Ik heb onder mijn honda scoopy OT een airsal 65cc
gemonteerd (en geen comentaar op de scoop dat weten we ondertussen wel).
Nu was ik eigenlijk een beetje benieuwd wat tegenwoordig een beetje normale inrij periode is voordat je zorgeloos
de cillinder kan laten schreeuwen.
Ik heb nu zo'n 150km gereden met naast de oliepomp een extra dopje olie in de tank en beetje afwiselend gereden van rustig naar even volgas en dan weer rustig.
'k weet dat zo'n 13 jaar geleden 500km werd geadviseerd
geld dat nu nog of is de kwaliteit dusdanig veranderd dat het niet meer zo lang nodig is
ik denk nicaseal alu cilindertje wil zeggen dat er ofwel een gietijzeren bus in zit, ofwel een nicaseal of chrome wand.
Dat eerste lijkt mij onwaarschijnlijk dus
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
Ik heb onder mijn honda scoopy OT een airsal 65cc
gemonteerd (en geen comentaar op de scoop dat weten we ondertussen wel).
Nu was ik eigenlijk een beetje benieuwd wat tegenwoordig een beetje normale inrij periode is voordat je zorgeloos
de cillinder kan laten schreeuwen.
Ik heb nu zo'n 150km gereden met naast de oliepomp een extra dopje olie in de tank en beetje afwiselend gereden van rustig naar even volgas en dan weer rustig.
'k weet dat zo'n 13 jaar geleden 500km werd geadviseerd
geld dat nu nog of is de kwaliteit dusdanig veranderd dat het niet meer zo lang nodig is
Quote:hmm daar verkijk je je denk ik een beetje op
bij ons bij het revisie bedijf hebben we zelfs speciale foldertjes waar in staat hoe je je gereviseerde auto moet in rijden
'k heb nog nooit problemen meegemaakt
en als je 1 keer in de fabriek hebt gekeken hoe een auto getest wordt dan val je stijl achterover
zodra de wagen klaar is en van de band afrolt gaat deze na de eerste start gelijk volgas op de testbank
en van de bedrijven waar ik voorheen (toen ik nog in Den Haag woonde) zaken mee deed heb ik nog nooit iets gehoord dat het rustig moet
op 1 keer na maar dat was een getunde corvette met 500+pk
Quote:Terug naar de schoolbank en eerst leren wat er gebeurt tijdens het inrijden.
tijdens het inrijden worden alle microscopisch kleine onefenheidjes die nog op onderdelen zitten (zuigers,cillinderwand,lagerschalen,etc)
langzaamaan glad gepolijst door de beweging van de onderdelen in combinatie met speciale inrij olie
was het niet dat op school al werd verteld (13 jaar geleden) dat dit met de huidige techniek allang niet meer nodig is
denk dat ik me lesgeld maar ga terugvragen als ik julie zo hoor