Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Nieuwe Zeta Liquid Cooled

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1031 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5366 - Nieuwe Zeta Liquid Cooled
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4011 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blorn 4-9-2002?18:27 Print reply

Posts: 13825
mb50tuned (tegenwoordig weer gewoon bart ......) heeft er ook eentje, pics zijn al wel eens voorbij gevlogen maar hij ging die weer goed grof tjoenen ofzow.. dus binnekort kunne we verhalen verwachten

maar mbx-owner, hoe oud ben je wel niet dat je al 5 jaar opzoek bent?? of heb je nu nog brom erbij als hobby (tjoene ofzow..)
 
Blukaap 4-9-2002?19:15 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Originally posted by: Runner?( Ren? MT)

kun je dan ook gewoon een nsr cilinder + kop
op een mtxsh zetten zonder die koelingskap
over te zetten??

of is de stroomsnelheid dan te laag ofzo?


Denk dat het op de ori 50 wel goed gaat (zolang je maar geen slangen door het waterpompkapje laat lopen, maar dat lijkt me redelijk duidelijk), maar op wat meer zal het toch krap worden, het zaakje is er niet voor ontworpen he.
 
Bastila is lief
MB50TUNED 4-9-2002?19:56 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: De schout?

dees is tem toch of nie???


[This message is edited by De schout on 4-9-2002 17:37]


nee dat is de mijne, net zoals deze

/Alleen bovenste cilinder verkeert letterlijk in nieuwstaat, onderste niet.

MBX-OWNER, ik ben de mijne ook aant tunen, hoe veer ga jij met breedte uitlaatpoort? Durf je verder dan 65% ivm chroomwand en zachte veren. Ik maak misschien hulppoortjes bij, geeft alleen problemen met tuningsstoftware. Ik was van plan om voor 11 bmep te gaan bij 12000 rpm....


 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
barry 4-9-2002?20:32 Print reply

Posts: 7387
oud klasgenoot van me had ook een mt met 70zeta lc er op met 6bak en 18keihin, ik weet niet hoe hard die reed, maar in de 4 reed hij al 75km/h dus dat ding zal wel flink hard lopen.

maar het mooie vind ik dat de want dus helemaal glas is er met grote koeie letter opstaat: ZETA
 
He?
Martijn 4-9-2002?22:01 Print reply
Posts: 10000
is dus thermofyson koeling ofzo....natuurlijke circulatie van warm/koud water...warm omhoog enz...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blorn 4-9-2002?22:05 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: $-Bill Gates-$ (barry) - tukkertje?

oud klasgenoot van me had ook een mt met 70zeta lc er op met 6bak en 18keihin, ik weet niet hoe hard die reed, maar in de 4 reed hij al 75km/h dus dat ding zal wel flink hard lopen.
doet die van mij met flink doortrekken in zn 2 al... met 4bak

edit: MIJN EXCUSES.. in zn 2: 68.24 Km/h

Quote:
maar het mooie vind ik dat de want dus helemaal glas is er met grote koeie letter opstaat: ZETA
GLAS??????

[This message is edited by Blorn = Honda Freak on 4-9-2002 22:13]
 
Nick - Administrator 4-9-2002?22:07 Print reply

Posts: 4967
glaD denk ik dat ie bedoeld
 
Blorn 4-9-2002?22:12 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: Nick?

glaD denk ik dat ie bedoeld
ohw jah letters zitten zelfs naast elkaar.. niet eens naar gekeken.. doe ik anders altijd
 
MBX OWNER 4-9-2002?22:47 Print reply
Posts: 179
Je kan geen LC cilinder op een sh zetten zonder pomp, omdat de koelvloeistof leidingen van Zeta voor MT dikker zijn, voor makkelijkere doorstroom, in tegen stelling tot NSR.
Verder is de radiateur van een Zeta een stuk groter en dikker.

Maar goed, ik ben trouwens 21 en ja die brommers zijn gewoon voor de lol.
Overigens heb k een MT, een MBX (samen met me broer mee bezig), 2 NRG's en een Runner.
Verder heb ik een Alfa 33 QV 1.7 16 klepper.

Over het tunen van de Zeta heb ik eigenlijk niet zo over nagedacht LOL
Maar 11 bar BMEP bij 12.000 rpm zal is erg moeilijk. Dat betekend 19,5 pk..... Zal moeilijk worden. Verder heb ik me eigen tunings software ontwikkeld, dus meerdere uitlaat poorten, rare poortvormen en nog meer gekkigheid etc vormen geen probleem.

Maar Bart, jij bent dus MB50 tuned?????

 
Blorn 4-9-2002?22:59 Print reply

Posts: 13825
jah bart is en blijft mb?0tuned

maar als je wil, zou je dan ff een kopietje willen uploaden van de software?? ben wel benieuwd
 
Steve_ZHC 5-9-2002?00:52 Print reply

Posts: 2716
H? MBX-owner, waar heb je die cilinder gekocht dan, in een winkel of particulier.
En had diegene er nog meer liggen, zo ja, kan je me ff dat adres/telefoonnummer mailen/naar m'n inbox sturen/whatever?
En wat heb je er (ongeveer) voor betaald?
 
barry 5-9-2002?11:42 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: Blorn = Honda Freak?

Quote:
Originally posted by: $-Bill Gates-$ (barry) - tukkertje?

oud klasgenoot van me had ook een mt met 70zeta lc er op met 6bak en 18keihin, ik weet niet hoe hard die reed, maar in de 4 reed hij al 75km/h dus dat ding zal wel flink hard lopen.
doet die van mij met flink doortrekken in zn 2 al... met 4bak

edit: MIJN EXCUSES.. in zn 2: 68.24 Km/h

Quote:
maar het mooie vind ik dat de want dus helemaal glas is er met grote koeie letter opstaat: ZETA
GLAS??????

[This message is edited by Blorn = Honda Freak on 4-9-2002 22:13]


1- of jij hebt er 125cc onder dan is het nmisschien mogelijk
2 - of je hebt er zo lomp diebiele tandwiel verhouding op, 17-38 of zo en dat ie dan net geen 70 loopt in de 2 en dan de 3 en 4 niet trekt maar wegzakt, nou das ook leuk rijden..

en met glas bedoel ik glaD
 
He?
MB50TUNED 5-9-2002?19:19 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: MBX?OWNER

Je kan geen LC cilinder op een sh zetten zonder pomp, omdat de koelvloeistof leidingen van Zeta voor MT dikker zijn, voor makkelijkere doorstroom, in tegen stelling tot NSR.
Verder is de radiateur van een Zeta een stuk groter en dikker.

Maar goed, ik ben trouwens 21 en ja die brommers zijn gewoon voor de lol.
Overigens heb k een MT, een MBX (samen met me broer mee bezig), 2 NRG's en een Runner.
Verder heb ik een Alfa 33 QV 1.7 16 klepper.

Over het tunen van de Zeta heb ik eigenlijk niet zo over nagedacht LOL
Maar 11 bar BMEP bij 12.000 rpm zal is erg moeilijk. Dat betekend 19,5 pk..... Zal moeilijk worden. Verder heb ik me eigen tunings software ontwikkeld, dus meerdere uitlaat poorten, rare poortvormen en nog meer gekkigheid etc vormen geen probleem.

Maar Bart, jij bent dus MB50 tuned?????



Ik ben dus mb50 tuned, nog wel, maar wordt mb65,8 tuned

Ik heb dus bimotion.En 19,5 pk klopt idd wel, maar ik weet niet hoe betrouwbaar het is( verschil praktijk en theorie). Ik kan het ook wel met de hand gaan uitrekenen. Maar dan zit ik weer met de uitlaat, aangezien ik geen 165 euro over heb voor het boek van blair...
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
-Michiel RS- 6-9-2002?01:02 Print reply
Posts: 2803
Quote:
Originally posted by: MBX?OWNER
En Zeta en is zeker weten minder snel, k heb ze alle 3 in de praktijk uitgetest, opgemeten en berekend etc.
Uitlaat bij Polini en Malossi cilinders is erg belangrijk.



kan wel kloppen van die malossi, joost heeft er in de parts afdeling z'n ervaringen met de malossi cyl neergezet, en met mb uitlaat was hij een stuk sneller. -> zie parts.
 
Blorn 6-9-2002?12:09 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: $-Bill Gates-$ (barry) - tukkertje?

1- of jij hebt er 125cc onder dan is het nmisschien mogelijk
64,3cc
2 - of je hebt er zo lomp diebiele tandwiel verhouding op, 17-38 of zo en dat ie dan net geen 70 loopt in de 2 en dan de 3 en 4 niet trekt maar wegzakt, nou das ook leuk rijden..
15-40, 4 trekt ie gewoon normaal, als ik ga liggen maakt ie ietsje overtoeren, dus misschien trekt ie 38 achter nog NET.. maar das idd niet leuk rijden

en met glas bedoel ik glaD
ok

 

Dit topic is 4011 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved