Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Meeting Forum - Motorbeurs Utrecht 2009 (do 26 februari t/m zo 1 maart)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1238 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Er zijn 46 deelnemers:

mbrulezzz (Zeker)
dirktimmer (Zeker)
4takker (Misschien)
senda80cc (Zeker)
stevenM (Zeker)
Gary (Zeker)
honda_freak (Zeker)
BIET (Waarschijnlijk)
Kerry King (Waarschijnlijk)
VerteX (Zeker)
OmafietS (Zeker)
BSTS (Waarsch niet)
Tombrom (Zeker)
Royal Club (Waarschijnlijk)
ronge48 (Zeker)
Banaan (Zeker)
rik hulkenberg (Zeker)
dokocrosser (Waarschijnlijk)
2t-crosser (Zeker)
grasmaaier89 (Zeker)
MBgek (Waarschijnlijk)
Spookrijder100 (Zeker)
yamahadt1986 (Waarschijnlijk)
Mich. (Zeker)
-Contactsleutel... (Zeker)
- Kevin - (Zeker)
Knipperlicht (Zeker)
yamaha rd50 mx (Zeker)
Johann (Misschien)
gprnick (Misschien)
b0nes (Zeker)
-supermoto- (Zeker)
Moto_FuriaDirk (Zeker)
supermotaaah (Zeker)
Lex ss50 (Zeker)
steef ts70xk (Misschien)
bobboiten (Zeker)
DerbiFrans (Zeker)
Malaguti RST (Zeker)
robert V (Zeker)
LadiciuS (Zeker)
SchakelsLimburg (Zeker)
BrommertJacco (Zeker)
guido-mtxsh (Waarschijnlijk)
sathana (Zeker)
FS1-Babe (Zeker)

Klik hier om je in te schrijven.
Klik hier voor meer info.
  Meeting Forum - Topic #53629 - Motorbeurs Utrecht 2009 (do 26 febr...
Pagina 11 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 24771 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

zx7r 15-2-2009 19:34 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]


Ok , zijn er verder nog dingen om op te letten?


Pas verschillende merken helmen, en ga niet van een standaard maat helm uit dat je altijd draagt want per merk, en type kan het welleens verschillen. Het ene merk heb je misschien een S terwijl een ander merk een L pasvorm heeft om het iets te overdrijven.

En wat daarnaast belangrijk is, is dattie niet gaat drukken/knellen op het voorhoofd omdat je daar minder kussens hebt en de binnenschaal eigenlijk direkt op het hoofd zit.

Verder moetie goed strak zitten, op wangen bijten geen probleem . Niet dattie gaat liften bij hoge snelheden, of gaat draaien als je op de (snel)weg over je schouder moet kijken. En mocht je een klapper maken dattie natuurlijk goed om het hoofd blijft zitten.

Tja qua sluiting is DD het beste, goed af te stellen en schiet minder makkelijk los dan een snelsluiting. Plus dat mocht je circuit willen rijden dat dit verplicht is.

En tot slot kijk van wat voor materiaal je helm is. Polycarbonaat = Het minder sterkere materiaal. Wordt ook vaak gebruikt in brommerhelmen en gaat tegen de drie jaar mee (mits hij geen klappen krijgt door een ongeluk of dattie valt, dan moet je hem altijd vervangen).
Lexaan = wordt veel gebruikt in de Nolan helmen en is weer net effe wat steviger dan Polycarbonaat.
Carbon of Glasvezel = Dit zijn de wat betere helmen, vaak de helmen die wat duurder zijn. Dus het duurdere segment van HJC, Shark. alle helmen van Shoei, Xlite, Arai, Schuberth etc.
 
bobboiten 15-2-2009 20:04 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zx7r
[...]

Pas verschillende merken helmen, en ga niet van een standaard maat helm uit dat je altijd draagt want per merk, en type kan het welleens verschillen. Het ene merk heb je misschien een S terwijl een ander merk een L pasvorm heeft om het iets te overdrijven.

En wat daarnaast belangrijk is, is dattie niet gaat drukken/knellen op het voorhoofd omdat je daar minder kussens hebt en de binnenschaal eigenlijk direkt op het hoofd zit.

Verder moetie goed strak zitten, op wangen bijten geen probleem . Niet dattie gaat liften bij hoge snelheden, of gaat draaien als je op de (snel)weg over je schouder moet kijken. En mocht je een klapper maken dattie natuurlijk goed om het hoofd blijft zitten.

Tja qua sluiting is DD het beste, goed af te stellen en schiet minder makkelijk los dan een snelsluiting. Plus dat mocht je circuit willen rijden dat dit verplicht is.

En tot slot kijk van wat voor materiaal je helm is. Polycarbonaat = Het minder sterkere materiaal. Wordt ook vaak gebruikt in brommerhelmen en gaat tegen de drie jaar mee (mits hij geen klappen krijgt door een ongeluk of dattie valt, dan moet je hem altijd vervangen).
Lexaan = wordt veel gebruikt in de Nolan helmen en is weer net effe wat steviger dan Polycarbonaat.
Carbon of Glasvezel = Dit zijn de wat betere helmen, vaak de helmen die wat duurder zijn. Dus het duurdere segment van HJC, Shark. alle helmen van Shoei, Xlite, Arai, Schuberth etc.



en waar moet ik speciaal op letten bij een jack?


Dit bericht is gewijzigd door bobboiten op 15-2-2009 om 20:05 uur.
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
zx7r 16-2-2009 11:47 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
[...]



en waar moet ik speciaal op letten bij een jack?


Dit bericht is gewijzigd door bobboiten op 15-2-2009 om 20:05 uur.

Dat hij goed aansluit, als een tweede huid eigenlijk. Dat de protectie goed zit (en goedgekeurde protectie natuurlijk).
Kijk hoever de mouwen komen, worden die bedenkt door de handschoen?!
Dus koop hem niet te lang, maar ook niet te kort.
Verder is het normaal dat ze korter vallen dan een jas, en zal het in het begin wat stugger en minder comfortabel zitten vanwege de bouw van het jasje (zit positie op de motor) en de protectie.

Vraag of je met de jas op een motor/brommer mag zitten. Dan voel je hoe die echt zit. Wanneer je gewoon rechtop staat wil die je schouders vaak naar voren duwen (is overigens normaal).
 
Ronald125cc 16-2-2009 13:23 Print reply

Posts: 1259
eerst is er ook nog een motorbeurs
in wtc expo in leeuwarden...
erkomt ook nog t kypmantsje van trekkertrek
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
bioflap 16-2-2009 14:42 Print reply
Posts: 842
Jup.. let inderdaad GOED op de helm..
Ik heb nu ook een helm.. wat mij gewoon te groot is..
Verkoper zij dat hij goed zat,, onder het rijden leek het goed.. maar boven de 120/130 begint hij heen en weer te glijden..
en rond de 200 is het helemaal hopeloos.. je wordt bijna gestikt door het bandje wat in je keel aan het snijden is..

Mocht hem helaas niet meer terugbrengen van de verkoper..

De jas scheelt heel veel, volgens de verkoper was mijn jas het verschil tussen breken en kneuzen en dat klopt..
Kijk gewoon naar goede ventilatie dingen, heeft hij een binnenvoering, is hij water en wind dicht,, kun je de protectie eruit halen?
En check meteen of er genoeg ruimte is voor o.a. kentekenpapieren..
 
Toekomstige naam: Bioflap
zx7r 16-2-2009 15:02 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera_Maik
Jup.. let inderdaad GOED op de helm..
Ik heb nu ook een helm.. wat mij gewoon te groot is..
Verkoper zij dat hij goed zat,, onder het rijden leek het goed.. maar boven de 120/130 begint hij heen en weer te glijden..
en rond de 200 is het helemaal hopeloos.. je wordt bijna gestikt door het bandje wat in je keel aan het snijden is..

Mocht hem helaas niet meer terugbrengen van de verkoper..

De jas scheelt heel veel, volgens de verkoper was mijn jas het verschil tussen breken en kneuzen en dat klopt..
Kijk gewoon naar goede ventilatie dingen, heeft hij een binnenvoering, is hij water en wind dicht,, kun je de protectie eruit halen?
En check meteen of er genoeg ruimte is voor o.a. kentekenpapieren..

Met een leer jack zal het niet zo snel waterdicht zijn. Of er moeten een (gore-tex)membraan in zitten. Bij de betere merken kan je protectie er idd uithalen. Makkelijk voor als je een klapper maakt dat je het kan vervangen. (veelal harde protectie, de absorberende is een ander verhaal)

 
bioflap 16-2-2009 16:05 Print reply
Posts: 842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zx7r
[...]

Met een leer jack zal het niet zo snel waterdicht zijn. Of er moeten een (gore-tex)membraan in zitten. Bij de betere merken kan je protectie er idd uithalen. Makkelijk voor als je een klapper maakt dat je het kan vervangen. (veelal harde protectie, de absorberende is een ander verhaal)


Jah,, Leer is inderdaad niet vaak waterdicht..
Maar voor op de brommer, kun je denk ik net zo goed een soort stof jas halen..
Heb ik ook, er zit een wintervoering in, dus als het koud wordt kun je die er heel gemakkelijk inritsen,, en je hebt het lekker warm..
En dat je de protectie eruit kan halen is ook supermakkelijk..
heb laatst val gemaakt,, jas kun je niks van zien,, terwijl ik een heel eind over het asvalt heb geschoven..
Handschoenen moet je ook niet vergeten,, want daar val je als eerste vaak op..
 
Toekomstige naam: Bioflap
Dani_CR 16-2-2009 16:10 Print reply

Posts: 3211
Volgens mij zijn jullie bang genaait te worden door de verkopers?Je hoort eigenlijk ook geen 200 te rijden he


Dit bericht is gewijzigd door krijgdeteringtoch op 16-2-2009 om 16:11 uur.
 
zx7r 16-2-2009 16:11 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: krijgdeteringtoch
Volgens mij zijn jullie bang genaait te worden door de verkopers?Je hoort eigenlijk ook geen 200 te rijden he


Dit bericht is gewijzigd door krijgdeteringtoch op 16-2-2009 om 16:11 uur.

Wie ik?
 
Dani_CR 16-2-2009 16:13 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zx7r
[...]

Wie ik?


Nee niet jij..laat maar, ik heb half gelezen

Dit bericht is gewijzigd door krijgdeteringtoch op 16-2-2009 om 16:16 uur.
 
bioflap 16-2-2009 16:32 Print reply
Posts: 842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: krijgdeteringtoch
Volgens mij zijn jullie bang genaait te worden door de verkopers?Je hoort eigenlijk ook geen 200 te rijden he


Dit bericht is gewijzigd door krijgdeteringtoch op 16-2-2009 om 16:11 uur.

Hahah,, okej.. true..
Maar ik woon dicht bij de duitse grens.. en hou best wel van snelheid..
Dus,, een helm moet gewoon goed strak zitten..
Heb jij een donker vizier Krijgdeteringtoch?
 
Toekomstige naam: Bioflap
Dani_CR 16-2-2009 16:58 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera_Maik
[...]

Hahah,, okej.. true..
Maar ik woon dicht bij de duitse grens.. en hou best wel van snelheid..
Dus,, een helm moet gewoon goed strak zitten..
Heb jij een donker vizier Krijgdeteringtoch?


Ja als je daar woont heb je gelijk.. ja ik reageerde maar zat weereens niet goed op te letten.. Het vizier van mijn gewone helm is niet donker. Ik rij ook niet hier in nederland want ik heb nog geen motorrijbewijs. Ik doe alleen aan enduro in het mooie belgie, wij hebben een stacaravan in de eiffel, en het is echt supermooi rijden daar.. zoals je ziet op de foto s...echt oneindig veel bossen en ECHTE natuur voor motorrijders is dat echt the place to be, Je komt daar geen politie tegen, tis net of ze daar niet bestaan..en heb daar dus ook niet de kans om aangehouden te worden.. maargoed ik draag op de motor dus alleen een crosshelm, en normaal gesproken draag je dan een bril..helaas heb ik die nog niet aangeschaft..ben echt nog in de leer, maar ben ook opzoek naar een felle 80, want die 125 is net iets te hoog en te lomp, en het blijft natuurlijk een crossmotor terwijl ik eigenlijk een echte enduro moet hebben, Het is een beetje kut om echt moeilijke routes te rijden daar,Kom niet goed bij de grond en kan niet goed bewegen op dat ding en als je daar verdwaald, dan ben je ECHT verdwaald..Helamaal als je als meid van 1.58 je motor amper vande grond afkrijgt als je valt.
Tis alleen zo moeilijk om een echt goede enduro te vinden die helemaal af is.. Hou me gappies niet echt bij nu hahah

Dit bericht is gewijzigd door krijgdeteringtoch op 16-2-2009 om 17:00 uur.
 
bioflap 16-2-2009 17:02 Print reply
Posts: 842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: krijgdeteringtoch
[...]


Ja als je daar woont heb je gelijk.. ja ik reageerde maar zat weereens niet goed op te letten.. Het vizier van mijn gewone helm is niet donker. Ik rij ook niet hier in nederland want ik heb nog geen motorrijbewijs. Ik doe alleen aan enduro in het mooie belgie, wij hebben een stacaravan in de eiffel, en het is echt supermooi rijden daar.. zoals je ziet op de foto s...echt oneindig veel bossen en ECHTE natuur voor motorrijders is dat echt the place to be, Je komt daar geen politie tegen, tis net of ze daar niet bestaan..en heb daar dus ook niet de kans om aangehouden te worden.. maargoed ik draag op de motor dus alleen een crosshelm, en normaal gesproken draag je dan een bril..helaas heb ik die nog niet aangeschaft..ben echt nog in de leer, maar ben ook opzoek naar een felle 80, want die 125 is net iets te hoog en te lomp, en het blijft natuurlijk een crossmotor terwijl ik eigenlijk een echte enduro moet hebben, Het is een beetje kut om echt moeilijke routes te rijden daar,Kom niet goed bij de grond en kan niet goed bewegen op dat ding en als je daar verdwaald, dan ben je ECHT verdwaald..Helamaal als je als meid van 1.58 je motor amper vande grond afkrijgt als je valt.
Tis alleen zo moeilijk om een echt goede enduro te vinden die helemaal af is.. Hou me gappies niet echt bij nu hahah

Dit bericht is gewijzigd door krijgdeteringtoch op 16-2-2009 om 17:00 uur.

Jaah,, Hier in Twente kun je ook goed crossen.. alhoewel de politie`s hier echt miereneukers zijn..

Je kunt natuurlijk een Honda MTX-R2 nemen?? is vaak duitse 80cc..
Honda MTX is niet zo megahoog,, dus als meid kun je er vast goed op..
En onderdelen zijn lekker goedkoop he..
Maar daar waar jij rijd.. damn.. verhuur je ook caravans daaroo? anders wordt dat me vaste vakantie bestemming..
 
Toekomstige naam: Bioflap
Dani_CR 16-2-2009 17:11 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera_Maik
[...]

Jaah,, Hier in Twente kun je ook goed crossen.. alhoewel de politie`s hier echt miereneukers zijn..

Je kunt natuurlijk een Honda MTX-R2 nemen?? is vaak duitse 80cc..
Honda MTX is niet zo megahoog,, dus als meid kun je er vast goed op..
En onderdelen zijn lekker goedkoop he..
Maar daar waar jij rijd.. damn.. verhuur je ook caravans daaroo? anders wordt dat me vaste vakantie bestemming..



hahaha ja tis ff uitkijken... ik moet wel gelijk verliefd zijn op zon motor... ik ben en blijf een meisje he ga toch bijna altijd voor de verschijning, heb dan mijn vrienden die oordelen over het motorische gedeelte.. Het moet love at first sight zijn

Ja we hebben de caravan gekocht, maar huren de staanplaats, helemaal niet zo duur hoor, valt allemaal wel mee. Het is alleen net opvergenomen door andere eigenaren.. wij konden onze motors daar niet laten staan omdat je geen aanbouw mocht maken.. we zijn er sinds de nieuwe eigenaren niet meer geweest dus ben benieuwd wat nu onze mogelijkheden zijn..
Echt supertop daar, voor ons is het 3 uurtjes rijden, tis net alsof je in een hele andere wereld bent daar.. je bent vlakbij huis maar tis zooo mooi

Je komt daar niet om ff 2 weken weg te gaan, er is daar weinig te doen en je zit in de middle of nowere.. alleeeen maar bos bos bos ... maar voor de echte motorliefhebbers een aanrader!!!!!!!
Geweldig om daar te rijden..!! echt kan er wel uren over doorpraten.

Maarja thanx voor de tip, moet eerst mijn ducati verkopen want anders heb ik geen geld voor een mooie motor.

Dit bericht is gewijzigd door krijgdeteringtoch op 16-2-2009 om 17:12 uur.
 
robert V 16-2-2009 17:16 Print reply
Posts: 253
Ha ik ga ook naar toe zijn daar nog een beetje goedkope leuke dingetjes te scoren?
 

Dit topic is 24771 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 11 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved