Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Nieuwe Zeta Liquid Cooled

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1070 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5366 - Nieuwe Zeta Liquid Cooled
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4012 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MBX OWNER 8-9-2002?03:05 Print reply
Posts: 179
Tja, ik vind het eerder gepruts, die aansluiting van radiateur etc.
Maar goed ieder ze eigen mening.

Bart, maar is bij mij ook van die spoeler dat tie gewoon een stukie hoger zit. Als je de cilinder van boven bekijkt en de uitlaatpoort voor je zeg maar, dan is met name de spoeler links onder niet helemaal jovol. Maarja, maakt opzich niet zo uit, moet ff gefixt worden dan bij het tunen. Overigens heeft me andere Z?ta daar weer wat minder last van. Verder is ook de uitlaatpoort verre van symmetrisch en de algehele afwerking is gewoon matig. Ik snap dan ook niet dat veel mensen zeggen dat Zeta het snelst is etc. Maarja....

Maar als je een Blair pijp wilt is niet zo moeilijk om te maken hoor. De prestaties zijn dan best goed, maarja het kan natuurlijk altijd een stuk beter
Maar is goed als je me wat mailt, kan k je ook het 1 en ander zeggen van Blair pijp. (3 stage neem ik aan??)

Timingen en radiussen ben ik ook nog nie echt mee bezig geweest. Maarja, ik zal eerlijk zeggen dat ik nog helemaal nie echt bezig ben geweest met die Zeta. K heb nog zoveel liggen dat eerst af moet

Maaruh Joost, ik denk dat ik in me Zeta Polini zuigers ga knallen. K kan me eigenlijk alleen niet meer herinneren of Polini cilinder Nicasil of Chroom wand heeft. Ik d8 te herinneren nicasil, maar hoor overal dat tie chroomwand hebt. Als het chroomwand is doe ik gewoon Polini zuigertjes in me Zeta en denk dat ik hem dan ook dan rond de 12.000 rpm topvermogen laat draaien...

Bedoel je trouwens met zuiger aanpassen dat je de hoogte op bepaalde plekken anders maak om zo de timingen gelijkte trekken??? Dat ben ik zowiezo niet van plan, de squish is dan een beetje gaar. K wil er gewoon meteen goede squish en timingen in zetten met dezelfde poorthoogtes.

 
Jan van Elderen 8-9-2002?11:06 Print reply

Posts: 555
Polini = nikasil
 
*blurk*
-Michiel RS- 9-9-2002?01:55 Print reply
Posts: 2803
hoezo denk je dat?
volgens mij was het juist chroomwand voor mt/mb cilinders!
alleen de nieuwere en scootercilinders zijn nikasil.
 
barry 9-9-2002?08:51 Print reply

Posts: 7387
hoe weet je eigenlijk of je cilinder chroom of nikasil heeft? volgens mij kun je dat niet zien...

met dremelen merk je het snel genoeg of het chroom of gietijzer is.
 
He?
Blorn 9-9-2002?13:35 Print reply

Posts: 13825
wat ik altijd heb gehoord is voor mb/mt

plinie nikasil
malossi chroom
 
Joost 9-9-2002?15:46 Print reply
Posts: 1108
Quote:
Originally posted by: MBX?OWNER

Maaruh Joost, ik denk dat ik in me Zeta Polini zuigers ga knallen. K kan me eigenlijk alleen niet meer herinneren of Polini cilinder Nicasil of Chroom wand heeft. Ik d8 te herinneren nicasil, maar hoor overal dat tie chroomwand hebt. Als het chroomwand is doe ik gewoon Polini zuigertjes in me Zeta en denk dat ik hem dan ook dan rond de 12.000 rpm topvermogen laat draaien...



Polinie>nicasil, malossie>chroom. Geen discussie over mogelijk. Maar, dat is alleen belangrijk voor je zuigerveren niet voor de zuiger zelf. Je kan altijd nog voor giet-ijzeren veren gaan :a.

Quote:
Originally posted by: MBX OWNER

Bedoel je trouwens met zuiger aanpassen dat je de hoogte op bepaalde plekken anders maak om zo de timingen gelijkte trekken??? Dat ben ik zowiezo niet van plan, de squish is dan een beetje gaar. K wil er gewoon meteen goede squish en timingen in zetten met dezelfde poorthoogtes.



Yep, de reden waarom ik dat zei is omdat bart 19.5pk wou halen. Ik ken de standaart poort timingen van de zeta LC zo niet uit me hoofd maar het lijkt me toch dat je het een en ander bruut moet gaan wijzigen. Het is dan handig om eerst te kijken of de beoogde timing nog wel rij-baar is. Daarnaast kan je makkelijk proberen tot hoe ver je kan gaan. Wordt hij te piekerig dan kan koop je een nieuwe zuiger en pas je de poorten zo aan dat hij nog goed ree. Met die squish band heb je helemaal gelijk, maar het is niet de bedoeling dat je blijft rijden met die aangepaste zuiger. Voor der rest zou ik niet alle poorten op de zelfde hoogte leggen. Spreiding van het vermogen rijdt vaak beter/harder dan een pk meer. 19.5pk is heel veul..

Trouwens die software die je geschreven hebt? Is dat gebaseerd op time-area's?
 
It is going to be a Endless summer...
MBX OWNER 9-9-2002?22:36 Print reply
Posts: 179
Joost, weet je zeker dat Malossi chroom wand heeft???
Bedenk overigens wel dat je meerdere versies van de Malossi cilinder hebt!!!
Volgens mij heeft mijn Malossi toch echt nicasil!! Maar zal binnenkort ff checken.

Overigens spreekt het trouwens voor zich dat chroomwand/nicasil alleen invloed heeft op de keuze van al dan geen chroom laag over de zuigerveren.
Maarja ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat als Polini chroomwand is, dat je dan zo die Polini zuiger erin kan doen zonder andere zuigerveren te monteren.
Jammer trouwens dat de zuigerveren zo dik zijn. Had liever 0,8 mm zuigerveren gehad

Maar wat je zei over die zuiger aanpassen is moischien wel mogelijk ja, maar heeft niet echt mijn voorkeur.....

Die software heeft onder andere integraal berekeningen voor Time Areas ja en nog wat meer
TA wordt veel te simplistisch voor gesteld.

Verder maken ook veel mensen gebruik van Angle Area. Als er iets onbruikbaar is in mijn mening, dan is het Angle Area wel.
Het is totaal useless vind ik.

 
Blorn 9-9-2002?23:42 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: MBX?OWNER

Bedenk overigens wel dat je meerdere versies van de Malossi cilinder hebt!!!
idd :a

je hebt de oudere(dacht dat het de oudere was..)
-12 poorten (incl zuiger..)
-koppelingkant MALOSSI op koelrib
-vliegwielkant AVG(ofzowiets) SYSTEMS op koelrib

nieuwere
-10 poorten (incl zuiger)
-koppelingkant MALOSSI op koelrib
-veel slomer dan de andere malossi :a

helaas had ik het type met 10 poorten op mn mt:( maar die heb ik toch ook wel tot de 97 gekregen.. maar met die andere zou ie veel verder kunnen volgens meerdere mensen
 
barry 10-9-2002?08:29 Print reply

Posts: 7387
als ik alle poorten van mijn FA tel + de zuiger heb ik er ook 12...
1 uitlaat
6 spoelpoorten
2 langweprige inlaatpoorten
2 grote en 1 kleine poort bij de zuiger

voor mtx sh
 
He?
Joost 10-9-2002?08:29 Print reply
Posts: 1108
Frank-->?? 12 of 10 poorten ??....Ehmm, hoe krijg je dat voor elkaar? 1 x Uitlaat, 4 x spoeler, 2 x boost en dan nog twee inlaat kanalen op de zuiger (onnodig). Dat zijn er toch echt gewoon 9 dacht ik. Een even aantal poorten lijkt me niet echt waarschijnlijk...

Meschien dat er verschillende soorten zijn, maar ik weet wel dat de mijne een chroom wand heeft en een boring van 44.50.... probeer daar maar es nieuwe zuiger veren voor te krijgen..:p
Ik weet nog wel dat die eurokit-malossie look van lude niet echt leek op mijn malossie.

Polini nicasil....99% zeker. Je kan het anders altijd aan de kleur zien. Een chroomwand is heel lichtgeelig.

 
It is going to be a Endless summer...
barry 10-9-2002?09:49 Print reply

Posts: 7387
waar zijn die spoelers eigenvoor die ook in mijn FA zitten, ze zitten onder de spoelpoorten

aan allebij de kanten zit 1 groot rechthoekige spoel onder de spoelpoorten, deze gaan natuurlijk niet open als de zuiger onder in is, wat voor nut hebben deze spoelers dan eigenlijk?

mij was verteld voor meer kracht onderin de toeren of zo
malossie heeft ze dacht ik ook onder de spoelpoorten zitten

en een gat in de zuiger voor de inlaat (zoals meteor dat heeft), wat heeft dat voor nut? ook meer kracht onderin de toeren? dit hoorde ik namelijk ook
 
He?
Blorn 10-9-2002?10:52 Print reply

Posts: 13825
euhm.. ik heet geen frank maar bjorn..

maar ik had in mn mt/mb malossi 2 inlaten in de zuiger (zeg maar 1 grote maar dan met een spijltje ertussen) vandaar het even aantal poorten..

ik had dus degene waar geen '....systems' bij stond.. nsr-tuner heeft er een thuis liggen waar dat wel op staat en die heeft andere uitlaatpoort (groter dacht ik) en iets andere/meer spoelpoorten..

edit: ik had btw toen een nieuwe malossi zuiger gehaald.. maar die paste niet.. dus er zit ook nog (klein) verschil in boring..

[This message is edited by Blorn = Honda Freak on 10-9-2002 10:57]
 
Siepie Wokkel 10-9-2002?10:53 Print reply
Posts: 3888
polini is nicasil wand... en malossi is chroom van mt... polini is ook veel meer voor trekkracht of niet>?
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
wipe-out 11-9-02?21:50 Print reply

Posts: 7672
mb50 tuned zei volgens mij een keer dat malossi juist laagtoeriger was als polini @ 50cc.nl forum.
 
Rene 12-9-02?00:14 Print reply
Posts: 2573
ik had dr ook zo een met cfk systems, reed met 16 keihin, gaar blok, grote kop en slome uitlaat toch 95
vonk best netjes, vink jammer dat ik die weg heb gedaan,
zou wel willen weten wat die met proma, hd kop, 20 mik en meteor zuiger gedaan zou hebben
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals

Dit topic is 4012 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved