Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Aantrekkoppels gezocht!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 545 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #53581 - Aantrekkoppels gezocht!
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7155 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mcdronkz 10-12-2008 22:45 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


andere omstandigheden, andere voorwaarden dronkz.

Bij een sprintbrommer zit alles in de details.

In de fabriek is het allemaal lopende band werk, dan stel je een apparaat ergens op in en je gaat er constant t zelfde dingetje mee aanhalen.

Maar als je geen lompe boer bent, is vast gewoon vast. Gaat er niets kapot. Het verschil tussen 10 Nm en 11 Nm op je kopbouten merk jij niet in je prestaties van je ontgrensde 50cc bromfiets


Ik gaf maar twee voorbeelden van omstandigheden Johannus.

Dat het lopende band werk is begrijp ik, maar dat natuurlijk niets aan het feit dat het altijd verstandig is om blokdelen op moment aan te draaien, of ben je dat niet met me eens ?

Het verschil in prestaties ga je niet merken, maar volgens mij is het verschil in prestaties ook behoorlijk irrelevant. De punten die onze belgische vriend opnoemt zijn de punten waar het om gaat. Ik ben van mening dat wanneer je die zaken goed voor elkaar hebt, je er op lange termijn je voordeel mee doet.
 
honda_freak 10-12-2008 22:46 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]



"Niet kloppende toleranties die de slijtage verhogen"




daar merk jij nix van
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Tommyofzo 10-12-2008 22:46 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]



"Niet kloppende toleranties die de slijtage verhogen"


en nee, ik doe inderdaad zelf niet alles met de momentsleutel.
Maar wat jij zegt is dat het totaal geen nut had, dat is dus niet waar.


Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 10-12-2008 om 22:45 uur.

tegendetijd dat je van die slijtage wat merkt is je brommer al 100 keer gereviseerd en je frame al 3 keer door gerot
 
mcdronkz 10-12-2008 22:47 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommyofzo
[...]

tegendetijd dat je van die slijtage wat merkt is je brommer al 100 keer gereviseerd en je frame al 3 keer door gerot


Gast, serieus, met dergelijke uitspraken diskwalificeer je jezelf behóórlijk tijdens het voeren van een discussie.
 
Tommyofzo 10-12-2008 22:48 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]



"Niet kloppende toleranties die de slijtage verhogen"


en nee, ik doe inderdaad zelf niet alles met de momentsleutel.
Maar wat jij zegt is dat het totaal geen nut had, dat is dus niet waar.


Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 10-12-2008 om 22:45 uur.


ik zei dat het in de geval geen fuck uit maakt. het is er heus niet voor niets nee dat snap ik zelf ook wel, alleen zal je er in zulke gevallen nooit iets van merken.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Gast, serieus, met dergelijke uitspraken diskwalificeer je jezelf behóórlijk tijdens het voeren van een discussie.


Weer van die onzin, wanneer tape je je vingers een samen?

Dit bericht is gewijzigd door Tommyofzo op 10-12-2008 om 22:50 uur.
 
Derbi-Olaf 10-12-2008 22:49 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


daar merk jij nix van

Dat kan dan wel zo zijn, maar het is een feit.
Als je bij alles die instelling hebt die jij nu net vertoond, dan kom je nergens vrees ik.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Royal Club 10-12-2008 22:50 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Gast, serieus, met dergelijke uitspraken diskwalificeer je jezelf behóórlijk tijdens het voeren van een discussie.



idd

@ tommy, ik heb mn cil wel eens laten vastkaaien op te strak aangedraaide tapeinden
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
mcdronkz 10-12-2008 22:50 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Dat kan dan wel zo zijn, maar het is een feit.
Als je bij alles die instelling hebt die jij nu net vertoond, dan kom je nergens vrees ik.


Juist, dat noemen ze in Nederland gewoon een "net-niet" mentaliteit.
 
mcdronkz 10-12-2008 22:51 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]



idd

@ tommy, ik heb mn cil wel eens laten vastkaaien op te strak aangedraaide tapeinden


Inderdaad ja, en toen was je behoorlijk voorzichtig ook nog. Je ziet dus hoe nauwkeurig je moet omgaan met dat soort zaken.
 
honda_freak 10-12-2008 22:52 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Ik gaf maar twee voorbeelden van omstandigheden Johannus.

Dat het lopende band werk is begrijp ik, maar dat natuurlijk niets aan het feit dat het altijd verstandig is om blokdelen op moment aan te draaien, of ben je dat niet met me eens ?

Het verschil in prestaties ga je niet merken, maar volgens mij is het verschil in prestaties ook behoorlijk irrelevant. De punten die onze belgische vriend opnoemt zijn de punten waar het om gaat. Ik ben van mening dat wanneer je die zaken goed voor elkaar hebt, je er op lange termijn je voordeel mee doet.


en ik sprak je aan op beide voorbeelden willempie.

Het is verstandig om je hoofd te gebruiken bij het aandraaien van onderdelen. Maar in principe zet een verstandig mens (met een beetje ervaring) geen sleutel met een arm van 2 meter op een carterboutje. Derhalve vraag ik mij af welk nut het in dit geval heeft om zo sterk te concentreren op het aandraaimoment, terwijl de beste jongen allang gewoon even zn boutjes vast had kunnen zetten.

Tevens ben ik het met je eens dat op de lange termijn het beter is om je te houden aan opgegeven tolleranties. Echter worden de cilinder- en carterdelen van een gemiddelde brommer regelmatig vervangen omwille van opvoeren/afvoeren, persoonlijke voorkeur en andere vormen van slijtage niet afhankelijk van draaimomenten. Dit omdat een gemiddelde brommer gemiddeld om de 2 jaar van eigenaar met andere voorkeuren wisselt en af en toe gereviseerd moet worden. Binnen deze termijn is het niet sterk van belang je tijd en geld te verspillen aan de vraag of je wel rond het juiste aantal Nm zit.

@derbi olaf, je hoeft me niet als persoon aan te vallen op het moment dat je er even niet meer uit komt met je woorden, ik heb mijn antwoord uitgebreid met bovenstaande bericht. Wellicht dat het je nu wel beter bevalt, anders ga je maar zitten huilen in een hoekje vriend.

@ Keiji, zelfs met aandraaimomenten sloop je je brommer keer op keer.. dus wil jou ff uit de vergelijking houden als je t niet erg vind

Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 10-12-2008 om 22:55 uur.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Tommyofzo 10-12-2008 22:52 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Dat kan dan wel zo zijn, maar het is een feit.
Als je bij alles die instelling hebt die jij nu net vertoond, dan kom je nergens vrees ik.

true true.. maar als je het wel per situatie bekijkt zie je gewoon dat het in deze situatie irrelevant is.
 
mcdronkz 10-12-2008 22:55 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


en ik sprak je aan op beide voorbeelden willempie.

Het is verstandig om je hoofd te gebruiken bij het aandraaien van onderdelen. Maar in principe zet een verstandig mens (met een beetje ervaring) geen sleutel met een arm van 2 meter op een carterboutje. Derhalve vraag ik mij af welk nut het in dit geval heeft om zo sterk te concentreren op het aandraaimoment, terwijl de beste jongen allang gewoon even zn boutjes vast had kunnen zetten.

Tevens ben ik het met je eens dat op de lange termijn het beter is om je te houden aan opgegeven tolleranties. Echter worden de cilinder- en carterdelen van een gemiddelde brommer regelmatig vervangen omwille van opvoeren/afvoeren, persoonlijke voorkeur en andere vormen van slijtage niet afhankelijk van draaimomenten. Dit omdat een gemiddelde brommer gemiddeld om de 2 jaar van eigenaar met andere voorkeuren wisselt en af en toe gereviseerd moet worden. Binnen deze termijn is het niet sterk van belang je tijd en geld te verspillen aan de vraag of je wel rond het juiste aantal Nm zit.


Ok. Dus eigenlijk zeg je: je hebt gelijk willempie, maar het maakt geen reet uit omdat brommers toch vaak gereviseerd worden en van eigenaar verwisselen.
 
Derbi-Olaf 10-12-2008 22:55 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommyofzo
[...]

true true.. maar als je het wel per situatie bekijkt zie je gewoon dat het in deze situatie irrelevant is.

Nou, mijn motto is eerder: "Als je iets doet, doe het dan goed!"


Edit: extra veiligheid is nooit verkeerd, niet?


Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 10-12-2008 om 22:56 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
honda_freak 10-12-2008 22:56 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Ok. Dus eigenlijk zeg je: je hebt gelijk willempie, maar het maakt geen reet uit omdat brommers toch vaak gereviseerd worden en van eigenaar verwisselen.


we hadden toch een discussie over het nut van aandraaimomenten bij brommers? of is het discussiepunt ondertussen veranderd?
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Tommyofzo 10-12-2008 22:57 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Nou, mijn motto is eerder: "Als je iets doet, doe het dan goed!"


Edit: extra veiligheid is nooit verkeerd, niet?


Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 10-12-2008 om 22:56 uur.


klopt. maar.. Als ik die moment niet zou weten zou ik ze gewoon op gevoel vast zetten. omdat je weet dat het verder geen tot weinig invloed zal hebben.
 

Dit topic is 7155 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved