Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TSX 70cc Malossi tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1239 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5360 - TSX 70cc Malossi tunen
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 2925 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

scooterkiller 3-9-2002?20:18 Print topicpost

Posts: 2987
Wie heeft er goeie ervaring met het tunen van een 70cc Malossi cilinder + extra´s.

Zo ja ik zou dan graag willen weten wat je er precies aan gedaan hebt.

Wat ik onder m´n TSX heb hangen is:
-70cc malossi cilinder, met dubbele voetpakking
-21 mm carborateur
-carter is bijgewerkt zodat de spoelporten vloeiend overlopen op het carter
-carbon membraam
-filter bijgewerkt doormiddel 2 minarelli luchtfilter pijpen, de inlaat van de filter is nu zo een 30mm (lekker stil)
-orginele uitlaat maar dan zonder schotten die heb ik er uit gehaald (lekker stil)
-powerbox
-oliepomp + tandwiel er afgehaald

Maar hij loopt niet harder dan 80km/h en niet meer dan 8000rpm

Proma uitlaat heb ik ook geprobeert, veel herrie, meer toeren (11000), minder PK, net zo snel.

Dus wie o wie heeft advies.

Alvast bedankt.


[This message is edited by Jeroen (scooterkiller) Engel on 3-9-2002 22:37]
 
BIERTJUH!!!!!!!!

barry 3-9-2002?20:48 Print reply

Posts: 7387
toch wel vaag dan want je zult toch denken als die meer toeren maakt dat je langer kunt doortrekken dus iets meer vermorgen, iets zwaarder vertanding er op, wat resulteert op een hogere top

mijn buurjongen heeft ook een 70malossie op zijn tsx liggen en die rijd 90km/h bij 9500rpm, daarna gaat hij overtoeren draaien, met 50gianellie bocht. in de vrij haalt hij moeiteloos de 11-12000rpm, en in 1,2,3,4,5 gaat ie gewoon niet verder dan 9500rpm anders draait ie echt veel overtoeren,en zijn onsteking is standaard maximaal vervroegd, en ondanks de niet veel toeren haalt ie toch de 90km/h, liggende de 95 dacht ik

misschien moet je dat eens doen

[This message is edited by $-Bill Gates-$ (barry) - tukkertje on 3-9-2002 20:52]
 
He?
De Schout 3-9-2002?20:54 Print reply
Posts: 5327
zou eerst die proma er terug onder hangen, en dan voortandwieltje een tandje kleiner pakken, en dan kijken wa tie doet. als het dan nog nix is, ok je uitlaat poort nog 1 a 2 mm omhoog halen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Martijn 4-9-2002?00:26 Print reply
Posts: 10000
kheb ook 70malossi...kga em niet tunen..of laten tunen..hijft nou vet kracht genoeg...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
-Michiel RS- 4-9-2002?01:04 Print reply
Posts: 2803
hoe heb je die powerbox erop geflept dan? want je hebt geen spruitstuk, enne je kan hem er netzogoed weer afhalen ,want het heb toch geen nut (heb ik ook gedaan).

Enne originele moet je vervangen voor proma uitlaat, gewoon goede demper (proma demper ovaal) erop doen met verse dempingswol dan is hij wel stil hor, en ori bocht heeft gare expansiekamer dus beter proma nemen enne dan tandwielverhouding erop aanpassen, ik denk inderdaad een kleiner voortandwiel, want hij gaat meer toeren maken bij dezelfde snelheid ongeveer he of iets sneller.
 
scooterkiller 4-9-2002?01:01 Print reply

Posts: 2987
uitlaatpoort ophogen is een idee.

He martijn zou je willen vertellen hoe hard i loopt en wat je er onder hebt zitten.

De mijne trekt ook vet op maar als ik er 1 tandje grotere voortandwiel op zet gaat i gewoon te moeilijk doen in zn 5 (wind mee 90km/h wind tegen 60km/h)en dat valt me een beetje tegen voor een 70cc malossi met 21mm enz.
 
BIERTJUH!!!!!!!!
scooterkiller 4-9-2002?01:08 Print reply

Posts: 2987
tuurlijk zit er een spruitstuk op mn TS ook van Malossi en ook 21 mm er is net genoeg ruimte om een gaatje te boren op de rand van het spruitstuk wat je op je cilinder vastzet en in dat gaatje schroefdraad te tappen om er een slangtule op te zetten, bij mij geeft het zeker wel meer koppel, ik kan het echt merken.
 
BIERTJUH!!!!!!!!
scooterkiller 4-9-2002?01:14 Print reply

Posts: 2987
bij mn proma pijp moet er 1 tandje kleiner voortandwiel opzetten anders haalt i heel slecht mn 5de versnelling als ik dat gedaan heb loopt i ongeveer net zo hard als met mn orginele pijp zonder schotten alleen bij die orginele pijp is mn powerband veel breder, duzzz

Ik ben niet lastig hoor


[This message is edited by Jeroen (scooterkiller) Engel on 4-9-2002 01:18]
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Martijn 4-9-2002?13:05 Print reply
Posts: 10000
ok... hij reed 95 met deze setup...misschien nog ietsjes harder omdat de weg op was...dus kon net niet optimaal...misschien mot ik nog een groter vtw...heb nu 16 binnengekregen...
setup:

70malossi
18 dellorto
80 gianelli
powerfilter (variabele crossfilter)
twv 15:52

kheb nou in plaats van powerfilter de ori filter eropgezet, ivm het geluid, want powerfilter maakt kankerherrie... maar nous mn bougie nogal zwart...en hij rijdt vet minder...

kga es kijke of ik nix kan fixen met een powerfilter dat ie minder herrie maakt ofzo... en dat grotere tw proberen...dat het 16:52 wordt...hope dat ie net de 100 haalt...

edit: hij trekt trouwens ook als een beer...bij schakelen van 1 naar 2 komt mn voorwiel ietsjes los, en als ik in zn 1 rijdt en ik laat gas los vlak voor powerband en trek em dan meteen vol open schiet ie achterover...dus van daar dat ik em niet laat tunen...slijten je suckerveren ook vet hard...en die zijn prijzig voor 70 malossi...

[This message is edited by Martijn Ts ... on 4-9-2002 13:10]
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
scooterkiller 4-9-2002?20:37 Print reply

Posts: 2987
Bedankt voor je reactie,
Ik ga toch mar ff een powerfilter proberen, ik ben toch wel benieuwd of het scheelt, wieweet.

Thanx
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Blorn 4-9-2002?20:50 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: Jeroen (scooterkiller)?Engel

-filter bijgewerkt doormiddel 2 minarelli luchtfilter pijpen
en dat noemt zich scooterkiller????
 
scooterkiller 4-9-2002?21:43 Print reply

Posts: 2987
:n :n :n

[This message is edited by Jeroen (scooterkiller) Engel on 4-9-2002 21:56]
 
BIERTJUH!!!!!!!!
scooterkiller 4-9-2002?21:43 Print reply

Posts: 2987
Minarelli pijpies zorgen er gewoon voor dat mn filter stil is en toch veel lucht krijgt, snappie, als je niet weet wat ik met minarelli pijpies bedoel, praat er dan niet over

[This message is edited by Jeroen (scooterkiller) Engel on 4-9-2002 21:53]
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Martijn 4-9-2002?21:51 Print reply
Posts: 10000
bij mij scheelt powerfilter echt veel..kheb em er vanmiddag weer ondergehangen...wel vette kankerherrie...das wel kut..maar hij rijdt echt ontiegelijk...met ori luchtilter is mn bougie zo zwart...en zonder filter wil ie niet in de hoge toeren...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
scooterkiller 4-9-2002?21:58 Print reply

Posts: 2987
He martijn, wat voor sproeier gebruik je, scheelt mij weer tijd als ik het weet.

 
BIERTJUH!!!!!!!!
Blorn 4-9-2002?21:59 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: Jeroen (scooterkiller)?Engel

Minarelli pijpies zorgen er gewoon voor dat mn filter stil is en toch veel lucht krijgt, snappie, als je niet weet wat ik met minarelli pijpies bedoel, praat er dan niet over

[This message is edited by Jeroen (scooterkiller) Engel on 4-9-2002 21:53]
wat ik WEL weet is dat het van een scooter afkomt
 

Dit topic is 2925 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved