Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda mb vastloper, géén kras in cilinder...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1091 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53598 - Honda mb vastloper, géén kras in ...
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4122 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mr200r 14-12-2008 21:35 Print reply
Posts: 5122
Als je nou het nog 1 keer zelf doet,maar met een gewone pakking dan zet je hem ineen-eenpaar keer L en R tegen de krukas slaan
tot het goed aanvoeld,de krukas moet gewoon even goed op zijn plek zitten.
Aan je verhaal te horen kun je het best.
Alleen dikke pakking en centreren.
Wegbrengen kan altyd nog en het enige verschil is de pakking en een paar tikken.
 
mr200r
Thijsje 14-12-2008 21:59 Print reply

Posts: 1687
ik gebruik een gewone pakking!!
maar dat is dus nog te dun.. dus ff 2 pakkingen monteren denk ik dan..

morgen aaf wil ik m zelf nog eens uit elkaar halen, broer dr bij..
krukas is gecentreerd.. iig, zo op het oog lijkt hij perfect recht... als je m ronddraait maakt hij geen slag.. iig, mij niet opgevallen..


morgen/overmorgen weet ik meer
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Saknet 14-12-2008 22:05 Print reply

Posts: 10355
et gaat niet met centreren om of ie scheef zit maar of ie in het midden zit, hij zou niet eens scheef kunnen zitten

altijd 1 blokpakking gebruiken, heb je er meer nodig dan zit er iets niet goed (ringetje teveel op die koppelings versnellingsbak as?)

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-12-2008 om 22:06 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Thijsje 14-12-2008 22:19 Print reply

Posts: 1687
hoe kan ik goed bepalen dattie in het midden zit dan...


en ik bedoel dat ie juist vérder uit elkaar zit,, als ik m met 1 pakking goed dicht draai, dan zit de krukas klem...
dus vandaar...

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
mr200r 14-12-2008 23:47 Print reply
Posts: 5122
Gewoon dicht draaien en slaan tot hij niet meer klemt.
Allebei de kanten ,en dan voelen als hij lekker draaid is het goed.

 
mr200r
Saknet 15-12-2008 7:41 Print reply

Posts: 10355
mja als je van dichtbij kijkt zie je tussen carter en krukaswangen aan (1 van) beide kanten een gleuf zitten, ik doe altijd zo dat ie op het oog precies in het midden zit (geen high resolutie camera die kan tippen aan het menselijk oog). hoe dichterbij je het bekijkt hoe beter gecentreerd resultaat je kan bereiken.

hoe beter gecentreerd hoe langere big-end levensduur


zie ook http://www.brommerforum.nl/showtopic/10324
peturr's post de rest is veelal onzin

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 15-12-2008 om 7:46 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Thijsje 15-12-2008 18:01 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
mja als je van dichtbij kijkt zie je tussen carter en krukaswangen aan (1 van) beide kanten een gleuf zitten, ik doe altijd zo dat ie op het oog precies in het midden zit (geen high resolutie camera die kan tippen aan het menselijk oog). hoe dichterbij je het bekijkt hoe beter gecentreerd resultaat je kan bereiken.

hoe beter gecentreerd hoe langere big-end levensduur


zie ook http://www.brommerforum.nl/showtopic/10324
peturr's post de rest is veelal onzin

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 15-12-2008 om 7:46 uur.

dus in prencipe wat mr200r zegt..

als ik dat na de tijd doe, ís het zoiezo goed?

ik ga nu na schuur en draai m weer open ..


 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Thijsje 15-12-2008 18:35 Print reply

Posts: 1687
wie weet exploded vieuw voor 6bak,
waar de 1 omlaag zit, rest omhoog (was speciaal ofzo..)

http://www.brommerfo...edgebase/Honda/MB/15

al gezien, staat alleen 4/5 bak in..


bovenste tandwiel, moet die met de vlakke kant naar het carter, of de tandwielen eronder....




edit


waarscheinlijk is de schakelwals iets omhoog gegaan.. zodat de schakelvorken ook meer omhoog zaten, dus de tandwielen ook.. wat dus leide tot (te)veel tandwielen op de assen, zodat ie klemzit..

vermoed ik

zometeen verder, nu eerst bakkie pleur




Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 15-12-2008 om 20:06 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
De Schout 15-12-2008 19:38 Print reply
Posts: 5327
tune tweak fiddle bang bummer
Thijsje 18-12-2008 16:52 Print reply

Posts: 1687
schop...


heb dinsdag blok in elkaar gezet.. alle tandwielen etc gecontroleerd op breuken of iets dergelijks..
nieuwe pakking (gewoon 1) tussen gedaan, dicht geschroeft.. alles dicht gemaakt etc, en ik kan gewoon schakelen..

krukas draait nog wel zwaar... kan m moeilijk met mn hand draaien...
kan dat komen door 1 NIEUW krukas lager, en keerring (linkerkant) lager heeft wel 20seconden gedraait ofzo


en

rechterlager/keerring van de krukas heeft zo'n 4km meegemaakt...


óf moet hij nou gewono super licht draaien??


bijde kant van de wangen is 0.45mm ruimte.. rechterkant van de wang ieeetsie meer..
heb paar keer op ene kant van krukas geslage, en op andere kant ook..


dus eigenljik is alles nu goed.. toch??
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
mb-rider 18-12-2008 17:15 Print reply

Posts: 453
als je moeilijk kan draaien zit het nog niet goed! paar tikken op het carter rond de krukas en de krukas zelf totdat hij goed komt te zitten.. het is een geduldig werkje
 
Thijsje 18-12-2008 17:28 Print reply

Posts: 1687
komt t niet doordat nieuw lager is??
zoiezo alles stroever dan toch..

en t is neit meer zo erg stroef als toen 1e keer..
2ekeer was naar mijn idee heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ietsje losser, alelen toen zat de bak vast

nu alles goed naar mijn idee.. alleen weet ik niet of t wel helemaal goed komt :P

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
mb-rider 18-12-2008 17:34 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
komt t niet doordat nieuw lager is??
zoiezo alles stroever dan toch..

en t is neit meer zo erg stroef als toen 1e keer..
2ekeer was naar mijn idee heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ietsje losser, alelen toen zat de bak vast

nu alles goed naar mijn idee.. alleen weet ik niet of t wel helemaal goed komt :P



mijn eerste honda blok was helemaal gereviseerd. en daar draaide hij ook super licht.
maarja is je eigen keus om gewoon te proberen hem aantekrijgen en hopen dat hij goed springt en losjes draait.
zitten bij je versnellingsbak alle ringetjes erwel in? je uitgaande as hoever kun je die naar buiten en naar binnen trekken?
 
Banaan 18-12-2008 17:37 Print reply

Posts: 5725
nieuwe keerringen draaien altijd eventjes zwaar
 
mb-rider 18-12-2008 17:50 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
nieuwe keerringen draaien altijd eventjes zwaar


dan kom je bij de vraag "WAT IS ZWAAR" als je bijv aan het koppelinghuis draait en de kruk gaat niet wat je zegt goed mee, dan vindt ik toch dat het niet goed zit.

maar dat kan Thijsje alleen zelf bepalen
 

Dit topic is 4122 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved