Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TSX 70cc Malossi tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1130 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5360 - TSX 70cc Malossi tunen
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2927 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

scooterkiller 5-9-2002?19:53 Print reply

Posts: 2987
"TSX" skabla snapt hem teminste, het is niet TSX70 scooterkiller,
maaaaaaaaaaaaaaaar,
MTX125 scooterkiller.

Die tsx70 is nou juist het probleem.

 
BIERTJUH!!!!!!!!
Rudy 5-9-2002?20:18 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Jeroen (scooterkiller)?Engel

"TSX" skabla snapt hem teminste, het is niet TSX70 scooterkiller,
maaaaaaaaaaaaaaaar,
MTX125 scooterkiller.

Die tsx70 is nou juist het probleem.



haal je niet tegen evo70,mhr huppelde pup 70 denk ik
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
scooterkiller 5-9-2002?21:08 Print reply

Posts: 2987
zelfs de 70cc corsa kit (gietijzer)op een scooter loop harder kwa top snelheid.
Laat staan een Polini EVO of Malossi MHR replica of de Malossi MHR for race, dat loopt minstens 140km/h.


[This message is edited by Jeroen (scooterkiller) Engel on 5-9-2002 21:17]
 
BIERTJUH!!!!!!!!
barry 5-9-2002?21:18 Print reply

Posts: 7387
jah maar daar noem je ook wat, 125cc trekt wel een 70cc er uit, maar kijk ff hoeveel cc verschil daar tussen zit

een 70cc schakel trekt gewoon nooit een 70cc scooter er uit in het dagelijksleven, DUS IK HEB HET HIER NIET OVER ALLES TUNEN HE!
 
He?
scooterkiller 5-9-2002?21:21 Print reply

Posts: 2987
Maar een 70cc op een schakel moet toch harder kunnen gaan dan 85km/h, dus tunen die cilinder.

 
BIERTJUH!!!!!!!!
Zoetahmeerdah [Marcel] 5-9-2002?22:35 Print reply

Posts: 5996
hier zijn al zoveel topics over geweest,

jullie hebben het over zwaar getunde scootercilinders, MHR replica, polini EVO.
ik heb nog nooit een evo gezien op een schakel? of een dikke 110cc met vlinderpoort?

al zou je een 70 eve dik tunen als een 70 evo ofzo dat je nog raar staat te kijken,
 
ik haat mensen
Martijn 5-9-2002?22:53 Print reply
Posts: 10000
ah...wederom een theorie....

blijkbaar is er iets in ons leven (massamedia) dat ons wijs heeft gemaakt dat er voor skoeters alleen maar snelle onderdelen bestaan....wat ik hier boven lees...zo denken skoeterrijes ook...te simpel....alles evo...blablabla... maar over een dergelijke setup op schakels zoals werd gezegd denkt niemand na....ik ook niet....dat is dus heel strange...zeker voor ons als schakelbrommerrijers...aangezien wij skoeters nu opeens als reesmonsters zien...

vaag he...ben ik nou slim met zon reply?? en niet alleen ditstukkie kwoten en zeggen van "nee" want das triest...en helemaal niet gaan doen omdat ik nu zeg dat je het niet moet doen want dan vraag ik een ban aan voor je.

zo. ik gaat een peukie roken na zoveel gebruik van de herses.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Schuimpie 5-9-2002?23:06 Print reply
Posts: 376
als je voor een scoot een (beruchte) polini evo heb of een malossi mhr ehb je dat toch ook voor schakels of iets wat etzelfde doet. neem nou die race kreidler tegen die race scoot (was laatst een topic over kan em niezo snel trug vinden) die boekte die scoot ook gigantisch. bij deze gelijk de vraag is er een vergelijkbare evo of mhr voor schakels (nsr/mb/mt enzo)
 
Don't be drunk and drive... if you can be stoned and fly...
Martijn 5-9-2002?23:15 Print reply
Posts: 10000
nou...volges mij niet.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Schuimpie 5-9-2002?23:17 Print reply
Posts: 376
en valt er dan aan een mhr nog veel te tunen of niet als je dan een malle ossie voor de nsr heb en die tot ze uiterste laat tunen (stel) krijg je dan niet hetzelfde effect als je met een mhr zou hebben??? (mischien voor in de toekomst) (het zal goedkoper zijn om een 80 blok te kopen)
 
Don't be drunk and drive... if you can be stoned and fly...
barry 6-9-2002?08:28 Print reply

Posts: 7387
maar hier hebben we het weer over het tunen, ik zei duidelijk in het dagelijks leven, dus wat je zo in de winkel koopt, kijk je kunt alles zo ver aanpassen en tunen datniemand je er uit blaast, maar wie doet dat nou... ja 1 op de zoveel mensen

en die vergelijking over die race kreidler en die race scoot, man wanneer rijd je daar nou mee in het verkeer, dat kan jah helemaal niet door de politie.

als je gewoon de snelste 70cc neemt voor een schakel met de juiste carb en de juiste uitlaat, dus niet op maatgemaakt en zo. en voor een scoot ook hetzelfde, dan weet ik wel wie harder trekt

dat komt omdat voor een scooter gewoon sneller onderdelen te vinden zijn maar daarom vind ik het ook dikke onzin dat sommige kereltjes zitten te bleren dat ze met 70cc alle 70cc scooters kwijtrijden...

dit wou ik ff kwijt

 
He?
Rudy 6-9-2002?11:38 Print reply

Posts: 3471
idd
als je voor b.v. nsr zon zelfde soort cil zou kunnen krijgen (met vlinderpoort of w-poort) is de nsr denk ik sneller .
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Sneks 6-9-2002?22:07 Print reply
Posts: 2499
ik heb er 1 met fluitpoorten
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Pertijn 6-9-2002?22:28 Print reply
Posts: 846
[ontopic]
Als je 2 voetpakking monteerd gaat je compressie omlaag.
Als die te laag is gaat het rendement van de verbranding achteruit.
En dus het topvermogen in dit geval?
Breder maken, als kan, is bijna nooit een verkeerde keuze lijkt me.
Zeker als ze malossi spul hebt kan je best naar de maximale poortbreedte bij de uitlaat.
Mits je hem niet vierkant maakt natuurlijk maar dat spreek voor zich..
[/ontopic]

Krijgen we het scooter gedoe weer =D
Die kreidler was toch met roterende inlaat?
Niet te vergelijken.
Zip zag er ook nogal brak uit toen, niet eens lc ofwel?
Maargoed, zet bijvoorbeeld een top p 70, shot, 17,5mm en wat zooi op een aerox en voila 12pk..
Haal je gewoon niet zomaar met je schakel (tenzij RS of Derbi ofzo).
Met de juiste spullen loopt een RS dus wel hard (even ten overvloede, 50 bidalot erop untuned, 20mm tillotson, gelaste pijp en binnenrotor, pomp los gekoppeld zit wel op 16pk, zelfs een meeting van 17pk gehad).

Op het derbi forum beweerd een gast met een getunede airzool, 21mm, lolly mot0, mvt met bijna 22pk te rijden..
Kans is klein dat er iets van klopt maar de spullen zijn er inmiddels wel voor derbi (50mm malossi mhr, mhr uitlaat, misschien binnenkort ook malossi/selettra rotor?).
Snel gaat het iig wel.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
scooterkiller 6-9-2002?22:58 Print reply

Posts: 2987
Dubbele voetpakking is dus nodig bij een malossi cilinder want anders gaan de poorten niet volledig open en komt de zuiger tegen de kop aan, dat je het ff weet.

uitlaat poort ga ik zoizo bijwerken en de rest ook trouwens ik was alleen benieuwd of iemand tips heeft hoever je kan gaan met uit vrezen (hoogte, breedte van de poorten om het maximale uit de cilinder te halen).

 
BIERTJUH!!!!!!!!

Dit topic is 2927 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved