Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - *** kut slider

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 628 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53622 - *** kut slider
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1187 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

s4t4n 13-12-2008 17:07 Print topicpost
Posts: 23
beste mensen ik heb de volgende vraag
ik heb een standaard slider uit 2001. ding heeft het altijd prima gedaan tot ik een jaar geleden over een drempel sprong. daarna hield ie een beetje in alsof er iets aan liep. bij de volgende drempel pakte die weer en deed ie het weer gewoon. na een jaar rijden werd ie steeds wat trager tot hij op een dag wegviel naar 10/15 km/u.
dat was voor mij het moment om eens wat onderhoud te gaan verrichten. ik denk even een nieuwe zuiger met veren en dan is die weer als nieuw.
nadat ik er een jaar tegenop keek om dat ding weer in elkaar te zetten toch maar eens werk van gemaakt.
nieuwe zuiger erin. maar helaas geen teken van leven meer.
na 10 keer heel dat ding uit en in elkaar te hebben gezet. konden we nog niks vinden. een maat kwam langs spoot wat contact spray in het contactslot en opeens starte die weer.
hij deed het weer perfect als nieuw. tot ik weer over een drempel heen sprong en toen hield ie weer in.
even met het achterwiel een paar keer op de grond stuiteren. en hij ging weer. tot ik stomweg weer over een drempel heen sprong en toen begon de ellende.
hij hield weer in met een max van 10/15 km u.
inmiddels heb ik heel veel mensen laten kijken.
iedereen zei dat moet de koppeling zijn. maar die was nog goed. ik heb een nieuwe v-snaar gekocht en nieuwe rolletjes die toch wel aan vervanging toe waren.
de prop bleek los in de uitlaat te rammelen. die hebben we er voor het gemak ook maar even uit gehaald. waardoor je zou denken dat ie nu toch wel een kilometer harder moet rijden. maar nee hij wil niet harder dan 15 km/u zelfs bergafwaarts blijft ie inhouden.
het achterwiel bleek ook helemaal te zijn los getrild dus die moer heb ik ook maar even vast geramd zonder enig verschil kwa rijden.

de laatste optie die iedereen me gaf was de cilinder. dat ik hem niet in zou hebben gereden en dat door die klap de zuiger/veren gesprongen waren. nou heb ik de cilinder er dus af en die is spiegel glad en de zuigerveren zitten ook nog mooi op hun plek.
de bougie is gloednieuw dus dat kan het ook niet zijn.
maar ik weet me verder geen raad meer.
breng ik hem naar een brommerzaak gaan ze toch eerst al die kleine dingen na die ik al heb gecheckt en dat zal me een hoop geld kosten aangezien ik zelf alles kan aan dat ding op dat 1e kleine dingetje na doe ik het liever zelf.

hebben jullie nog tips of dingen die het zouden kunnen zijn. laat het me graag zo snel mogenlijk weten dan kan ik weer verder sleutelen.

ik heb er overigens meer mee op mijn achterwiel gereden dan normale ritjes. maar volgens mij heeft dat er verder weinig mee te maken.

starten en optrekken doet ie zonder probleem als die koud is. maar zodra ik 30 rij en die een beetje warm is is het direct over met de pret en zakt ie terug naar 15km/u en vertikt het om ook maar een kilomter harder te gaan eerder zachter. carburateur is al 10 keer uit elkaar geweest en 100 % schoon en goed afgesteld. vertanding is niks mis mee.

help....
 

RXBaz 13-12-2008 17:11 Print reply

Posts: 1879
Quote:
konden we nog niks vinden. een maat kwam langs spoot wat contact spray in het contactslot en opeens starte die weer.
hij deed het weer perfect als nieuw. tot ik weer over een drempel heen sprong en toen hield ie weer in.
even met het achterwiel een paar keer op de grond stuiteren. en hij ging weer. tot ik stomweg weer over een drempel heen sprong en toen begon de ellende.
hij hield weer in met een max van 10/15 km u.



klinkt als slechte bedrading?
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
s4t4n 13-12-2008 17:12 Print reply
Posts: 23
oke maar is het dan niet raar dat ie wel probleemloos start en wegrijd tot de hoek van de straat ?
zodra die maar een beetje warm word dan houd ie opeens in.
althans dat idee heb ik.
en het feit dat als ik van een berg af ga dan lijkt het alsof die tegenword gehouden. volgens mij als ik het contact uit zet rolt ie nog sneller de berg af als dat ik hem start en volgas de berg afga. oja en als ik het achterwiel optil en het wiel draai loopt ie soepel. ook met gasgeven geeft ie dan volgens mij gewoon volgas.

Dit bericht is gewijzigd door s4t4n op 13-12-2008 om 17:15 uur.

Dit bericht is gewijzigd door s4t4n op 13-12-2008 om 17:16 uur.
 
4takker 13-12-2008 17:23 Print reply

Posts: 2395
volgens mij heeft het gewoon te maken met lomp over drempels rijden
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
woutertjuh92 13-12-2008 17:33 Print reply

Posts: 150
ik heb ongeveer hetzelfde probleem met mijn tomos.
bij mij komt het volgens mij gewoon doordat er troep in de tank zit en wanneer ik dan over een drempel ga "waait" de troep op en verstopt mijn benzine filter. en krijgt dan dus te weinig benzine en loopt niet lekker.
 
s4t4n 13-12-2008 18:00 Print reply
Posts: 23
ja oke je kan ook remmen voor een drempel maar sommige die vragen er gewoon om. en dan nog denk ik dat je best wel her en der een sprong moet kunnen maken met een slider.
het voelde in eerste instantie alsof er een remschoentje losgesprongen was ofzo waardoor die een beetje aan liep.
maar inmiddels zal dat remschoentje wel tot gruis verpulvert zijn.
want het achterwiel draaid gewoon soepel en buiten dat remmen doet ie ook nog steeds..
en wat de tank betreft. die is helemaal van plastic dus roest is geen optie. dop heeft er altijd opgezeten. en heb nooit met benzine van jerrycans lopen kutten. gewoon rechtstreeks vanuit de pomp in de tank. we mogen toch wel hopen dat die benzine 100% schoon is. ik neem aan dat het ook niet aan de olie toevoer zal liggen want zonder olie loopt ie vast. (olie zit wel apart. maar die dop is ook altijd netjes afgesloten geweest

ik heb ditzelfde probleem ook al eens met mijn citta gehad.
als je het achterwiel optilde gaf die volgas maar ging je erop zitten was het over. maar die starte ook kut en trok het niet meer om stationair te lopen zonder volgas te geven.
dat was toen snel en simpel opgelost. heb dat kolere ding zo de gracht in getyft.

maar met de slider ben ik van plan te zoeken naar een andere oplossing aangezien ik maandag weer naar me werk moet en mijn motor er ook al mee is uitgescheten.

nu ik erover nadenk zal het bij de citta wel gewoon de koppeling zijn geweest maargoed dat zoeken de vissen maar uit..

Dit bericht is gewijzigd door s4t4n op 13-12-2008 om 18:06 uur.
 
Saknet 13-12-2008 18:51 Print reply

Posts: 10355
dus je gaat er maar voor het gemak vanuit dat je benzinekraan niet verstopt kan zitten? wel eens van condens vorming gehoord?


 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
zijstandaard 13-12-2008 19:06 Print reply

Posts: 1117
carburateur schoon maken, als hij een jaar stil heeft gestaan
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
s4t4n 13-12-2008 19:09 Print reply
Posts: 23
oke wist niet eens dat er een benzine kraan opzat.
ik heb zo vaak gezocht in de hoop dat er toch ergens een soort van reserve opzat waardoor ik dus niet lopend verder hoefde.
maar dan is het toch raar dat er geen start problemen zijn ?
en dat ie tijdens het wegrijden/optrekken geen gestotter is ?
ik ben afgelopen week nog 2 keer heen en weer naar werk gegaan.
dan wel met 15 k/u maar toch zon 15 km.
en ookal had ik het nooit verwacht dat ie het zou redden.
leek dat probleemloos te gaan. ik ben er alleen bij 1 brug ff afgestapt omdat ik halverwege echt volgas stilstond. nou is dat ook wel een vrij stijle brug.

nadat hij een jaar stil heeft gestaan heb ik de carburateur 10 keer uit elkaar gehaald om zeker te weten dat dat niet het startprobleem was. ik heb alle holtes doorgeblazen en de sproeier enzo ff met een naald weer goed doorboord. (starten en stationair doet ie ook weer goed)


Dit bericht is gewijzigd door s4t4n op 13-12-2008 om 19:11 uur.

Dit bericht is gewijzigd door s4t4n op 13-12-2008 om 19:11 uur.
 
zijstandaard 13-12-2008 22:59 Print reply

Posts: 1117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: s4t4n
oke wist niet eens dat er een benzine kraan opzat.
ik heb zo vaak gezocht in de hoop dat er toch ergens een soort van reserve opzat waardoor ik dus niet lopend verder hoefde.
maar dan is het toch raar dat er geen start problemen zijn ?
en dat ie tijdens het wegrijden/optrekken geen gestotter is ?
ik ben afgelopen week nog 2 keer heen en weer naar werk gegaan.
dan wel met 15 k/u maar toch zon 15 km.
en ookal had ik het nooit verwacht dat ie het zou redden.
leek dat probleemloos te gaan. ik ben er alleen bij 1 brug ff afgestapt omdat ik halverwege echt volgas stilstond. nou is dat ook wel een vrij stijle brug.

nadat hij een jaar stil heeft gestaan heb ik de carburateur 10 keer uit elkaar gehaald om zeker te weten dat dat niet het startprobleem was. ik heb alle holtes doorgeblazen en de sproeier enzo ff met een naald weer goed doorboord. (starten en stationair doet ie ook weer goed)

na de prop uit de uitlaat te halen ook afgesteld?


Dit bericht is gewijzigd door s4t4n op 13-12-2008 om 19:11 uur.

Dit bericht is gewijzigd door s4t4n op 13-12-2008 om 19:11 uur.


 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
s4t4n 14-12-2008 0:00 Print reply
Posts: 23
ja
 
Saknet 14-12-2008 6:10 Print reply

Posts: 10355
automatische benzinekraan, niet iets waarmee je hem op reserve kan zetten.

komt erop neer dat je een stroomkring moet maken en ondertussen proberen in je benzineslang die vanaf de tank komt moet blazen.

dat hij wel start probleemloos is doodnormaal, waarschijnlijk komt er nog wel een heel zielig straaltje uit oid.. volg gweoon je benzine trajaect vanaf tank kom je het vanzelf tegen
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
s4t4n 14-12-2008 9:50 Print reply
Posts: 23
oke ik had nog wel het vacuum systeem getest.
door aan het vacuum slangetje te zuigen.
maar later bedacht ik wie zegt er dat mijn carburateur wel genoeg vacuum zuigt. enig idee hoe ik dat kan testen ?
 
s4t4n 14-12-2008 20:14 Print reply
Posts: 23
probleem is opgelost het was de uitlaat die dichtgekoold zat.
ding vliegt nu. ik flikkerde er net bijna achterover vanaf toen ik gas gaf bij het testen.

dit topic mag verwijderd worden of slotje of wat dan ook.
 

Dit topic is 1187 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved