Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda mb vastloper, géén kras in cilinder...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1124 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53598 - Honda mb vastloper, géén kras in ...
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4121 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 13-12-2008 13:09 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
uh, met moeite 10k... rijd in e 6 tegen de 11 k hoor
(het rode gedeelte op je toerenteller, is btw ori belgische, zo'n snellerd.
trap m altijd wel helemaal door tot zo'n 10.5/11k.





11k is ook nog veeeeels te weinig voor c4, die worden gemaakt voor 16k te rijden
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Thijsje 13-12-2008 13:13 Print reply

Posts: 1687
oeh dat haalt ie niet.. jah in zn vrij mischien net.. maargoed.

tjah, sorry maar deze zit rechts, altijd in de olie.. kapot zallie niet lopen,, ben ik neit bang voor.. eerder bang voor linker lagert.. maargoed, ik ga nu ff na schuur, kachel aan doen.. blok eronder weg halen, bekijken en jullie horen dan meer
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Saknet 13-12-2008 14:28 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
maak het nou maar in een keer goed in plaats van iedere keer opnieuw prullen.

en @ mr200r, als ik een blok open heb flikker ik gewoon alle lagers weg, ook big-end. kost je een paar tientjes meer maar dan weet je ook zeker dat alles goed is. vooral big-ends zijn verradelijk, die kunnen nog erg goed voelen en als je ze uit elkaar perst schrik je jezelf een ongeluk..

Mwa, ik stelde het ook niet echt voor als permanente oplossing. Als hij van plan is dat blok later voor verkoop vd brommer nog een keer los te halen, en nu gewoon zo gauw mogelijk wil rijden, kan ie net zo goed best een tijdje zonder toerenteller en balansas rijden, meeste brommers hebben geeneens een balansas, en zoveel toeren maakt ie nou ook weer niet.

simpel je ropt het toerenteller asje los en je draait aan je vliegwiel, en voelt of het zaakje weer goed wil draaien.
blok hoeft er dan niet voor onderweg.

Je moet enkel wel even oppassen of de brommer nadien niet erg trilt, want dan kan je beter je toerentallen tijdelijk beperken. Het handigst is als je er dan een reserve blokje bij hebt, dan kan je die in alle rust in orde maken.. en mogelijk een reserve brommer om dat blok in te testen

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 13-12-2008 om 14:30 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Thijsje 13-12-2008 15:35 Print reply

Posts: 1687
tjah.. blok ís er wel.. alleen dat is ook niet alles... carterplug helemaal ral, lekt olie, donders veel kabaal, en versleten cilinder..

en dan elke week zo'n 100km rijden,, begin ik liefer niet aan..

maar ik geef je er wel gelijk in.. even rustig de tijd voor nemen enzo..

blok net uit elkaar.. balansas niets aan de hand mee... heel iets speling, maar is wel goed volgens bromboer..
krukas lager, linkerkant.. wás niet.. maar helemaal kapot nu.. helemaal blauwig/zwart verkleurt, zo donders warm is hij waarscheinlijk geweest..

als je hem ronddraaid hoorde je hem gewoon lageren...

óf heeft het lager geen olie gehad...

zoiezo wil ik zelf graag dat het toerenteller wel functioneert.. ding zit er niet voor niets op.. als ik wou dat hij het niet zou doen, zou ik hem niet aangesloten hebben..



maargoed, lager word nu vernieuwd... half 5 klaar, dan alles in elkaar proppen, neuje olie, pakkingen, en gaan...







EDIT
hoe heeft dat lager vást kunnen lopen dan.. want mn band slipte echt door tot ik stil stond.. daarna kon ik m gewoon weer aanlopen... en als ie dna aan is, merk je al dat hij in teoren/kracht daalt, en dan krakk stond ik weer stil...
gewoon dat alle lagers uitzetten ofzo, in de buitenring van het lager?? ofzoiets..

graag duidelijke uitleg..




Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 13-12-2008 om 15:36 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Thijsje 13-12-2008 23:31 Print reply

Posts: 1687
VERDAMMT!

vanavond blok in elkaar gezet, nieuwe lager enzo krukas draaide mooi, totdat ik m vastdraaie.. toen ging ie heel stroef... los gedraait, vloeibare pakking als opvulling gebruikt, dichtgedraaid, en ja! super!
ik blij dat t eens 'meezit'...
blokje in elkaar gedaan, onder mb gezet..
merk ik heeeeel veel compressie.. maar ik weet dat ie dat bniet heeft.. iig, niet zóveel.. dus vliegwiel voelen, ging zwaar, terwijl dit nog niet het geval was, toen ie nog op mn werkbankje lag...

maargoed, aangedaan met boormachine.. moet gewoon stationair etc kunnen lopen, vínd ik.. maar deedie niet, vliegwiel stond ook nagenoeg direct stil... tewrijl hij anders paar slagen doordoet..

besloten olie af te tappen, alle dinger eraf te halen, onsteking, cilinder, alle boutjes, op 2 na (zodat cartesr an elkaar blijfen)

even gekeken achter carterkap.. daar zat t probleem niet.. dus echt iets ín de bak, morgenavond ff kijke, maar ik denk dat ik m gewoon weg breng, en laat nakijken...

ben dr zat van, galisch onding
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
jeroentjen13 13-12-2008 23:34 Print reply
Posts: 850
je big end waar zit die eigenlijk precies?
kheb er al veel over gehoord maarja..
 
Niek de Wildt 13-12-2008 23:37 Print reply
Posts: 7168
waar heb je vloeibare pakking tussen gedaan?
ik denk dat je ergens te dunne pakking tussen hebt en dus het blok te dicht op elkaar zit.
 
jeroentjen13 13-12-2008 23:40 Print reply
Posts: 850
dat zijn die kleine cilindrisch lagertjes?
 
Thijsje 13-12-2008 23:40 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
je big end waar zit die eigenlijk precies?
kheb er al veel over gehoord maarja..


tussen krukas wangen..
daar zit het lager van de drijfstang.. dát lager is het bigend lager..

aan de andere kant van de drijfstang, waar je de zuigert op doet, word het small-end genoemd

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
waar heb je vloeibare pakking tussen gedaan?
ik denk dat je ergens te dunne pakking tussen hebt en dus het blok te dicht op elkaar zit.


tussen de middelste carters... zodat deze meer afstand vanelkaar zaten, zodat deze niet klemt.. zoals jij zegt...




krukas kan nu anderhalfe slag maken, en dan zit ie vast, ook anderhalf slag terug, weer vast...

zit écht ín de bak.. ..




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13dat zijn die kleine cilindrisch lagertjes?


jah, zijn die cilinderische lagertjes.. deze kregen de naam naaldlager








sorry voor onduideljikheid

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 13-12-2008 om 23:47 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Niek de Wildt 13-12-2008 23:41 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
tussen krukas wangen..
daar zit het lager van de drijfstang.. dát lager is het bigend lager..

aan de andere kant van de drijfstang, waar je de zuigert op doet, word het small-end genoemd


ik ben niet van gisteren, je bent gewoon onduidelijk, nergens in die laatste post kwam terug dat het over een big-end ging:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
VERDAMMT!

vanavond blok in elkaar gezet, nieuwe lager enzo krukas draaide mooi, totdat ik m vastdraaie.. toen ging ie heel stroef... los gedraait, vloeibare pakking als opvulling gebruikt, dichtgedraaid, en ja! super!
ik blij dat t eens 'meezit'...
blokje in elkaar gedaan, onder mb gezet..
merk ik heeeeel veel compressie.. maar ik weet dat ie dat bniet heeft.. iig, niet zóveel.. dus vliegwiel voelen, ging zwaar, terwijl dit nog niet het geval was, toen ie nog op mn werkbankje lag...

maargoed, aangedaan met boormachine.. moet gewoon stationair etc kunnen lopen, vínd ik.. maar deedie niet, vliegwiel stond ook nagenoeg direct stil... tewrijl hij anders paar slagen doordoet..

besloten olie af te tappen, alle dinger eraf te halen, onsteking, cilinder, alle boutjes, op 2 na (zodat cartesr an elkaar blijfen)

even gekeken achter carterkap.. daar zat t probleem niet.. dus echt iets ín de bak, morgenavond ff kijke, maar ik denk dat ik m gewoon weg breng, en laat nakijken...

ben dr zat van, galisch onding


wat ik hieruit lees is dat de krukas stroef draaide toen je het blok dicht had.


en waar wil je in godsnaam vloeibare pakking op doen bij het big-end? dat heb ik niet begrepen.
bedoel je loctide tussen de lagerpassing?
 
Thijsje 13-12-2008 23:45 Print reply

Posts: 1687
niek... lees de post van jeroentjen even, dáár reageerde ik even op.. hij vroeg wat bigend was, dus ik zeg, dat lager tussen krukaswangen...


snaps?




je hebt 2 carterdelen, waar de bak ín zit.. tussen deze 2 carterdelen heb ik vloeibare pakking gesmeerd..
op de middelste pakking..

snaps?





toen ik mijn blok OP de werkbank dicht had, klaar, kon ik vliegwiel mooi draaien..
blok onder de mb alles aansluiten want ik ging ervan uit dat alles goed was blijkt even later dat hij niet te ontkoppelen is. de band slipt gewoion, zat dus gewoon vast van binnen...


blok eronder weg gehaald, en klaar gemaakt om weg te brengen.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
mr200r 14-12-2008 1:10 Print reply
Posts: 5122
Heb je je krukas nu wel gecentreerd?
Het gaat niet om geld,maar telkens lager erin-eruit is gewoon
slecht,daarom kun je ze beter laten zitten(mits goed) @schout-
krukas in/uit elkaar is hetzelfde verhaal.
 
mr200r
Saknet 14-12-2008 6:19 Print reply

Posts: 10355
je lager heeft het dus heet gehad..

heeft dan ofwel in de verdrukking gezeten door ongecentreerde krukas, (had ie gelijk al zwaarder moeten draaien)

ofwel de keerring had je verkeerd gemonteerd, voor het carter oliekanaaltje geduwt waardoor ie geen (genoeg) smering kreeg.


Dat ie nu anderhalve slag kan draaien en verder niet, klinkt alsof je er een potje van hebt gemaakt (maar heb zoiets ook wel gehad ooit hoor, had ik alles in elkaar zat krukas muurvast) wel exploded views erbij gehad?

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-12-2008 om 6:21 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Thijsje 14-12-2008 14:41 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
je lager heeft het dus heet gehad..

heeft dan ofwel in de verdrukking gezeten door ongecentreerde krukas, (had ie gelijk al zwaarder moeten draaien)

ofwel de keerring had je verkeerd gemonteerd, voor het carter oliekanaaltje geduwt waardoor ie geen (genoeg) smering kreeg.


Dat ie nu anderhalve slag kan draaien en verder niet, klinkt alsof je er een potje van hebt gemaakt (maar heb zoiets ook wel gehad ooit hoor, had ik alles in elkaar zat krukas muurvast) wel exploded views erbij gehad?

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-12-2008 om 6:21 uur.




de keering is vrijwel te diep weggeslagen inderdaad..
zit nu wel goed hoor!

en nee, ik heb er geen potje van gemaakt.. 1ekeer zat alles ook goed enzo, mischien dat een opvulplaatje ernaast ik gekomen.. maar dat lijkt me niet..

maandag trek ik m ff los, als ik t niet direct zie, breng ik m weg..


 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Saknet 14-12-2008 14:46 Print reply

Posts: 10355
ik gebruik trouwens nooit vloeibare pakking in die bijna 11 jaar dat ik m'n eigen blokkies fix
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 4121 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved