iedereen denkt van wel omdat het zo BLUHHHH klinkt maar het mengsel ontbrand gewoon niet, omdat het te arm is, doe er dus een grotere sproeiert in!!
Ook als je maar heel voorzichtig gas kan geven omdat ie anders afslaat is een te kleine sproeier.
syptomen van te kleine sproeier=
-Maakt wel gewoon veel toeren,trekt hard door enzo
-BLuuh geluid
-lastige gasreactie, blijft in toeren hangen
-lastig/niet starten als hij koud is
-Loopt bij koude motor vaak heel hoog stationair
-cilinder slijt als de kanker.



dit doet hij allemaal neit echt, hij stottert niet ofzo.. maar misschien dat 82 iets beter is omdat ik wel als ie koud is ff wat gas moet geven anders valt die uit...
 
Henk-88 21-12-2008 10:00 Print reply

Posts: 26703
Als je erg in de buurt zit van de goede sproeier (brom rijdt erg lekker) dan is de bougiekleur (voornamelijk de massa-electrode) een goede indicatie om te bepalen of je sproeiermaat nog 1 of 2 maten omhoog of omlaag moet.
Effe een stukje volgas in de hoogste (of eennahoogste) versnelling blazen en daarna gelijk je bougiekleur ff tjekken.
Aan de wittige kant: sproeier moet groter
Aan de donkere kant: sproeier moet kleiner

Koffie-met-een-beetje-melk-kleur: dan is de sproeier oke; maar als je een erg snelle set-up hebt dan mag 'ie dan alsnog een maatje groter voor de ckerheid.

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 21-12-2008 om 10:01 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 6132 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved