Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Aantrekkoppels gezocht!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 876 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #53581 - Aantrekkoppels gezocht!
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7152 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mcdronkz 10-12-2008 22:28 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommyofzo
[...]

Ah een argument.


Kom jij nu eens met een goed argument waarin je duidelijk uitlegt waarom aantrekmomenten onzin zijn. Waarom is het onzin dat ze vermeld worden in werkplaatshandboeken, en waarom is het uberhaupt onzin ? En waarom is er zo'n grote markt voor momentsleutels, meetgereedschap en alles wat ermee te maken heeft ?
 
honda_freak 10-12-2008 22:28 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Johan, mag ik vragen waarom je zegt dat je nooit met draaimomenten gewerkt hebt, en vervolgens zegt dat je helemaal niet met draaimomenten bij kopbouten hebt gewerkt ?

Voegt het laatste deel van de zin daadwerkelijk iets toe aan je eerste bewering ? Of impliceer je daarmee dat je een klein beetje met draaimomenten gewerkt hebt, maar niet bij kopbouten ?

Ik snap je niet.


Dat ik mij wellicht kan vergissen en een enkele maal onbedoeld toch wel met aandraaimomenten heb gewerkt bij een brommer, maar dat ik in ieder geval 100% zeker ben dat ik nimmer in het geval van kopbouten gebruik heb gemaakt van deze momenten.

zo beter?
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
mcdronkz 10-12-2008 22:28 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


Dat ik mij wellicht kan vergissen en een enkele maal onbedoeld toch wel met aandraaimomenten heb gewerkt bij een brommer, maar dat ik in ieder geval 100% zeker ben dat ik nimmer in het geval van kopbouten gebruik heb gemaakt van deze momenten.

zo beter?


Daarom zeg ik: zeg nooit nooit.

SHIT, doe ik het toch.
 
mcdronkz 10-12-2008 22:31 Print reply

Posts: 32777
Tommy is op dit moment een lang verhaal aan het schrijven dat werkelijk nergens over gaat.
 
Tommyofzo 10-12-2008 22:32 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Kom jij nu eens met een goed argument waarin je duidelijk uitlegt waarom aantrekmomenten onzin zijn. Waarom is het onzin dat ze vermeld worden in werkplaatshandboeken, en waarom is het uberhaupt onzin ? En waarom is er zo'n grote markt voor momentsleutels, meetgereedschap en alles wat ermee te maken heeft ?


omdat ik praktisch niemand ken die dat dan ook ooit maar vast heeft gezet (waar onder ik zelf met 'meet gereedschap' wat nooit voor problemen heeft gezorgd.
En al dat gereedschap is heus niet voor ielige 50cc brommertjes onwikkeld hoor.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Tommy is op dit moment een lang verhaal aan het schrijven dat werkelijk nergens over gaat.


Nee ik heb wel betere dingen te doen dan constant op bf 'f5' drukken

oh en btw het staat in de boekjes omdat ze anders zovaak gebeld worden voor vragen hoe strak ze moeten door mensen die denken dat dat nodig is.

Dit bericht is gewijzigd door Tommyofzo op 10-12-2008 om 22:34 uur.
 
Derbi-Olaf 10-12-2008 22:33 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommyofzo
[...]


omdat ik praktisch niemand ken die dat dan ook ooit maar vast heeft gezet (waar onder ik zelf met 'meet gereedschap' wat nooit voor problemen heeft gezorgd.
En al dat gereedschap is heus niet voor ielige 50cc brommertjes onwikkeld hoor.

nou daar zeg je me wat, des te kleiner de componenten, des te groter de nauwkeurigheid
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
mcdronkz 10-12-2008 22:35 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommyofzo
[...]


omdat ik praktisch niemand ken die dat dan ook ooit maar vast heeft gezet (waar onder ik zelf met 'meet gereedschap' wat nooit voor problemen heeft gezorgd.
En al dat gereedschap is heus niet voor ielige 50cc brommertjes onwikkeld hoor.


Je kent niemand, dus is het onzin ? Ik geloof dat m'n vorige post aardig klopt .

En bijvoorbeeld de mensen met 15+ pk 50cc's blokjes in de sprints, denk je dat die mensen hun spul niet supernauwkeurig uitmeten en op moment aandraaien om hun dure spullen waar veel tijd en geld in zit te sparen ?

En denk je dat jouw blok in de fabriek op gevoel in elkaar is gedraaid ? Dat gebeurt allemaal op een bepaald aanhaalmoment. En dat is niet voor jan lul.
 
Tommyofzo 10-12-2008 22:37 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Je kent niemand, dus is het onzin ? Ik geloof dat m'n vorige post aardig klopt .

En bijvoorbeeld de mensen met 15+ pk 50cc's blokjes in de sprints, denk je dat die mensen hun spul niet supernauwkeurig uitmeten en op moment aandraaien om hun dure spullen waar veel tijd en geld in zit te sparen ?

En denk je dat jouw blok in de fabriek op gevoel in elkaar is gedraaid ? Dat gebeurt allemaal op een bepaald aanhaalmoment. En dat is niet voor jan lul.

want? nu mag jij komen met je argumenten ipv er dom omheen te lullen met 'dat is zo' en onzin dat dat ik niemand ken zo lul je er meestal maar wat omheen volgens mij

kleine aanpassing. dat het bij dik getuned spul wel zo precies komt is nog wel te begrijpen. maar verder..

Dit bericht is gewijzigd door Tommyofzo op 10-12-2008 om 22:37 uur.
 
mcdronkz 10-12-2008 22:38 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommyofzo
[...]

want? nu mag jij komen met je argumenten ipv er dom omheen te lullen met 'dat is zo' en onzin dat dat ik niemand ken zo lul je er meestal maar wat omheen volgens mij


Volgens mij geef ik hele concrete voorbeelden van situaties die laten blijken dat aandraaien op een moment juist heel belangrijk is.

Jij bent hier degene die zegt dat 'ie niemand kent, en dat het dan maar onzin is.

Je draait de feiten gewoon een beetje om, niet waar lezer ?
 
Derbi-Olaf 10-12-2008 22:39 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommyofzo
[...]

want? nu mag jij komen met je argumenten ipv er dom omheen te lullen met 'dat is zo' en onzin dat dat ik niemand ken zo lul je er meestal maar wat omheen volgens mij

kleine aanpassing. dat het bij dik getuned spul wel zo precies komt is nog wel te begrijpen. maar verder..

Dit bericht is gewijzigd door Tommyofzo op 10-12-2008 om 22:37 uur.

want:
kromtrekken, afbreken, schroefdraad verneuken, lostrillen,...
en dan nog een van de belangrijkste dingen:
niet kloppende toleranties die de slijtage verhogen.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 10-12-2008 om 22:40 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Royal Club 10-12-2008 22:39 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Volgens mij geef ik hele concrete voorbeelden van situaties die laten blijken dat aandraaien op een moment juist heel belangrijk is.

Jij bent hier degene die zegt dat 'ie niemand kent, en dat het dan maar onzin is.

Je draait de feiten gewoon een beetje om, niet waar lezer ?


inderdaad dronkz
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
honda_freak 10-12-2008 22:40 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Je kent niemand, dus is het onzin ? Ik geloof dat m'n vorige post aardig klopt .

En bijvoorbeeld de mensen met 15+ pk 50cc's blokjes in de sprints, denk je dat die mensen hun spul niet supernauwkeurig uitmeten en op moment aandraaien om hun dure spullen waar veel tijd en geld in zit te sparen ?

En denk je dat jouw blok in de fabriek op gevoel in elkaar is gedraaid ? Dat gebeurt allemaal op een bepaald aanhaalmoment. En dat is niet voor jan lul.


andere omstandigheden, andere voorwaarden dronkz.

Bij een sprintbrommer zit alles in de details.

In de fabriek is het allemaal lopende band werk, dan stel je een apparaat ergens op in en je gaat er constant t zelfde dingetje mee aanhalen.

Maar als je geen lompe boer bent, is vast gewoon vast. Gaat er niets kapot. Het verschil tussen 10 Nm en 11 Nm op je kopbouten merk jij niet in je prestaties van je ontgrensde 50cc bromfiets
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
mcdronkz 10-12-2008 22:40 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

want:
kromtrekken, afbreken, schroefdraad verneuken, lostrillen,...
en dan nog een van de belangrijkste dingen:
niet kloppende toleranties die de slijtage verhogen.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 10-12-2008 om 22:40 uur.


Hier, moet je nagaan, zelfs een belg is nog verstandiger dan Tommy.

Nou, als dat geen pwnage is weet ik het ook niet meer !
 
Tommyofzo 10-12-2008 22:42 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Volgens mij geef ik hele concrete voorbeelden van situaties die laten blijken dat aandraaien op een moment juist heel belangrijk is.

Jij bent hier degene die zegt dat 'ie niemand kent, en dat het dan maar onzin is.

Je draait de feiten gewoon een beetje om, niet waar lezer ?


het enigste feit wat jij geeft is op professioneel niveau, wat hier imo niet van toepassing is. en hoe ze uit de fabriek komen, wat idd zoals Honda_freak al zegt lopende band werk is voor de rest lul je ook maar wat om.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

want:
kromtrekken, afbreken, schroefdraad verneuken, lostrillen,...
en dan nog een van de belangrijkste dingen:
niet kloppende toleranties die de slijtage verhogen.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 10-12-2008 om 22:40 uur.


als je niet een complete mongool bent en alles gewoon op gevoel vast zet en niet met een verlengstuk van 2 meter op je ratel komt het heus wel goed.

En ga me nou niet vertellen dat je het zelf altijd met een moment sleutel doet.

Dit bericht is gewijzigd door Tommyofzo op 10-12-2008 om 22:43 uur.
 
Derbi-Olaf 10-12-2008 22:44 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommyofzo
[...]


het enigste feit wat jij geeft is op professioneel niveau, wat hier imo niet van toepassing is. en hoe ze uit de fabriek komen, wat idd zoals Honda_freak al zegt lopende band werk is voor de rest lul je ook maar wat om.

[...]


als je niet een complete mongool bent en alles gewoon op gevoel vast zet en niet met een verlengstuk van 2 meter op je ratel komt het heus wel goed.

En ga me nou niet vertellen dat je het zelf altijd met een moment sleutel doet.

Dit bericht is gewijzigd door Tommyofzo op 10-12-2008 om 22:43 uur.



"Niet kloppende toleranties die de slijtage verhogen"


en nee, ik doe inderdaad zelf niet alles met de momentsleutel.
Maar wat jij zegt is dat het totaal geen nut had, dat is dus niet waar.


Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 10-12-2008 om 22:45 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 7152 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved