mtx-motard |
10-12-2008 20:49 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: coolboy3339
Hallo,
ik heb een Aprilia RS50 model uit '98 - '03,
nou heb ik een voorband die maar voor de helft leegloopt, maar niet verder. Kan hij lek zijn? Of is het iets anders... voordat ik een nieuwe band koop:P
binnenband erin zetten
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
10-12-2008 20:50 |
Posts: 7728 |
probeer te ontdekken waar die lek is en laat er dan een prop in schieten. dat ie niet helemaal plat staat is misschien ook omdat je band gewoon stug is..
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Aquamaniac |
10-12-2008 20:50 |
Posts: 882 |
is dat zo'n tubeless ding ?
kan natuurlijk ergens een lekje zitten dat zo klein is dat er best wel wat druk nodig is om hem leeg te laten lopen
en als de druk dan wat minder wordt stopt ie met leeglopen of gaat het gewoon heel erg langzaam
bij tubeless - ventiel goed controleren (zeepsop gebruiken), loopvlak en zijkanten van de band goed controleren (wederom met zeepsop als er niks te vinden is) en de velgrand / velg goed controleren op beschadigingen
bij tubetype (met binnenband) - binnenband eruithalen opompen en in een bak water houden en eventueel velg en buitenband op scherpe delen controleren
|
|
er gaat niks boven luchtkoeling |
|
mtx-motard |
10-12-2008 20:50 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
probeer te ontdekken waar die lek is en laat er dan een prop in schieten. dat ie niet helemaal plat staat is misschien ook omdat je band gewoon stug is..
prop is echt kut.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
10-12-2008 20:52 |
Posts: 7728 |
als het goed gebeurd lijkt me van niet?
waarom is het zo vervelend dan?
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
rieju_racer |
10-12-2008 20:53 |
Posts: 1308 |
had ik ook maar bij mij was alleen het ventieltje kadoet daarna deed tie het weer prachtig
kijk eerst ff of je belletjes ziet als je wat speeksel op het veltiel doet, zo ja ffkes ventiel eruit draaien en nieuwe inzetten
|
|
Tijd is geld, geld is bier, en bier is lekker |
|
Banaan |
10-12-2008 20:53 |
Posts: 5725 |
kan ook zijn dat je band niet goed afsluit, op je velg, doordat je velg te ruw is ofso.
|
|
|
|
steef ts70xk |
10-12-2008 20:54 |
Posts: 3244 |
als er een gatje zit aan de zijkant van band bij de ang zeg maar zou ik er niet een prop in doen
|
|
|
|
Aquamaniac |
10-12-2008 20:55 |
Posts: 882 |
Quote: als het goed gebeurd lijkt me van niet?
waarom is het zo vervelend dan?
bij het rijden vervormt de band continue als je er een vreemd object doorheenduwt (bv een prop) zal deze altijd wringen in de band
iets wat bij extreme omstandigheden voor extra beschadigingen aan de karkasstruktuur van de band kan veroorzaken en voor een klapband kan zorgen (heel veel auto dealers gebruiken het ook niet meer omdat aangetoond is dat het onveilig is)
wil je de band wel laten pluggen laat dit dan doen met een plug/paraplu van binnenuit
|
|
er gaat niks boven luchtkoeling |
|
Royal Club |
10-12-2008 20:55 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Banaan
kan ook zijn dat je band niet goed afsluit, op je velg, doordat je velg te ruw is ofso.
ang?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
LadiciuS |
10-12-2008 20:56 |
Posts: 143 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
is dat zo'n tubeless ding ?
kan natuurlijk ergens een lekje zitten dat zo klein is dat er best wel wat druk nodig is om hem leeg te laten lopen
en als de druk dan wat minder wordt stopt ie met leeglopen of gaat het gewoon heel erg langzaam
bij tubeless - ventiel goed controleren (zeepsop gebruiken), loopvlak en zijkanten van de band goed controleren (wederom met zeepsop als er niks te vinden is) en de velgrand / velg goed controleren op beschadigingen
bij tubetype (met binnenband) - binnenband eruithalen opompen en in een bak water houden en eventueel velg en buitenband op scherpe delen controleren
geloof dat ie idd tubeless is... ik zal t proberen,
bedankt
|
|
Pardon, waar kan ik een powerband kopen? |
|
steef ts70xk |
10-12-2008 20:57 |
Posts: 3244 |
kun je zo zien, als het ventiel sluit op de velg is het tubles en als het met een moertje op de velg zit is het met binneband
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
10-12-2008 21:05 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
[...]
bij het rijden vervormt de band continue als je er een vreemd object doorheenduwt (bv een prop) zal deze altijd wringen in de band
iets wat bij extreme omstandigheden voor extra beschadigingen aan de karkasstruktuur van de band kan veroorzaken en voor een klapband kan zorgen (heel veel auto dealers gebruiken het ook niet meer omdat aangetoond is dat het onveilig is)
wil je de band wel laten pluggen laat dit dan doen met een plug/paraplu van binnenuit
ach ja, bij een brommer is het niet echt extreem natuurlijk
alleen een prop als het in het profiel is trouwens, zijkant kan niet.
Je kunt heb ook op de goedgekeurde manier doen met een paraplu maar dan moet je band eraf. Ook dat kan alleen in het loopvlak.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsx 50
kun je zo zien, als het ventiel sluit op de velg is het tubles en als het met een moertje op de velg zit is het met binneband
tubeless ventielen kunnen ook geschroeft zitten
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Niek de Wildt |
10-12-2008 21:24 |
Posts: 7168 |
kijk eerst maar eens naar het rubbertje in het ventiel.
|
|
|
|
patrick tzr rijder |
12-12-2008 12:01 |
Posts: 273 |
of je haalt het voorwiel eraf. leg hem in een grote bak water en dan flink op pompen miss zie je dan wel luchtbelletjes..
|
|
mien vrouw zei die brommers de deur uit of ik. soms mis ik haar. |
|