Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zundapp bak stuk ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1148 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53587 - zundapp bak stuk ?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3731 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stevoo 10-12-2008 22:19 Print topicpost

Posts: 689
hallo

mijn zundapp doet het niet meer hier het verhaal:

ik 60 reed en was nog verder aan het optrekken.
en toen was het in eens krak en toen wou ie niks meer. toen in stil stond liep de motor nog maar wou niet meer in zijn versnelling.. en nu met motor uit hoor je als je koppeling in doet allemaal rare geluiden uit het blok en uit hoor je niks en krijg hem voelt niks meer van de versnelingen.

is dat miss ook koppelings plaat/platen die gebroken zijn ?? zoja is het dus gewoon wel van niewe der in en nieuwe olie ? of moet ie toch helemaal uit elkaar ?

of toch echt de helebak aan gort ?

alvast bedankt stevoo
 
MembraaNN beunhaas!!

Niek de Wildt 10-12-2008 22:33 Print reply
Posts: 7168
kunnen we niet ruiken, je moet je cilinder demonteren, en daarna je blok splitsen.
denk niet dat je een vastloper qua cilinder hebt gehad aangezien je nu geluiden hoort als je de koppeling inknijpt.
het hele blok moet zoiezo wel uit elkaar, bij een vastgelopen versnellingsbak of koppeling etc.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 10-12-2008 23:02 Print reply

Posts: 10835
ik zou de cilinder nog ff laten zitten.
Kun je hem nog starten? als dat zo is dan is iig de 2e versnelling nog heel

ik zou olie eraf halen, linkse deksel eraf en dan vliegwiel en ontsteking eruit.
Dan kun je de bouten aan voor het rechtse deksel eraf te halen en dan zie je de koppeling.

Als daar niks aan te zien is dan zal het blok uit elkaar moeten en helemaal uit elkaar.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
stevoo 10-12-2008 23:08 Print reply

Posts: 689
owh ja vergeten te vermelden de kickstarter zit vast dus krijg hem niet meer aan de loop.

en is zoiezo geen vastloper van cillinder

vind het zo raar want na dat ie krak zij liep ie mooi geen rare geluiden en reageerder ook gewoon nog op gas enzz..

Dit bericht is gewijzigd door stevoo op 10-12-2008 om 23:10 uur.
 
MembraaNN beunhaas!!
ikkejw 10-12-2008 23:40 Print reply

Posts: 9886
waarschijnlijk is er een koppelingsplaat gebroken die nu ergens tussen je kickstarter tandwielen zit.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
RR89 11-12-2008 0:19 Print reply

Posts: 327
er kan eigenlijk niet veel stuk aan een versnellingsbak van een dapp

geen idee wat je brommerskills zijn, maar..

Is je voortandwiel of ketting eraf misschien gegaan?
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
mr200r 11-12-2008 2:19 Print reply
Posts: 5122
Waarschijnlijk toch iets in de bak.
Heb je een zundappblok met schakelvorken of een wals?
 
mr200r
-wokkel- 11-12-2008 9:57 Print reply

Posts: 1129
ik zou als ik jou even de koppelings kant eraf halen dan hoeft het blok er niet onderuit alleen ontstekings kap los en alle bouten ff los halen. ohjah en vergeet de olie niet.

ik denk dat er iets los is gelopen.
 
kennyibanez 11-12-2008 14:53 Print reply

Posts: 529
is het niet zo dat als je wil kickstarter je hem door erop te trappen precies vooruit doet? dat heb ik ook voorgehad en was gwn de koppelingsplaten
 
why drive a car, if you can fly an airplane?
mr200r 11-12-2008 15:28 Print reply
Posts: 5122
Aan de rechterkant van het blok ,kun je bij zundapp de kapje afdraaien dan kom je bij de schakelklok.
Mischien daariets?
 
mr200r
honda fryslan 11-12-2008 16:16 Print reply

Posts: 1914
ik weet niet precies hoe het bij zundapp zit maar bij honda is het mogelijk dat je tandwiel(die dus met een moer aan je krukas zit) losraakt wanneer deze niet goed vast zit. dan wil je brommer nog wel lopen maar heb je geen aandrijving meer.. maar je krijgt bij honda je brommer niet meer aan..

zoals al gezegt aan een versnellingsbak kan weinig kapot gaan..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
stevoo 11-12-2008 16:58 Print reply

Posts: 689
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RR89
er kan eigenlijk niet veel stuk aan een versnellingsbak van een dapp

geen idee wat je brommerskills zijn, maar..

Is je voortandwiel of ketting eraf misschien gegaan?


nouw wel heel wat hoger als dat
 
MembraaNN beunhaas!!
2SLOW4ME 11-12-2008 17:43 Print reply

Posts: 1944
ik heb het ook al eens gepresteerd om een vernsellingsbak van mijn derbi aan gort te schakelen.. is niet zo heel moeilijk ..
Mja, toen warne er een paar tandjes die misen en kraakte het in het blok, + dat hij niet goed reageerde op gas (vind het niet zo vreemd als hij een paar tandjes mist)
en hij ging op en neer alsof je hem laat stikken in zn 1 bij t stoplicht, maar dna terwijl je 60 rijdt en de hele tijd ahcter elkaar.. (weet ff geen andere verwoording daarvoor..) DAt deed hij alleen in zijn 3 en zn 4 (ook de versnellingen die kapot waren), en in de andere versnellingen reed hij gewoon goed.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
Kerry King 11-12-2008 17:52 Print reply

Posts: 5037
ey als ik dit zoo bekijk :



Overzicht
Eigenaar voertuig stevoo
Soort voertuig Bromfiets
Merk voertuig Zundapp
Type voertuig KS
Kleur Groen
Bouwjaar 1977
Status voertuig Momenteel in bezit
Opgegeven max. vermogen Niet opgegeven
Opgegeven max. snelheid 70 km/h
Omschrijving





Specificaties
Cilinder 70cc
Carburateur / brandstof 15MM
Sproeier 86
Tandwiel verhouding 15-38
Uitlaat orgineel
Uitlaatdemper Origineel
Luchtfilter ogrineel
Velgen 2
Banden Origineel



zie ik da je een 70cc hebt dus ik denk dat je je kopelingshuiskapot is want da hoor ik vaker da ze met een 70cc de kopeling naar de %#$^%rijden die kan da nie aan

maar pak eerst is efe de kopelings kap er van zoo als Jozeff al zei dan moet je het kunnen zien wa der mee mis is



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
ik zou de cilinder nog ff laten zitten.
Kun je hem nog starten? als dat zo is dan is iig de 2e versnelling nog heel

ik zou olie eraf halen, linkse deksel eraf en dan vliegwiel en ontsteking eruit.
Dan kun je de bouten aan voor het rechtse deksel eraf te halen en dan zie je de koppeling.

Als daar niks aan te zien is dan zal het blok uit elkaar moeten en helemaal uit elkaar.



 
ik weet niet wat jouw probleem is ? maar de mijne is het niet
RR89 11-12-2008 21:38 Print reply

Posts: 327
je kan er toch niet mee door rijden,

dus kan je het beste je vliegwieldeksel los halen, ontsteking los halen. Dan alle (10?) schroeven aan de linkerkant eruit, er hoefden er 3 niet maar ik weet niet precies meer welke. Aan de andere kant moet je je schakelklok stel moer los halen en de carterbout daar onder. Het voortandwiel, uitlaat cilinder e.d. kan je voorlopig gewoon laten zitten, er kan alleen wel een bout achter je ketting verscholen zitten, dus goed op letten

dan ff op het koppelingsarmpje bewegen en dan kan je je rechterdeksel eraf halen.

Oja, eerst ff olie aftappen (grijs van kleur is dus niet goed)

dan zie je vanzelf wel hoe je koppeling er aan toe is
Als die wel goed is, dan ben ik bang voor je dat je blok uit elkaar moet.


Koppeling kan je loshalen als je ff een gereedschapje maakt die in de gaten van de plaatjes valt, zodat je je koppeling kan tegenhouden als je de moer los wilt draaien (bij montage is een borgplaatje niet echt nodig als je hem goed vast zit, wil je op safe spelen doe er dan maar wel een tussen)

Als je bezig gaat raad ik je aan ff naar het boekje 'zelf sleutelen zundapp' te zoeken. Hij staat hier ook geloof ik ergens op www.zunflappie.nl

Dit bericht is gewijzigd door RR89 op 11-12-2008 om 21:40 uur.
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
stevoo 11-12-2008 22:59 Print reply

Posts: 689
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RR89
je kan er toch niet mee door rijden,

dus kan je het beste je vliegwieldeksel los halen, ontsteking los halen. Dan alle (10?) schroeven aan de linkerkant eruit, er hoefden er 3 niet maar ik weet niet precies meer welke. Aan de andere kant moet je je schakelklok stel moer los halen en de carterbout daar onder. Het voortandwiel, uitlaat cilinder e.d. kan je voorlopig gewoon laten zitten, er kan alleen wel een bout achter je ketting verscholen zitten, dus goed op letten

dan ff op het koppelingsarmpje bewegen en dan kan je je rechterdeksel eraf halen.

Oja, eerst ff olie aftappen (grijs van kleur is dus niet goed)

dan zie je vanzelf wel hoe je koppeling er aan toe is
Als die wel goed is, dan ben ik bang voor je dat je blok uit elkaar moet

Koppeling kan je loshalen als je ff een gereedschapje maakt die in de gaten van de plaatjes valt, zodat je je koppeling kan tegenhouden als je de moer los wilt draaien (bij montage is een borgplaatje niet echt nodig als je hem goed vast zit, wil je op safe spelen doe er dan maar wel een tussen)

Als je bezig gaat raad ik je aan ff naar het boekje 'zelf sleutelen zundapp' te zoeken. Hij staat hier ook geloof ik ergens op www.zunflappie.nl

Dit bericht is gewijzigd door RR89 op 11-12-2008 om 21:40 uur.



oke heel erg bedankt
 
MembraaNN beunhaas!!

Dit topic is 3731 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved