Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Aantrekkoppels gezocht!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 852 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #53581 - Aantrekkoppels gezocht!
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7150 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

driver004 10-12-2008 19:42 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Er is geen tabel met vaste waarden voor brommers - motoren.

Alleen fabrieks specificaties.

Tegenwoordig gebruikt men steeds meer hoekverdraaiingen.



idd en met fases

en drna meestal nog aantal graden (hoekverdraaiingen)
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Jozeff - Forum en Sales Moderator 10-12-2008 21:00 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
alles volgens fabrieks gegevens vasttrekken (op merk en type dan)


@ jozeff verwijder dat plaatje aub anders sneuvelen er veel tapeinden/blokjes


Als je met de hand(zonder momentsleutel) een m6 bout aantrekt in je blok dan is dat over het algemeen meer dan de 10NM die in de tabel staat.
Als je het niet gelooft, ook goed, maar ik gebruik het altijd en gaat goed.
Als je fabrieksspecificaties aan houd is dat natuurlijk altijd goed, maar mijn ervaring is dat ze heel goed overeen komen met de 'standaard'tabel.

En die hoekverdraaiing is idd tegenwoordig toegepast.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
mcdronkz 10-12-2008 21:04 Print reply

Posts: 32777
Ik kan je trouwens wel een indicatie geven van hoeveel kracht het me kost om je kop van je romp af te trekken. Maarja, dat is dan een aftrekkoppel, en jij bent op zoek naar aantrekkoppels.

Nouja, laat ook maar.
 
honda_freak 10-12-2008 21:46 Print reply

Posts: 7650
vast is vast, los is los.
hoe moeilijk kan het wezen?
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Tommyofzo 10-12-2008 22:04 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ik krijg 13nm voorgeschreven.

Ja door god ofzo? geez
 
-simon- 10-12-2008 22:05 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
vast is vast, los is los.
hoe moeilijk kan het wezen?


dat is net zoiets als kapot is een kwartslag tever.
daar heb je eigenlijk dus ook vrij weinig aan.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
mcdronkz 10-12-2008 22:15 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


dat is net zoiets als kapot is een kwartslag tever.
daar heb je eigenlijk dus ook vrij weinig aan.


Dat is net zoiets als simon16.
Daar heb je eigenlijk dus ook vrij weinig aan.
 
Derbi-Olaf 10-12-2008 22:18 Print reply

Posts: 14999
vast is vast, maar te vast is weer los.

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
mcdronkz 10-12-2008 22:19 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
vast is vast, maar te vast is weer los.



En te los is weer te los. Tenzij je het dusdanig los draait dat het vast zit, maar dan heb je natuurlijk weer de kans dat het dan te vast komt te zitten en uiteindelijk los is. Op dat moment zit het wel los, maar kun je zo weer in de positie raken dat het vast zit. En ja, dan is het welliswaar vast maar dan loop je altijd het gevaar dat het los raakt.
 
honda_freak 10-12-2008 22:21 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


dat is net zoiets als kapot is een kwartslag tever.
daar heb je eigenlijk dus ook vrij weinig aan.


zo kan je t ook zeggen, maar ik heb bij brommertjes nooit met draaimomenten gewerkt, en al helemaal niet bij de kopbouten.. gewoon kruislings vast, is t vast, dan zit t goed, niet kinderachtig over gaan lopen doen
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
mcdronkz 10-12-2008 22:23 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


zo kan je t ook zeggen, maar ik heb bij brommertjes nooit met draaimomenten gewerkt, en al helemaal niet bij de kopbouten.. gewoon kruislings vast, is t vast, dan zit t goed, niet kinderachtig over gaan lopen doen


Johan, mag ik vragen waarom je zegt dat je nooit met draaimomenten gewerkt hebt, en vervolgens zegt dat je helemaal niet met draaimomenten bij kopbouten hebt gewerkt ?

Voegt het laatste deel van de zin daadwerkelijk iets toe aan je eerste bewering ? Of impliceer je daarmee dat je een klein beetje met draaimomenten gewerkt hebt, maar niet bij kopbouten ?

Ik snap je niet.
 
-simon- 10-12-2008 22:23 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


zo kan je t ook zeggen, maar ik heb bij brommertjes nooit met draaimomenten gewerkt, en al helemaal niet bij de kopbouten.. gewoon kruislings vast, is t vast, dan zit t goed, niet kinderachtig over gaan lopen doen


nee bij een brommer kan het nog wel op gevoel/de gok.
als je de sleutel bijna bij de bout vast pakt kun je meestal al niet zoveel kracht zetten om het kapot te maken. niet makkelijk iig.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Tommyofzo 10-12-2008 22:24 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


zo kan je t ook zeggen, maar ik heb bij brommertjes nooit met draaimomenten gewerkt, en al helemaal niet bij de kopbouten.. gewoon kruislings vast, is t vast, dan zit t goed, niet kinderachtig over gaan lopen doen

idd.. ben ik het best wel mee eens eigenlijk, wat fuckt het nou
 
Royal Club 10-12-2008 22:24 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommyofzo
[...]

Ja door god ofzo? geez


nee, van mn werkplaats handboek.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Tommyofzo 10-12-2008 22:25 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


nee, van mn werkplaats handboek.

Ah een argument.
 

Dit topic is 7150 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved