Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zhongu

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1332 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53618 - zhongu
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 666 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vespa_hein 13-12-2008 14:56 Print topicpost

Posts: 466
heej mensen,

een vriend van me heeft een zhongu met kapotte schroefdraad van zijn bougiegat. nu wil ik de kop erafhalen, het is een 4-takt. Ik heb het kleppendeksel eraf en de tuimelaars. maar nu is het probleem dat de tuimelaars worden aangedreven door een ketting en er zit aan het kleine nokkenasje dus een tandiel. Maar als ik die ketting/tandwiel eraf haal dan klopt de timing niet meer als die verdraait. hoe demonteren julie zo'n 4 takt kopje?

gr. hein
 

Aquamaniac 13-12-2008 15:33 Print reply

Posts: 882
waarom zou je het kopje eraf halen ?

gewoon helicoil inzetten
en tijdens het boren en tappen voor de helicoil er een hele goede stofzuiger bijhouden dan kan er nagenoeg niks fout gaan (en evt na het plaatsen van de helicoil nog even een luchtspuitje door de cillinder heenhalen)

 
er gaat niks boven luchtkoeling
vespa_hein 13-12-2008 15:54 Print reply

Posts: 466
ik kan er niet bijkomen, en een stofzuiger erbijhouden lijkt me evengoed niet slim, want dat helpt niks.
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 13-12-2008 15:56 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
waarom zou je het kopje eraf halen ?

gewoon helicoil inzetten
en tijdens het boren en tappen voor de helicoil er een hele goede stofzuiger bijhouden dan kan er nagenoeg niks fout gaan (en evt na het plaatsen van de helicoil nog even een luchtspuitje door de cillinder heenhalen)


das niet het slimste wat je kunt doen lijkt me.. één splintertje tussen je zuiger en je cilinder en het is gebeurd he..

ik zou met een kraspen oid ff markerings streepjes zetten op de verschillende onderdelen, voordat je het los haalt.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Aquamaniac 13-12-2008 16:07 Print reply

Posts: 882
Quote:
das niet het slimste wat je kunt doen lijkt me.. één splintertje tussen je zuiger en je cilinder en het is gebeurd he..



mischien een slechte vergelijking
maar dacht je dat ze bij auto's de cillinderkop voor zo'n geintje eraf halen ?

heb het in elk geval in 11 jaar sleutelen nog geen enkele monteur zien doen altijd gewoon helicoil zetten met de kop op het blok
en heb het ook nog nooit fout zien gaan

 
er gaat niks boven luchtkoeling
-Bassie- 13-12-2008 16:10 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
[...]


mischien een slechte vergelijking
maar dacht je dat ze bij auto's de cillinderkop voor zo'n geintje eraf halen ?

heb het in elk geval in 11 jaar sleutelen nog geen enkele monteur zien doen altijd gewoon helicoil zetten met de kop op het blok
en heb het ook nog nooit fout zien gaan



wij doen dik vet op de tap

dan valt er niks tot bijna niks in
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
vespa_hein 13-12-2008 16:14 Print reply

Posts: 466
beter nooit meer aan zo'n ding sleutelen:P maar ik probeer wel ff de kop er nog af te krijgen zodat ik mooi kan tappen en helicoil busje erin kan draaien

Dit bericht is gewijzigd door vespa_hein op 13-12-2008 om 16:27 uur.
 
Joel_koningslust 13-12-2008 16:42 Print reply

Posts: 14514
ff krukas en nokkenas goed op een paar punten aftekkenen. en dan kan je de ketting eraf halen. naderhand zet je alles weer op je markeringen en klopt het als het goed is weer
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
vespa_hein 13-12-2008 16:44 Print reply

Posts: 466
oke maar krukas kun je nu niet aftekenen omdat die onderin zit.
 
Joel_koningslust 13-12-2008 16:46 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vespa_hein
oke maar krukas kun je nu niet aftekenen omdat die onderin zit.



iets op je krukas dan. je vliegwiel bijvoorbeeld
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
4takker 13-12-2008 17:05 Print reply

Posts: 2395
als je het weer wil monteren moet je is de ontstekings kap er afhaalen en kijken of er op het vleigwiel een T staat en als het goed is zit er tegen de boven zijde van de karters een kleine in keping(sleufje) zet deze 2 in lijn met elkaar en als het goed is moet de zuiger dan boven in zitten
dan kan je de kop er op zetten en daar bij moet je op letten dat op het noken as tandwiel een merk tekentje zit en in de kop aan de linker zijde als je in het gat waar je tandwiel moet komen
deze moet je ook in lijn hebben staan dan als dat goed kan je weer rijden met dat ding

 
Never drive faster then your guardian angel can fly

Dit topic is 666 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved