Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - inrij periode

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1010 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53659 - inrij periode
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2019 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aquamaniac 15-12-2008 19:43 Print topicpost

Posts: 882
Ik heb onder mijn honda scoopy OT een airsal 65cc
gemonteerd (en geen comentaar op de scoop dat weten we ondertussen wel).
Nu was ik eigenlijk een beetje benieuwd wat tegenwoordig een beetje normale inrij periode is voordat je zorgeloos
de cillinder kan laten schreeuwen.

Ik heb nu zo'n 150km gereden met naast de oliepomp een extra dopje olie in de tank en beetje afwiselend gereden van rustig naar even volgas en dan weer rustig.

'k weet dat zo'n 13 jaar geleden 500km werd geadviseerd
geld dat nu nog of is de kwaliteit dusdanig veranderd dat het niet meer zo lang nodig is

 
er gaat niks boven luchtkoeling

Derbi-Olaf 15-12-2008 19:45 Print reply

Posts: 14999
heeft de airsal een nicasealwandje? dan kan je hem nu langzaamaan wel eens open gaan trekken
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
ikkejw 15-12-2008 19:45 Print reply

Posts: 9886
wat voor cilinderwand heb je?

bij gietijzer wordt 500 km aangeraden, maar 250 is voldoende vind ik
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Aquamaniac 15-12-2008 19:47 Print reply

Posts: 882
'k heb geen flauw idee welk materiaal de wand is
't is in elk geval geen gietijzeren cillinder



Dit bericht is gewijzigd door Aquamaniac op 15-12-2008 om 19:48 uur.
 
er gaat niks boven luchtkoeling
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 15-12-2008 19:49 Print reply

Posts: 17929
nicalsil wandje, 150 km heel rustig doen, dan opbouwen en bij 250 is goed zat
 
Derbi-Olaf 15-12-2008 19:49 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
'k heb geen flauw idee welk materiaal de wand is
't is in elk geval geen gierijzeren cillinder

afbeelding

ik denk nicaseal alu cilindertje wil zeggen dat er ofwel een gietijzeren bus in zit, ofwel een nicaseal of chrome wand.
Dat eerste lijkt mij onwaarschijnlijk dus
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Jelmer MX 15-12-2008 19:49 Print reply

Posts: 13514
Pak een magneet en houd hem tegen de binnenkant aan.. weet je snel zat of het nicasil of gietijzer is
 
keez 15-12-2008 19:49 Print reply

Posts: 765
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
'k heb geen flauw idee welk materiaal de wand is
't is in elk geval geen gietijzeren cillinder

afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door Aquamaniac op 15-12-2008 om 19:48 uur.



alu tink
 
goedkoop een opmaat uitlaat, mail voor meer info naar: devriesuitlaten@gmail.com
riccardot 15-12-2008 19:50 Print reply

Posts: 1096
Een geel achtige schijn op de cilinderwand is nicasil. Is ie gewoon glanzend dan heb je chroom. Je cilnder is iig alumninium.
 
PRO TUNING 15-12-2008 19:52 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
Ik heb onder mijn honda scoopy OT een airsal 65cc
gemonteerd (en geen comentaar op de scoop dat weten we ondertussen wel).
Nu was ik eigenlijk een beetje benieuwd wat tegenwoordig een beetje normale inrij periode is voordat je zorgeloos
de cillinder kan laten schreeuwen.

Ik heb nu zo'n 150km gereden met naast de oliepomp een extra dopje olie in de tank en beetje afwiselend gereden van rustig naar even volgas en dan weer rustig.

'k weet dat zo'n 13 jaar geleden 500km werd geadviseerd
geld dat nu nog of is de kwaliteit dusdanig veranderd dat het niet meer zo lang nodig is



Deze vraag van een chef werkplaats
 
Aquamaniac 15-12-2008 19:54 Print reply

Posts: 882
Quote:
Pak een magneet en houd hem tegen de binnenkant aan.. weet je snel zat of het nicasil of gietijzer is



ik was niet van plan om daarvoor een goed lopende cillinder eraf te halen




Quote:
Een geel achtige schijn op de cilinderwand is nicasil. Is ie gewoon glanzend dan heb je chroom. Je cilnder is iig alumninium.



dan gok ik op nicasil


dan heb ik in elk geval een beetje een idee hoeveel km ik nog moet inrijden voordat ik de rest ga aanpassen en de scoop over de 80 a 90km/h heentil
 
er gaat niks boven luchtkoeling
Aquamaniac 15-12-2008 19:55 Print reply

Posts: 882
Quote:
Deze vraag van een chef werkplaats


4-takt auto's is een heel ander verhaal als 2-takt brommers
auto motoren gaan na revisie gelijk volgas maakt geen ene fluit uit

 
er gaat niks boven luchtkoeling
Sypie_Honda 15-12-2008 19:57 Print reply

Posts: 13830
hmm daar verkijk je je denk ik een beetje op

bij ons bij het revisie bedijf hebben we zelfs speciale foldertjes waar in staat hoe je je gereviseerde auto moet in rijden
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
PRO TUNING 15-12-2008 19:59 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
[...]


4-takt auto's is een heel ander verhaal als 2-takt brommers
auto motoren gaan na revisie gelijk volgas maakt geen ene fluit uit




Terug naar de schoolbank en eerst leren wat er gebeurt tijdens het inrijden.
 
Aquamaniac 15-12-2008 20:00 Print reply

Posts: 882
Quote:
hmm daar verkijk je je denk ik een beetje op

bij ons bij het revisie bedijf hebben we zelfs speciale foldertjes waar in staat hoe je je gereviseerde auto moet in rijden


'k heb nog nooit problemen meegemaakt
en als je 1 keer in de fabriek hebt gekeken hoe een auto getest wordt dan val je stijl achterover
zodra de wagen klaar is en van de band afrolt gaat deze na de eerste start gelijk volgas op de testbank

en van de bedrijven waar ik voorheen (toen ik nog in Den Haag woonde) zaken mee deed heb ik nog nooit iets gehoord dat het rustig moet
op 1 keer na maar dat was een getunde corvette met 500+pk
 
er gaat niks boven luchtkoeling
Aquamaniac 15-12-2008 20:03 Print reply

Posts: 882
Quote:
Terug naar de schoolbank en eerst leren wat er gebeurt tijdens het inrijden.


tijdens het inrijden worden alle microscopisch kleine onefenheidjes die nog op onderdelen zitten (zuigers,cillinderwand,lagerschalen,etc)
langzaamaan glad gepolijst door de beweging van de onderdelen in combinatie met speciale inrij olie

was het niet dat op school al werd verteld (13 jaar geleden) dat dit met de huidige techniek allang niet meer nodig is


denk dat ik me lesgeld maar ga terugvragen als ik julie zo hoor
 
er gaat niks boven luchtkoeling

Dit topic is 2019 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved