Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vastloper, hoe werkt koelcircuit am6?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 819 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53588 - vastloper, hoe werkt koelcircuit am...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1988 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

laurensdt 11-12-2008 9:28 Print topicpost

Posts: 173
Hee,

ik heb een rs50(80cc) die verleden week is vastgelopen.
heb de kappen er nu af en ga nu motorisch dus beginnen.
dit is echter mijn eerste keer am6(en eerste keer watergekoeld), en heb dus geen verstand van het koelsysteem.

daarom wou ik even vragen of je om alles op te vangen gewoon 1 slang kan loshalen, of dat er uit alle slangen koelvloeistof gaat lopen.
als iemand daarmee zou kunnen helpen, heel graag.

nog een vraagje, als ik mijn cilinder eraf heb, waar zal ik dan nog meer naar moeten kijken, krukas,of er spul in het blok is gekomen, enz?

alvast bedankt!

laurens
 
squirtle squirt!

Master 1.0 11-12-2008 11:19 Print reply

Posts: 152
Je waterpomp zit met drie inbusboutjes vast. Als je de bout die links onder zit eruit draait dan tap je gecontroleerd je kvs systeem af (wel ff een bakje eronder zetten waar meer dan 1 liter in past). daarna kun je rustig alle slangen los scheuren. let er wel ff op dat als je je kvs weer gaat vullen dat je je slangen dan wel ff ontlucht.

Veel succes gr. wim
 
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen!
laurensdt 11-12-2008 14:44 Print reply

Posts: 173
ok super bedankt! maar over dat ontluchten, wat moet daar aan te pas komen?
heeft iemand daar toevallig een handigheidje voor of iets dergelijks?

gr. laurens
 
squirtle squirt!
Royal Club 11-12-2008 14:58 Print reply

Posts: 60390
alles monteren, beetje kvs er in, brommer starten, en dan langzaam bijvullen. als het vol zit nog ff in de slangen knijpen van je blok naar je rad, en cilinder naar de rad, en ff kijken of dat helpt, kan nog wat lucht uitkomen.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
laurensdt 11-12-2008 16:40 Print reply

Posts: 173
ok danku danku voor snelle(en nuttige) reacties.
heb nu alleen 1 probleem, op de plek waar die inbus links onder hoort te zitten, zit bij mij een grote kruisschroef. deze zit muurvast en is dolgedraaid. hoe ga ik die eruithalen?
of kan je de koelvloeistof ook anders leeg laten lopen?
 
squirtle squirt!
Royal Club 11-12-2008 16:41 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: laurensdt
ok danku danku voor snelle(en nuttige) reacties.
heb nu alleen 1 probleem, op de plek waar die inbus links onder hoort te zitten, zit bij mij een grote kruisschroef. deze zit muurvast en is dolgedraaid. hoe ga ik die eruithalen?
of kan je de koelvloeistof ook anders leeg laten lopen?


slan die van je rad naar de waterpomp loopt eraf trekken
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
laurensdt 11-12-2008 16:49 Print reply

Posts: 173
ok dankjewel, spuit het er dan niet uit?

 
squirtle squirt!
Royal Club 11-12-2008 16:53 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: laurensdt
ok dankjewel, spuit het er dan niet uit?


niet als het koud is.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Matthijsar50 11-12-2008 16:54 Print reply

Posts: 1029
en met ontluchten even voelen of de radiateur ook warm word, zo ja dan isie goed ontlucht..!
 
Peugeot 106 rallye ph2!
-simon- 11-12-2008 17:42 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: laurensdt
ok dankjewel, spuit het er dan niet uit?



als het koud is niet idd zoals royal al zei.

om het er een beetje vlot uit te laten komen kun je de dop boven op de rad of op het koelvloeistof tankje eraf draaien.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Master 1.0 11-12-2008 17:48 Print reply

Posts: 152
Bij de muurvaste dolgedraaide kruiskop moet je proberen of er een tang oid op past. of je probeert met een metaalbijtel aan de zijkant b=van de kop een braam te slaan zodat je harder kan slaan totdat de bout los komt (wel de goeie kant op meppen natuurlijk). Het is een gewone M6 bout met een koperen ring voor de afdichting ring liever niet beschadigen. Als het echt niet gaat de kop van de schroev af slaan met de bijtel en de andere schroeven van het waterpompdeksel ook los draaien. Deksel wegnemen en dan kan je gemakkelijk het stuk draad van de afgebroken bout losdraaien met een (grip)tang.

Succes gr Wim
 
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen!
markhispania3 11-12-2008 18:26 Print reply

Posts: 1971
vergeet niet dat een vastloper ook kan komen door een slechte afstelling/smering.
 
laurensdt 11-12-2008 21:56 Print reply

Posts: 173
allemaal bedankt!, maar dude, heb ik iets gezegd over die vastloper dan? het gaat me alleen om het leeg te laten lopen, om dan de cilinder eraf te trekken. zeg niet dat het door de koeling komt.
niet als boze reactie opvatten btw.

gr. laurens
 
squirtle squirt!

Dit topic is 1988 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved